728 x 90

کنفرانس مطبوعاتی در ژنو مقر اروپایی ملل متحد فراخوان به محاکمهٔ رئیسی جلاد ۶۷

کنفرانس مطبوعاتی در ژنو مقر اروپایی ملل متحد
کنفرانس مطبوعاتی در ژنو مقر اروپایی ملل متحد

کنفرانس مطبوعاتی در ژنو مقر اروپایی ملل متحد

فراخوان به محاکمهٔ رئیسی جلاد ۶۷

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲

 

اعلام ثبت شکایت حقوقی علیه رئیسی جلاد

از سوی شاهدان قتل‌عام۶۷ به‌دلیل مشارکت در اعمال نسل‌کشی

شکنجه، اعدام‌های غیرقانونی و سایر جنایات علیه بشریت

افشای سرکردگان نیروی تروریستی قدس در هیأت رژیم در سفر به ژنو

 

روز سه‌شنبه ۲۱آذر۱۴۰۲، طی کنفرانسی در ژنو مقر اروپایی سازمان ملل با حضور زندانیان سیاسی و شاهدان قتل‌عام۶۷، ثبت شکایت حقوقی علیه رئیسی جلاد توسط شاهدان قتل‌عام۶۷ به‌دلیل مشارکت او در اعمال نسل‌کشی، شکنجه، اعدام‌های غیرقانونی و سایر جنایات علیه بشریت اعلام شد.

مقاومت ایران در این کنفرانس، سرکردگان نیروی تروریستی قدس را در هیأت اعزامی رژیم به‌سرکردگی وزیر خارجهٔ دیکتاتوری آخوندی به اجلاس مجمع پناهندگی ملل متحد، افشا کرد.

 

خانم زلال حبیبی که مدیریت این کنفرانس را برعهده داشت در سخنان خود ضمن اشاره به ثبت شکایت حقوقی علیه رئیسی جلاد توسط شاهدان قتل‌عام۶۷ و هم‌چنین بیانیه بیش از ۳۵۰ تن از شخصیتهای برجسته حقوقی و سیاسی، تصریح کرد که حضور رئیس‌جمهور فاشیسم دینی در ژنو، توهین به حقوق‌بشر، حق مقدس پناهندگی و ارزشهای انسانی است که برای تحقق آنها میلیون نفر جان خود را فدا کرده‌اند. وی با اشاره به سوابق اعضای هیأت همراه رئیسی و نقش آنها در گسترش تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم و هم‌چنین شکایات متعدد ثبت شده علیه رئیسی جلاد به‌دلیل جنایت علیه بشریت گفت: زمینه‌ها و دلایل زیادی برای دستگیری و محاکمه رئیسی و دیگر سران رژیم به‌خاطر جنایات علیه بشریت وجود دارد، اما آنچه که نیست یک اراده سیاسی از طرف دولتهای غربی برای حسابرسی از رژیم ایران است.

 

رضا شمیرانی، از زندانیان سیاسی رژیم آخوندی و شاهدان قتل‌عام۶۷ سخنران بعدی این جلسه بود. وی که از ثبت کنندگان شکایت علیه رئیس‌جمهور فاشیسم مذهبی در سوئیس است با اشاره به نقش رئیسی جلاد در قتل‌عام۶۷ و اصرار او بر محاکمه و اعدام مجاهدین سرموضع گفت: برای من، به‌عنوان یکی از بازماندگان قتل‌عام۶۷ که از نزدیک شاهد جنایات این رژیم و مشخصاً ابراهیم رئیسی بوده است، حضور رئیسی در ژنو، شهر حقوق‌بشر، بسیار شوکه‌کننده است. او در حالی در این اجلاس در سازمان ملل شرکت می‌کند که کمتر از سه هفته قبل سازمان‌ملل برای هفتادمین بار رژیم آخوندی را به‌خاطر نقض فزاینده حقوق‌بشر محکوم کرد. رئیسی باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت محاکمه شود.

 

بیژن ذوالفقاری، یکی دیگر از شاکیان، از زندانیان سیاسی رژیم و شاهدان قتل‌عام۶۷ بود. وی که ۱۲ سال در زندانهای رژیم آخوندی بوده است با اشاره به نقش رئیسی جلاد در قتل‌عام۶۷ گفت: من یکی از شاکیان پرونده حمید نوری در سوئد هستم که پرونده وی هم‌اکنون در جریان است. حمید نوری، همان‌طور که در دادگاه هم اشاره کرد، یک مهره دست چهارم در هیأت مرگ بود. اما رئیسی جلاد یکی از اعضای هیأت مرگ بود و در همان زمان حکم های اعدام را تأیید می‌کرد. امروز وظیفه من به‌عنوان یکی از بازماندگان قتل‌عام۶۷ این است که امروز اینجا باشیم برای همان شهدا. ما از دولت سوئیس و سازمان ملل می‌خواهیم که مانع ورود رئیسی به این کشور بشوند. برای همین ما دیروز شکایتی را تنظیم کردیم و از دادستانی سوئیس خواستار این شدیم که رئیسی را به به‌دلیل جنایت علیه بشریت خصوصاً کشتار هزاران نفر در زندانهای اوین و گوهردشت دستگیر و محاکمه کنند.

 

راضیه قدرتی زندانی سیاسی رژیم آخوندی و از بستگان شهدای مجاهد خلق سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی ضمن اشاره به جنایتهای رژیم در زندانها در دهه ۶۰ و آنچه که خودش شاهد بوده است گفت: من امروز اینجا برای خودم نیامدم. برادر من یونس قدرتی، با این‌که هشت سال حکم زندان داشت، توسط رئیسی جلاد در سال ۶۷ اعدام شد. برادر من تنها نبود. ۳۰ هزار زندانی سیاسی پر از توان و پر از آرزوهای بزرگ توسط رژیم اعدام شدند. بعد از این‌که شنیدم ابراهیم رئیسی به سوئیس می‌اید به همراه دیگر دوستان با ثبت شکایتی خواهان دستگیری رئیسی شدیم. او نماینده مردم ایران نیست او عامل قتل‌عام۶۷ و یک جلاد است او کسی است که زندانیان را در جریان قتل‌عام شناسایی و اعدام می‌کرد. در حالیکه میلیونها تن از ایرانیان در کشورهای دیگر به‌دلیل همین جنایاتش، مجبور به زندگی در تبعید شدند جایز نیست که رئیسی را کشور مهد دموکراسی بپذیرد. رئیسی باید دستگیر و محاکمه شود و به سزای اعمالش برسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ded866f-8372-4b87-84f6-9cfb06fd5bb1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات