728 x 90

کنفرانس مشترک مطبوعاتی وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش آمریکا درباره اعزام نیروی بیشتر به عربستان

کنفرانس خبری مارک دیلی و مارک اسپر
کنفرانس خبری مارک دیلی و مارک اسپر

به‌دنبال تصمیم آمریکا برای اعزام نیروهای بیشتر به عربستان سعودی ژنرال مارک مایلی رئیس ستاد ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: این اعزام نیروی افزوده به عربستان سعودی به قصد دفاع از منافع و سرمایه‌های ما در منطقه است. همچنین برای ایجاد بازدارندگی در رابطه با رژیم ایران است به‌خصوص بعد از حمله‌یی که به عربستان سعودی انجام داد.

 

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری با حضور رئیس ستاد ارتش این کشور گفت: ما یک زمانبندی در رابطه با تکمیل نیروهای افزوده در عربستان داریم که آنرا گام‌به‌گام پیش می‌بریم. این اقدام برای مقابله با رفتار رژیم ایران علیه متحدانمان در منطقه است.

 

وزیر دفاع آمریکا افزود: از نظر ما مهم است که به اعزام نیرو ادامه دهیم و بازدارندگی و دفاع داشته باشیم و این پیام را به رژیم ایران بفرستیم که به یک کشور مستقل دیگر حمله نکند و منافع آمریکا و نیروهای آمریکا را تهدید نکند والا ما پاسخ خواهیم داد. من بارها گفته‌ام خویشتنداری ما را به غلط نشان ضعف ما نگیرید اگر این کار را بکنید پشیمان خواهید شد!

 

روز جمعه ۱۹مهر خبرگزاری رویترز به‌ نقل از منابع آگاه گزارش داده بود: آمریکا در نظر دارد شمار زیادی نیروی افزوده به عربستان اعزام کند. اعزام این نیروها به‌دنبال حمله ۲۳شهریور رژیم ایران به سایتهای نفتی عربستان سعودی است.

رویترز افزود: واشنگتن و ریاض رژیم ایران را در این حمله مقصر می‌دانند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea044a63-6b65-4d7f-b44c-e67df61b2900"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات