728 x 90

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲ - سخنرانیهای دکتر سلامه سالم، دکتر انور مالک، انیسه نقراشی، احمد کامل

سخنرانیهای دکتر سلامه سالم، دکتر انور مالک، انیسه نقراشی، احمد کامل
سخنرانیهای دکتر سلامه سالم، دکتر انور مالک، انیسه نقراشی، احمد کامل

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۲ 

سخنرانیهای

دکتر سلامه سالم نمایندهٔ پیشین پارلمان مصر

دکتر انور مالک گزارشگر پیشین سوریه در اتحادیهٔ عرب – الجزایر

انیسه نقراشی رئیس مؤسسهٔ نور – مراکش

احمد کامل از شخصیت‌های اپوزیسیون سوریه

دکتر سلامه سالم نمایندهٔ پیشین پارلمان مصر

برنامه ۱۰ماده هم‌چون نشانهٔ نورانی است که چنان‌چه محقق شود

راه حقیقت و آزادی و صلح گشوده می‌شود

دکتر سلامه سالم – نمایندهٔ پیشین پارلمان مصر

بانوی بزرگوار بانوی مقاومت مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، حضار گرامی، با درود از اسلام به‌شما سلام می‌گوییم که رحمت و برکاتش بر شما باشد، دستان شما را می‌فشاریم و درود می‌فرستیم به‌پایبندی‌تان به‌آیین اسلام تا با روح و جانی خشنود از آرمان، سرمشق برای پایداری بر سر آرمان باشید. از این‌جا به‌شما و از تمامی کشورها سلام می‌گوییم و به‌شما می‌گوییم خانم مریم رجوی آماده باشید و آماده باشید ای بانوی مقاومت، فردا نزدیک است و قطعاً عدالت و صلح و آزادی را به‌ارمغان خواهد آورد تا افراط‌گرایی و تروریسم از‌گروهی بر گروه دیگر چسبانده نشود. رژیم ایران و دخالت‌هایش برای نابودی و تفرقه‌افکنی در دنیای عرب موجب اختلال می‌شود چرا که دخالتی نامشروع است که از آن رنج برده و هنوز هم رنج می‌بریم. اینجا یمن است و آنجا سوریه و لبنان و از پیش هم عراق و کشورهای خلیج‌فارس مورد تلاش بیهوده یا ناامیدانه برای کشتن انسانیت قرار گرفته که اکنون برای همهٔ ما این ۱۰ماده هم‌چون نشانهٔ نورانی است که چنان‌چه محقق شود، راه حقیقت و آزادی و صلح گشوده می‌شود و به‌زودی زود انجام خواهد شد ان‌شاءالله و از این‌جا به‌همهٔ کشورها و همهٔ ملتها فراخوان می‌دهم که این ۱۰ماده را اساس کار خودشان قرار بدهند و این آخرین فراخوان است: ایران آزاد، ایران آزاد و آزادی برای ایران. از توجهتان متشکرم.

 

دکتر انور مالک گزارشگر پیشین سوریه در اتحادیهٔ عرب – الجزایر

جایگزین مناسب برای آینده ایران

در برنامهٔ خانم مریم رجوی منعکس شده است

دکتر انور مالک – گزارشگر پیشین سوریه در اتحادیهٔ عرب – الجزایر

سلام‌علیکم

خانم رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران مریم رجوی، مجاهدان قهرمان مقاومت ایران، ملت قهرمان و مقاوم ایران در مقابل دیکتاتوری از خمینی تا خامنه‌ای، حضار محترم، ابتدا به مقاومت ایران اجلاس سالانه‌اش را تبریک می‌گوییم، اجلاسی که به‌پایگاه بسیار مهمی برای تجدید عهد مبارزاتی و ایمان انقلابی و عمل میدانی برای آزادی ایران از فاشیسم خمینی و سبعیت خامنه‌ای تبدیل شده است. من از الجزایری آمده‌ام که در برابر استعمار مقاومت کرد

از الجزایر آمده‌ام و از دیکتاتوری نفرت دارم و به‌آزادی عشق می‌ورزم و آنچه در شما دیدم تجسم معانی مبارزه ضددیکتاتورها و مستبدان بود و این به‌من انگیزه داد تا بین شما و مقاومانی باشم که خانم مریم رجوی آنها را هدایت می‌کند و هم‌چنین فراموش نکنیم آقای مسعود رجوی را، آن‌هایی که شگفت‌انگیزترین حماسه‌ها را در مقاومت در برابر ترسناک‌ترین، شنیع‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین، بله هولناک‌ترین نوع فاشیسم در تاریخ جهان اسلام پیش بردند که در خمینیسم وحشی و خامنه‌ایسم فاشیستی تجسم یافته است.

قیام مردم ایران فرصتی بود برای جهانیان تا صدای سرکوب‌شدگان در ایران در طول چند دهه را بشنوند. انگیزه‌های بزرگ و فشارهای بزرگ‌تر، از جمله سال‌ها سرکوب و ستم و خوارشمردنی که در اثر آن جامعهٔ ایران به‌بشکهٔ باروتی تبدیل شده است که در انتظار جرقه‌یی است تا منفجر شود.

هم‌چنین رژیم در بن‌بست استراتژیکی بزرگی قرار دارد و راه‌حلی برای غلبه بر این مشکلات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی که با آن مواجه است ندارد. ریشهٔ اعتراضات اخیر به ۴۰سال مقاومت سازمان‌یافته در برابر این بی‌عدالتی و علیه این رژیم برمی‌گردد که با بیش از ۱۲۰هزار اعدام قهرمانان و مبارزان مقاومت و صدها هزار زندانی همراه است که تحت انواع شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند، از جمله تعداد بی‌شماری از زنان؛ و زنان نقش عمده‌یی در مبارزه با این رژیم زن‌ستیز دارند که همیشه آمادهٔ کشتن و ارتکاب هر جنایتی برای باقی ماندن در قدرت است.

قیام اخیر نقش حیاتی جنبش مقاومت سازمان‌یافته را در مقابله با رژیم را نشان داد، اگر این جنبش نبود، امکان سرکوب اعتراضات مردمی برای باقی ماندن در قدرت وجود داشت.

رژیم از طریق دستگیریهای توده‌یی، استراتژی سرکوب مطلق را دنبال می‌کند. هم‌چنین شکنجه و اعدامها و غیره و تلاش برای تضعیف اعتبار اپوزیسیون دموکراتیک به‌ویژه مقاومت ایران و مجاهدین خلق و ایجاد این توهم که جایگزینی ملموس و باثبات و دموکراتیک وجود ندارد.

موضوع دیگر استفاده از تروریسم حکومتی و گروگان‌گیری و ترغیب دولتهای غربی به‌عادی‌سازی روابط با رژیم به‌بهانهٔ مبارزه با تروریسم است. بنابراین جایگزین مناسب برای آینده ایران را حکومتی دموکراتیک نمایندگی می‌کند که دیکتاتوری را رد می‌کند و ایرانی‌ها را برابر می‌داند و این چیزی است که ما می‌بینیم در برنامهٔ خانم مریم رجوی منعکس شده است، مبارزی آهنین و فولادین که در مبارزه با فاشیسم و سبعیت، تاریخ بسیار مهمی را رقم می‌زنند.

کشورهای منطقه از شبکه‌های تروریستی آخوندها رنج می‌برند، نمونه‌هایی مثل سوریه، عراق، یمن، لبنان را یادآوری می‌کنیم، جنایتهایی که عرق شرم بر پیشانی می‌نشاند و توسط شبه‌نظامیان به‌اصطلاح «ولی‌فقیه» صورت می‌گیرد.

هم‌چنین تلاش‌هایی برای گسترش تروریسم که حتی کشورهای شمال آفریقا از آن در امان نیستند.

در مقابل رژیم آخوندها چاره‌یی جز ایستادن در کنار مردم و انقلاب ایران وجود ندارد و حمایت از برنامهٔ مقاومت ایران به‌رهبری خانم مریم رجوی وجود ندارد که ما آن‌را برنامه و جایگزینی کامل و یکپارچه می‌بینیم و این برنامه همهٔ قربانیان آخوندهای توسعه‌طلب را در چارچوب‌هایی متحد می‌کند که بتوانند به‌عنوان یک پیکر واحد برای محافظت از سرزمین و ناموس خود بایستند.

اما مماشات با رژیم آخوندها بر این اساس که ممکن است سیاست شر آنها را دور کند، اشتباهی بزرگ است. آنها وقتی ضعیف هستند با چهره‌هایی فرشته‌آسا ظاهر می‌شوند، اما وقتی قوی‌تر شدند به‌خطرناک‌ترین شیاطین تبدیل می‌شوند. از این‌رو برخی خواسته‌ها از جمله اخراج سفرای آخوندها از همهٔ کشورها و تحویل‌دادن سفارت‌خانه‌های ایران به مقاومت ایران، هم‌چنین قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست‌های بین‌المللی تروریسم را تجدید می‌کنیم. تلاش برای صدور یک قطعنامهٔ بین‌المللی که تعامل با رژیم آخوندها را به‌هر نحوی که باشد ممنوع می‌داند. تشکیل یک دادگاه بین‌المللی برای پیگرد جنایات آخوندها در حق مردم ایران و مردم سوریه و مردم یمن و مردم لبنان و مردم عراق و همهٔ مردم منطقه و تحت تعقیب قرار دادن مسئولان این رژیم در هر کشوری که وارد شوند و هرگز نمی‌توانند مصونیت داشته باشند.

هم‌چنین دعوت از اتحادیهٔ عرب و سازمان همکاری اسلامی برای به‌رسمیت‌شناختن مقاومت ایران و شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان نمایندهٔ مردم ایران در همهٔ محافل تا سرنگونی این رژیم ارتجاعی و پس از آن زمان انتخابات و دموکراسی فرا می‌رسد.

زنده‌باد ایران آزاد و سربلندی و جاودانگی برای مقاومت ایران و مجاهدینش در اشرف و در هرکجا که هستند.

سلام و درود و برکات خدا بر شما باد.

 

انیسه نقراشی رئیس مؤسسهٔ نور – مراکش

با خانم مریم رجوی که برای صلح و بردباری

با خشونت رژیم ایران که پشت دین اسلام سنگر گرفته

شجاعانه مبارزه می‌کند اعلام همبستگی می‌کنم

انیسه نقراشی - رئیس مؤسسهٔ نور – مراکش

السلام علیکم و رحمت‌الله تعالی و برکاته

اول بگویم، بسیار خوشحالم که در میان شما هستم. از خانم مریم رجوی تشکر می‌کنم که زن بسیار شجاعی است، با این بلا می‌جنگد، با این خشونت مبارزه می‌کند و برای صلح و بردباری در ایران مبارزه می‌کند. این رژیم فقط کشورهای همسایه را تحت‌تأثیر قرار نداده است. این رژیم هم‌چنین بر کشور ما، تأثیر گذاشته است، زیرا این رژیم مزدورانی را تأمین مالی می‌کند که در مراکش برای ما مشکل ایجاد می‌کنند. . من تشکر می‌کنم از همهٔ افرادی که اینجا هستند اعم از زنان، مردان و جوانان که با این اقدام ابراز همبستگی می‌کنند، با خانم مریم رجوی ابراز همبستگی می‌کنند در مبارزه با این حکومتی که پشت اسلام پنهان شده. آنها علیه همهٔ خشونت‌ها، علیه همهٔ شکنجه‌ها و علیه همهٔ مشکلاتی ابراز همبستگی می‌کنند که برای سایر کشورهای همسایه ایجاد می‌شود. خیلی ممنونم با تشکر از همهٔ شما.

احمد کامل از شخصیت‌های اپوزیسیون سوریه

مردم می‌خواهند رژیم را سرنگون کنند

آنها یک کشور آزاد و دموکراتیک با عدالت کامل می‌خواهند

آنها نمی‌خواهند که رژیم شاه بار دیگر بازگردد

مردم ایران پس از این همه فداکاری و قهرمانی

نمی‌پذیرند که یک دیکتاتوری با یک دیکتاتوری دیگر جایگزین شود

 

احمد کامل – از شخصیت‌های اپوزیسیون سوریه

خلاصه‌ای از آنچه امروز گفتیم خلاصه‌ای از تمام سخنرانی‌ها، نخست این‌که مدارا با این رژیم، جنایت علیه مردم ایران و جنایت علیه مردم سوریه، عراق، یمن و لبنان است. نباید با این رژیم مدارا بشود، هر روز که به‌عمر این رژیم اضافه شود، یعنی مرگ، یعنی خون، یعنی ویرانی در ایران، در سوریه، در لبنان، در عراق در یمن و در اوکراین. این رژیمی است که در این دنیا جز کشتن و ویرانی چیزی نمی‌فهمد، کار دیگری بلد نیست بکند. تهدید بود و نبود برای مردم ایران، تهدیدی واقعی برای موجودیت مردم ایران و خطری واقعی برای خلق‌های دیگر، هر روز این فهرست افزایش می‌یابد، از عراق، سپس سوریه، سپس لبنان، سپس یمن و اکنون اوکراین. اگر این رژیم در قدرت بماند، این فهرست طولانی خواهد شد، پس اگر با این رژیم راه‌حلی وجود نداشته باشد، توافقی صورت نگیرد، امکان تفاهم با این رژیم وجود نداشته باشد، این رژیم باید سقوط کند و آن طرفی که آن‌را ساقط می‌کند، مردم ایران هستند. ما و مردم نقش مهم مجاهدین خلق را همراه با مردم ایران در سرنگونی این رژیم دیدیم.

و شما بله، بله، ملت سرنگونی رژیم را می‌خواهد، مردم می‌خواهند رژیم را سرنگون کنند، ما با رژیم در یک نبرد هستیم، کاری که ایرانی‌ها می‌کنند، سوریها می‌کنند، ما با این رژیم می‌جنگیم، با هر چه داریم با آن می‌جنگیم، این جنگ با این رژیم است، آنچه عراقی‌ها می‌کنند، حالت جنگ با این رژیم است؛ یک اختلاف ایدئولوژیکی نیست، اختلاف سیاسی نیست، بلکه وضعیت جنگی است. آنچه یمنی‌ها می‌کنند، جنگ با این رژیم است. و لبنان زیبا چه می‌کند؟ جنگ با این رژیم است. این فهرست تمام‌شدنی نیست، هر روز طولانی‌تر می‌شود، کشورهایی کاندیدای ورود به‌این فهرست هستند، از جمله اوکراین و از بین آنها اردن و کشورهای دیگر. یک سانسور خبری اعمال می‌شود، دوست من احمد هواس به‌این نکته توجه داد که این جنایت علیه مردم ایران است، یک سانسور رسانه‌یی علیه انقلاب ایران و قهرمانی مردم ایران وجود دارد. و همهٔ ما می‌توانیم در برابر این جنایت، کاری انجام بدهیم تا صدای مردم ایران را به‌گوش همهٔ دنیا برسانیم.

ایرانی‌ها چه می‌خواهند؟ آنها همان‌طور که شنیدیم می‌خواهند رژیم را سرنگون کنند، اما بعد از آن، چه می‌خواهند؟ آنها یک کشور آزاد، مدنی، دموکراتیک، یک کشور با عدالت کامل می‌خواهند و ایرانی‌ها نمی‌خواهند که رژیم شاه بار دیگر بازگردد. مردم ایران پس از این همه فداکاری و قهرمانی نمی‌پذیرند که یک دیکتاتوری با یک دیکتاتوری دیگر جایگزین شود و این مطلقاً غیرقابل قبول است. و آیا مردم ایران یک طرح دارند؟

بله آنها یک پروژهٔ ۱۰ماده‌یی دارند و این قابل انجام است، همهٔ این‌ها عملی است، هیچ خیال‌پردازی و شعاری ندارد، این پروژه‌یی است که قابل اجراست، ما همگی و به‌مانند پارلمانهای اروپایی که حمایت کردند و ما تشکر می‌کنیم، ما هم حمایت می‌کنیم و این یک حمایت مشروع از پروژهٔ ۱۰ماده‌یی برای ایران است. ممنون از مردم ایران، ممنون از شما مریم رجوی، با تشکر از مجاهدین خلق.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62abe1cb-ed48-4dbd-b4ae-c8b8cd132f0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات