728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی ژنرال جیمز متیس در پنتاگون درباره حمله به رژیم اسد

ژنرال متیس
ژنرال متیس

ژٰنرال جیمز متیس25فروردین97:

  هم‌چنانکه جهان مطلع است، مردم سوریه به واسطه وحشی‌گری طولانی‌مدت رژیم اسد، رنج بسیاری متحمل شده‌اند. در هفتم آوریل این رژیم تصمیم گرفت تا بار دیگر از هنجارهای انسانهای متمدن سرپیچی کند و با استفاده از سلاحهای شیمیایی برای کشتار زنان، کودکان و سایر بیگناهان، قانون بین‌المللی را به طور تام و تمام نادیده گرفت. ما و متحدانمان این جنایات را غیرقابل بخشش می‌دانیم.

فرمانده کل قوای ما، رئیس جمهور، طبق ماده دوم قانون اساسی از اختیار به کارگیری نیروی نظامی در آن سوی مرزها برای دفاع از منافع ملی مهم ایالات متحده برخوردار است، ایالات متحده دارای منافع ملی حیاتی در فجایع رو به وخامت در سوریه و مشخصاً بازدارندگی در رابطه با استفاده و گسترش سلاحهای اتمی است.

سال گذشته در واکنش نسبت به حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان و برای علامت دادن به رژیم که استفاده از سلاحهای شیمیایی را متوقف کند ما پایگاه نظامی‌ای را که سلاحهای شیمیایی از آن شلیک شده بودند هدف قراردادیم.

امروز، ساعتهايی پیش، پرزیدنت ترامپ به ارتش آمریکا دستور اجرای عملیات را در هماهنگی با متحدانمان برای نابود کردن توانمندی تحقیق، توسعه و تولید سلاحهای شیمیایی رژیم سوریه   صادر کرد. امشب فرانسه، انگلستان و ایالات متحده اقدام قاطع برای نابود کردن زیرساختهای تسلیحات شیمیایی سوریه را اتخاذ کردند.

واضح است که رژیم اسد، سال گذشته پیام را نگرفت. این بار ما و متحدانمان ضربه سنگین‌تری وارد کردیم. ما با یکدیگر پیامی آشکار به اسد و دستیاران جنایتکارش دادیم. پیام این بود که آنها نباید حمله شیمیایی دیگری را انجام دهند چرا که مورد حسابرسی قرار خواهند گرفت.

هفتاد کشور تشکیل دهنده ائتلاف برای شکست دادن داعش متحد شده‌اند کماکان به هدف شکست دادن داعش در سوریه متعهد هستند. 

می‌خواهم تأکید کنم که این حملات، رژیم سوریه را هدف گرفته‌اند. برای اجرای این حملات، وقت زیادی صرف کردیم تا از تلفات غیرنظامی و خارجی، ممانعت کنیم.

ولی زمان است که تمامی کشورهای متمدن به فوریت متحد شوند تا با حمایت از روند صلح ژنو که از حمایت سازمان ملل برخوردار است، جنگ داخلی سوریه را به پایان برسانند.

در هماهنگی با کنوانسیون تسلیحات شیمیایی که استفاده از چنین سلاحهایی را ممنوع می‌کند، ما کشورهای مسئول را ترغیب می‌کنیم که رژیم اسد را محکوم کنند و در اراده مستحکم ما برای جلوگیری از به‌کارگیری مجدد تسلیحات شیمیایی به ما بپیوندند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3843c4c-462f-4984-9d92-2c28fe8cf4cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات