728 x 90

کنفرانس در پاریس: بحران کرونا در ایران، محکومیت عملکرد مجرمانه آخوندها

کنفرانس در پاریس: بحران کرونا در ایران، محکومیت عملکرد مجرمانه آخوندها
کنفرانس در پاریس: بحران کرونا در ایران، محکومیت عملکرد مجرمانه آخوندها

روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ۹۹(۲۲ آوریل) یک کنفرانس ویدئویی در فرانسه با حضور شماری از پارلمانترها، شهرداران، وکلا، مدافعان حقوق‌بشر و اعضا و حامیان مقاومت ایران برگزار شد.

در این کنفرانس فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس، یانیک فاونیک نماینده پارلمان فرانسه و نایب‌رئیس کمیته پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک، ژرار لوتون نایب‌رئیس سندیکای دانشگاهیان فرانسه، ژرار وسپیر، پژوهشگر در بنیاد مطالعات خاورمیانه، سیلوی فاسیه شهردار پیشین لوپن، پیر برسی رئیس حقوق‌بشر نوین فرانسه و هم‌چنین بهزاد نظیری، حمیدرضا طاهرزاده و نادر نوری درباره پنهان‌کاری و عملکرد مجرمانه آخوندها، سیاست جنایتکارانه بازگشایی مشاغل در شرایط شیوع گسترده کرونا و ه پیرامون وضعیت وخیم زندانها و ضرورت آزادی بی‌قید و شرط زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی، سخنرانی کردند.

 

 

ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس

با سلام به همه چرا باید از ایران صحبت کرد چرا که ایران از اولین کشورهای بود که توسط این پاندومی مورد تهاجم واقع شد. بعد هم ایران به این دلیل که ایران پس از یک سری وقایع غم‌انگیز مستمر مورد آسیب این ویروس قرار گرفت. یعنی سرکوب و کشتار، اعمال دهشتناک این رژیم که ضد شرف و انسانیت بود و این پاندمی به بدبختی مردم ایران افزود و این باعث می‌شود که ابعاد فاجعه بار بیشتری به این مسأله بدهد.

دومین مسأله این است که یک بار دیگر رژیم آخوندها به‌دلیل این‌که فرهنگ و سیستمش این‌گونه است، می‌خواست روی دروغگویی و پخش اخبار جعلی تکیه کند. یعنی عدم قبول واقعیت و ادعای این‌که این پاندمی یک توطئه بین‌المللی است. قبول نکرد آمار درست بدهد و باین شکل مانع اقدامات پیشگیرانه در برابر این بیماری همه گیر، شد.

با این اقدامات رژیم ایران چهره واقعی خود را که یک چهره غیرانسانی، دیکتاتوری و دروغگو می‌باشد، نشان داد. این رژیم تلاش کرد بگوید چنین پاندمی وجود ندارد و یک چیز خیالی است یک توطئه است که باعث تأخیر در انجام همه اقدامات پیشگیرانه لازم شد اقداماتی که می‌توانست باعث نجات هزاران انسان بشود. باین خاطر است که ما آنرا محکوم می‌کنیم چرا که اثبات می‌کند که این رژیم، رژیمی است بی‌کفایت خصوصاً زمانی که باید با یک وضعیت وحشتناک و بی‌سابقه مقابله کند. و نشان داد که قادر نیست در چنین شرایطی اقدام مناسبی صورت دهد.

 

یانیک فاونک – نماینده پارلمان فرانسه - معاون کمیته پارلمانی برای یک ایران دمکراتیک

سلام بر همه شما،

من از حضور در این جلسه بسیار خوشحالم

همه ما شاهد این موضوع بعد از واکنش اولیه رژیم در جهت انکار واقعیت شیوع ویروس در کشور ایران و عدم اتخاذ اقدامات لازم برای محافظت از جمعیت بودیم. رژیم ایران اکنون با اشاره به ارقام کم در مقابل آمار واقعی در رابطه با این اپیدمی در ایران، ما را بازی می‌دهد.

در کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک، بسیار نگران سلامتی و امنیت مردم ایران هستیم. همین نگرانی را هم‌چنین برای کادر پزشکی در ایران داریم.

در کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک، ما هم‌چنین می‌خواهیم نسبت به وضعیت زندانهای ایران، جایی که یک سرکوب مرگبار در آن رخ داده است، هشدار دهیم. ۳۰-۴۰ زندانی، شاید هم بیشتر، در اثر تیراندازی و ضرب ‌و شتم توسط نیروهای امنیتی جان باختند. تنها تقصیر آنها شورش در برابر شرایط بهداشتی ناگوار حاکم بر زندانهای پر ازدحام بود. برخی از بازداشت‌ شدگان مشکل دسترسی به آب دارند، صابون ندارند، قادر به رعایت فاصله‌گذاری‌ اجتماعی نیستند.

به همین دلیل کمیته پارلمانی ما در این باره به دبیرکل سازمان ملل و کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل هشدار داده است. برای این رژیم، قبول مداخله سازمانهای غیردولتی دشوار است، زیرا پذیرفتن حضور آنها به این معنی خواهد بود که رژیم ایران عمق فاجعه بهداشتی که ایران با آن روبه‌رو است، را باید به‌رسمیت بشناسد.

 

این امر به جهانیان نشان داد که این نتیجه اولویت دادن چندین دهه به پشتیبانی از جنگهای منطقه‌ای و تروریسم به جای رسیدگی به نیازهای مردم است. بنابراین رژیم ایران برای پنهان کردن کاستیها و تصمیمات غیرقابل قبولش، سعی دارد از این فاجعه بهره‌برداری سیاسی کند و مسئولیت خود را برعهده دیگران قرار بدهد.

در پایان اظهاراتم، طبیعتاً دوست دارم به مردم ایران حمایتم را ابراز کنم و از حمایت کل کمیته پارلمانی‌مان به آنها اطمینان بدهم.

ما به یک ایران دموکراتیک که به فکر سلامتی مردم ایران و پیشرفت آنهاست اعتقاد داریم.

ما مردم ایران را تحسین می‌کنیم که روشن، نیرومند و مقاوم هستند.

شما می‌توانید روی ما حساب کنید که همیشه در کنارتان خواهیم بود،

با تشکر از شما

 

ژرار لوتون - نایب‌رئیس سندیکای دانشگاهیان فرانسه

آیا می‌دانید چه کسی گفت، "‌‌کروناویروس در مقایسه با بسیاری دیگر از مشکلات، موضوعی جزیی است و نباید توجه را از توطئه‌های دشمنان ما منحرف کرد؟ این ولی‌فقیه رژیم بود که در تاریخ ۹آوریل برای توجیه بازگشت به وضعیت به‌اصطلاح "‌‌عادی"‌‌ آنرا بیان کرد.

در واقع رژیم از یک بحران اجتماعی می‌ترسد که می‌تواند به سقوط آن منجر شود. این رژیم، پول کشور را در برنامه جنگ و برنامه موشکی بالستیک خود بلعیده است. اگر رژیم مانند سایر کشورها، می‌خواست مردم را در خانه خود قرنطینه کند، باید به آنها کمک مالی می‌کرد.

اما رژیم از دست زدن به بودجه سپاه پاسداران یا ولی‌فقیه که دارای صدها میلیارد دلار سرمایه هستند، خودداری می‌کند.

پس چگونه جلوی مردم ناامید و گرسنه را برای قیام می‌گیرند؟ با اعلام بازگشت به وضعیت عادی که یک خطر جدی زیانبار انسانی را در بردارد.

اما این رژیم برای حفظ خود، صدها هزار نفر را قربانی می‌کند و ناتوانی خود در مدیریت بحران اپیدمی را نشان می‌دهد.

در این شرایط، جامعه جهانی باید بین مردم ایران و رژیم حاکم تفاوت قائل شود. قیامهای اخیر وجود رژیم را زیر سؤال برده است. بنابراین، بیایید به مردم ایران کمک کنیم. دموکراسیهای غربی به‌جای آن که بخواهند این رژیم متعصب و سرکوبگر را نجات دهند؛ وظیفه دارند که بسوی نیروهای مخالف رژیم و مشخصاً در گام اول با مقاومت ایران، دست دراز کنند و از پروژه یک ایران آزاد حمایت کنند.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48f4f8e9-4e66-4704-8a77-1db792d7b1fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات