728 x 90

کنفرانس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت - معرفی کتاب «انقلاب دموکراتیک ایران - سیاست اروپا»

کنفرانس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت - معرفی کتاب «انقلاب دموکراتیک ایران» بروکسل ـ سالن پرس کلاپ
کنفرانس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت - معرفی کتاب «انقلاب دموکراتیک ایران» بروکسل ـ سالن پرس کلاپ

کنفرانس کمیتهٔ بین‌المللی در جستجوی عدالت

«انقلاب دموکراتیک ایران –سیاست اروپا»

بروکسل -۲۰دی۱۴۰۱

معرفی کتاب انقلاب دموکراتیک ایران

از کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

 

روز سه‌شنبه ۱۰ژانویه -۲۰دی کمیته در جستجوی عدالت طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کلوپ مطبوعات بروکسل چاپ کتاب «انقلاب دموکراتیک ایران» را اعلام کرد. کتاب «انقلاب دموکراتیک ایران» حاوی شش فصل و یک پیش‌گفتار به قلم خانم اینگرید بتانکور، سناتور سابق و کاندیدای ریاست‌جمهوری در کلمبیا است.

«ویژگیهای قیام» عنوان اولین مطلب کتاب «انقلاب دموکراتیک ایران» به قلم دکتر بهروز پویان، یک استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی در تهران است.

سفیر کنت بلکول نویسنده و محقق ارشد در زمینه حقوق‌بشر و حکومت قانون در شورای تحقیق خانواده و یک پروفسور در دانشکده حقوق دانشگاه لیبرتی است که به ابعاد سرکوب قیام توسط رژیم پرداخته است.

پروفسور ایوان ساشا شیهان، رئیس دانشکده امور اجتماعی دانشگاه بالتیمور در خصوص ضرورت وحدت نیروهای اپوزیسیون و آنچه به سرنگونی شاه منجر شد پرداخته است.

دکتر آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت درباره ویژگیهای آلترناتیو برای رژیم رو به سقوط رژیم پرداخته است.

استرون استیونسون، نماینده سابق پارلمان اروپا و همآهنگ‌کننده کارزار تغییر در ایران به کارزار شیطان‌سازی و تبلیغات دروغ رژیم علیه مجاهدین خلق پرداخته است.

و سناتور رابرت توریسلی به نقش جامعه بین‌المللی در رابطه انقلاب دموکراتیک ایران پرداخته و راه‌کارهای سیاسی را برای حمایت از قیام ارائه کرده است.

 

کتاب با این عبارت شروع می‌شود: «این کتاب به‌کسانی تقدیم می‌شود که زندگی خود را وقف آینده‌یی آزاد و دموکراتیک برای مردم ایران و به‌خصوص زنان ایران کردند».

در مقدمهٔ کتاب، به‌قلم دکتر آلخو ویدال کوادراس آمده است: وقتی ایران آزاد بشود و مردم آن در یک جمهوری دموکراتیک زندگی کنند که با همسایگانش و با جهان در صلح باشد، جهان مکان بهتری خواهد بود... اولین تقدیر من از زنان و جوانان ایران است که این‌چنین شجاعانه بپا خاسته‌اند تا زنجیرهای فاشسیم مذهبی حاکم بر کشور را در هم بشکنند. آنها خیلی فداکاری کرده‌اند و الهام‌بخش جهان بوده‌اند. هم‌چنین می‌خواهم از نقش الهام‌بخش خانم مریم رجوی، شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین تقدیر کنم، به‌خاطر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و فداکاری عظیمشان در سازمان‌دادن مقاومت علیه این رژیم در داخل و خارج ایران و هم‌چنین به‌خاطر ایجاد یک دیدگاه و برنامهٔ دموکراتیک، برای آینده ایران.

 

در دیباچه (پیشگفتار) کتاب به‌قلم اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا آمده است:

دختران جوان با شجاعتی بی‌نظیر علیه نیروهای سرکوب بپا خاسته‌اند و فریاد می‌زنند «مرگ بر دیکتاتور»... تاریخ ایران نشان می‌دهد که زنان پیشتاز مبارزه برای دموکراسی در کشورشان بوده‌اند. صحبت‌های خود من با زنان ایرانی طی سالیان نیز همین را نشان می‌دهد... امیدها و آرزوهای زنان (ایران) بسیار عمیق‌تر از صرفاً موضوع پوشش است و ابعاد مقاومت همین را نشان می‌دهد. آنها خواهان برابری کامل زن و مرد و یک حکومت دموکراتیک در ایران هستند... که فقط با سرنگونی این رژیم و برقراری جدایی دین و دولت محقق خواهد شد... یک چهرهٔ نمادین وجود دارد که مبارزه ایرانیان علیه آخوندهای حاکم بر ایران را نمایندگی می‌کند و من طی سالیان او را شناخته‌ام. او مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٴ شورای ملی مقاومت ایران است. به‌عنوان یک زن مسلمان، خانم رجوی برابری زنان با مردان را در همهٔ جنبه‌هایش از جمله در رهبری سیاسی تحقق بخشیده است. سال‌ها پیش او به‌من گفت که زنان نیروی تغییر در ایرانند و آخوندها که آنها را دست‌کم می‌گیرند، آخرین ضربه را از (همین زنان) دریافت خواهند کرد... . شعار او همواره این بوده است که «نه به‌حجاب اجباری، نه به‌دین اجباری، نه به‌حکومت اجباری»...

 

در پیشگفتار کتاب به قلم خانم بتانکور هم‌چنین نوشته شده: امروزه (مردم ایران) شعار می‌دهند: «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر»... اشاره به شاه. . (این شعار). به همدستی شیخ و شاه در تاریخ ایران مرتبط است... .

آنچه امروز در ایران جریان دارد بدون شک یک انقلاب است. بعد از ۴ماه سرکوب خونین، کشتار صدها نفر و دستگیری و شکنجهٔ دهها هزار نفر، رژیم نتوانسته قیام مردم را خاموش کند. واقعیت انکارناپذیر این است که وضعیت به‌قبل... بر نمی‌گردد... جامعهٔ جهانی باید از موضعگیری و محکومیت رژیم... فراتر برود. بایستی گام‌های عملی و مشخصی را در پیش بگیرد... زمان آن است که حق مردم ایران برای دفاع از خود علیه بی‌رحمی آخوندها به‌رسمیت شناخته شود. سفارتهای رژیم در اروپا باید بسته شوند... زمان آن است که در آمریکا و اروپا یک سیاست جدید در قبال ایران در پیش گرفته شود. سیاستی که روی پایان دادن به‌فرهنگ مصونیت برای رژیم متمرکز باشد و شروع حسابرسی از سران این رژیم به‌خاطر ۴دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت.

 

پائولو کازاکا، نماینده پیشین پارلمان پارلمان اروپا که مدیریت این کنفرانس را به عهده داشت با اشاره به محکومیت بین‌المللی رژیم آخوندی به‌خاطر اعدام دوتن از جوانان شورشی قیام گفت: این محکومیتها کافی نیست. اتحادیه اروپا باید سپاه پاسداران را لیست‌گذاری تروریستی کند. باید همین حالا سفرا و مأموران رژیم ایران را از اروپا اخراج کنیم. چرا که آنها تروریست هستند. باید تحریم‌های جدی‌تر را اعمال کنیم.

وی افزود: کتاب انقلاب دموکراتیک ایران یک کار مشترک است که توسط شخصیتهای برجسته تهیه شده است. سناتور توریسلی که از نویسندگان این کتاب است گفته است غرب نفهمید که شاه در چه وضعیتی است و اشتباه محاسبه کرد خوب است الآن بفهمد که رژیم آخوندی در چه وضعیتی است.

 

اینگرید بتانکور – کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا تأکید کرد: آنچه در ایران جریان دارد اعتراض نیست یک انقلاب است. این اولین انقلاب در جهان است که زنان آن را رهبری می‌کنند. این تاریخ ایران و ملتها را رقم خواهد زد. وضعیت دیگر به قبل بر نمی‌گردد. زنان ایران با قیامی که برپا کردند به همه ما و به زنان جهان کمک می‌کنند. بحث بر سر بشریت است. در جهان هرگز چنین رژیم زن‌ستیزی را ندیدیم. مهم است که ما در غرب به این موضوع توجه کنیم.

وی افزود: وقتی ما از مقاومت ایران حمایت کردیم هدف حمله تروریستی رژیم قرار گرفتیم. ما با رژیمی روبه‌رو هستیم که مردم و جوانان ایران را به‌قتل می‌رساند. رژیمی که جنون کشتار دارد همه جا دنبال این کار است. دولتهای ما به محکومیت لفظی بسنده کردند. این کافی نیست. باید سفرایمان را از ایران فرابخوانیم. باید نمایندگیهای رژیم ایران را در اروپا ببندیم. آنها پایگاه عملیات تروریستی هستند. اما مهمتر از همه اینها این است که ما مقاومت ایران را به‌رسمیت بشناسیم. بخش زیبای این مقاومت این است که یک زن در رأس این جنبش است. کسی که می‌خواهد انتقال از حکومت زن‌ستیز به یک حکومت دموکراتیک را عملی کند. ما می خواهیم بخشی از راه‌حل باشیم. می خواهیم کمک کنیم. می خواهیم زنان ایران بدانند که اینجا در غرب ما بسیج شده‌ایم تا به آنها کمک کنیم. ما دولتهایمان را برای حمایت رسمی از خانم مریم رجوی که رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت است فرا می خوانیم. او مأموریت دارد تا همه نیروهای مقاومت را متحد کند. شاید تنها یک سازمان است که می‌تواند جایگزین این رژیم شود آن هم شورای ملی مقاومت ایران است

 

دکتر آلخو ویدال کوادراس در کنفرانس بروکسل گفت:

آنچه من در این کتاب نوشتم مربوط به یک آلترناتیو واقعی است. آلترناتیوی معتبر و دموکراتیک برای جایگزینی فاشیسم مذهبی. این آلترناتیو باید ایرانی باشد. نمی‌شود در اروپا آن را ساخت. باید ویژگیهایی داشته باشد. باید سازماندهی و تشکیلات قوی در داخل و خارج ایران داشته باشد. از حمایت گسترده در داخل ایران و در سطح بین‌المللی برخوردار باشد. یک رهبری توانمند و شناخته شده و یک برنامه واقعی برای آینده داشته باشد. برنامه‌یی معتبر که با جزییات ارائه شده باشد. توضیح بدهد که قدرت قضاییه و اقتصاد و حقوق اقلیتها چه خواهد شد. به همه چالشهای آینده پاسخ بدهد. این رهبری باید اثبات کرده باشد که توانمندی اجرای این برنامه را دارد. دارای جذابیت و کاریزماتیک باشد. این آلترناتیو باید کثرت‌گرا باشد و همه بخشهای جامعه را در بگیرد. نمی‌شود فقط بخشی از ایران را نمایندگی بکند. چنین آلترناتیوی باید خواسته‌های همه ملیتها و اقلیتها را نمایندگی کند. باید به یک دموکراسی واقعی معتقد باشد، هر گونه دیکتاتوری را رد کند و یک دموکراسی پویا و واقعی را تضمین کند. بحث بر سر جایگزینی یک دیکتاتوری به جای دیکتاتوری دیگری نیست. باید تضمین کند که تغییر رژیم از دیکتاتوری به دموکراسی است. نه شاه نه ولی‌فقیه. این آلترناتیو سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت به رهبری خانم رجوی است. این را بعد از ۲۲سال آشنایی با این مقاومت و با سازمان مجاهدین می‌توانم بگویم.

 

استرون استیونسون –همآهنگ‌کنندهٴ کارزار تغییر در ایران با اشاره به ریشه داری قیام مردم ایران گفت:

آخوندهای قرون‌وسطایی مجاهدین را به‌عنوان بزرگترین تهدید ادامه رژیم فاسد و وحشی‌شان می‌دانند. طی چهل سال گذشته، مجاهدین اولین و تنها جنبش جدی اپوزیسیون بوده است که فراخوان به سرنگونی تمامیت استبداد مذهبی داده است.

رژیم در وحشت از قیام تلاشهایش علیه مجاهدین را افزایش داده است و خانم مریم رجوی را در برنامه‌های مختلف تلویزیونی طی دو هفته گذشته هدف قرار داده است. رژیم در کارزار خود علیه مجاهدین، رژیم هم‌چنین از یک ارتش سایبری استفاده می‌کند. کمپانی امنیتی ترداستون ۷۱ در دسامبر ۲۰۲۱ نوشت که بسیجیهای سایبری بیش از ۱۱۲۰۰۰ توئیت ظرف ۶۰ساعت علیه مجاهدین تولید کرد. کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت به ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا و همه کشورهای دموکراتیک فراخوان می‌دهد که دست به اقدامات عملی برای متوقف کردن اعدامها و کشتار در ایران بزنند.

استرون استیونسون افزود: رژیم ایران باید به‌خاطر جنایاتش مورد حسابرسی قرار بگیرد. اگر سکوت پیشه کنیم به اعدامهای بیشتر منجر می‌شود. حرف زدن کافی نیست. باید اقدامات جدی صورت بگیرد. باید سفرا را از تهران فرا بخوانیم و سفارتخانه‌های رژیم را در اروپا ببندیم و سفرای آن را اخراج کنیم.

 

-کنفرانس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت - 0

-کنفرانس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت - 1

-کنفرانس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت - 2

-کنفرانس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت - 3

-کنفرانس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت - 4

-کنفرانس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت - 5
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f09721e-c4e1-4da3-a4ec-436f8608cd4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات