728 x 90

کنفرانس در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آلمان در حمایت از قیام مردم ایران

کنفرانس در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آلمان در حمایت از قیام مردم ایران
کنفرانس در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آلمان در حمایت از قیام مردم ایران

روز سه‌شنبه ۲۶آذرماه جلسه‌ای در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین با شرکت سیاستمداران و نمایندگان مجلس فدرال آلمان برگزار شد.

در این جلسه از جمله اوتو برنهارد (عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر)، مارتین پاتسلت (نماینده مجلس فدرال از حزب دموکرات مسیحی، گزارشگر ایران در کمیسیون حقوق‌بشر پارلمان)، توماس نورد (نماینده مجلس فدرال از حزب چپ) و جواد دبیران از شورای ملی مقاومت ایران سخنرانی کردند.

 

اوتو برنهارد عضو هیات رئیسه بنیاد کنراد آدنائر

اوتو برنهارد در سخنان خود از فداکاری مردم ایران در مبارزه‌شان برای آزادی تقدیر کرده و گفت ایستادن در مقابل چنین رژیم خشن و پلیدی آن هم با دست خالی، شهامت زیادی می‌طلبد. این قیام علیه تمامیت حاکمیت بوده و دیگر قابل متوقف کردن نیست. علت این امر قبل از هر چیز یک شبکه کارآمد از کانون‌های مقاومت مجاهدین خلق در داخل کشور است. حتی بالاترین سران رژیم نیز به نقش این شبکه در سازماندهی اعتراضات اذعان کرده‌اند....مردم خشمگین از کلیه جناحهای رژیم بیزارند. آنها مشخصاً نهادهای سرکوبگر رژیم را مورد حمله قرار می‌دهند، به‌ویژه نهادهای وابسته به سپاه پاسداران و سیستم پلیس کشور هدف قرار گرفتند.

اوتو برنهارد نتیجه‌گیری کرد که مقاومت سازمان‌یافته، کلید آزادی است. و برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی یک پیام روشن برای ایران بعد از سرنگونی حکومت فعلی دارد.

 

مارتین پاتسلت، نماینده مجلس فدرال آلمان

مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب دموکرات‌مسیحی به‌عنوان گزارشگر ایران در کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان موکداً به برخورد رژیم با معترضان در ایران به‌عنوان ” جنایت علیه بشریت” اشاره کرد. وی گفت: دستگیر شدگان اعتراضات اخیر که تعدادشان ۱۲۰۰۰نفر تخمین زده می‌شود، در معرض خطر شکنجه، بدرفتاری و مجازات اعدام قرار دارند. برخی اظهارات نمایندگان رژیم این نگرانی را بر می‌انگیزند که ممکن است قتل‌عامی مشابه سال ۱۹۸۸(سال ۶۷) تکرار شود. پاتسلت گفت: سکوت در برابر این جنایات ما را در جرایم رژیم از یکطرف و سرکوب مردم ایران از طرف دیگر شریک خواهد کرد. برای فشار بر روی رژیم ایران، آلمان باید بپذیرد که در نقاطی از منافع صرف اقتصادی کوتاه بیاید. او خواستار اعزام فوری یک هیأت تحقیق بین‌المللی برای بازدید از زندانهای ایران و هم‌چنین حسابرسی از مقامات حکومت ایران گردید. او گفت ”نباید هیچگونه مصونیتی در مقابل مجازات وجود داشته باشد.

 

توماس نورد نماینده مجلس فدرال آلمان

توماس نورد عضو گروه پارلمانی چپ در مجلس فدرال گفت: غرب و اتحادیه اروپا نمی‌توانند فقط نظاره‌گر باشند. ایرانیانی که در مقابل رژیم بپا خاسته‌اند، نیاز به حمایت گسترده بین‌المللی دارند. اتحادیه اروپا باید از اعتراضات مردمی در ایران و خواسته مشروع آنها برای خاتمه دادن به دیکتاتوری حمایت کند.

 

جواد دبیران، عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت

جواد دبیران عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران در این جلسه گفت: آنچه که ما در ایران شاهد آن هستیم، حملات و جنایات گسترده و سیستماتیک علیه جمیعت غیرنظامی است و این از مصادیق جنایت علیه بشریت است. وقتی که مقامات حکومت فعالان قیام را وابسته به سازمان مجاهدین خلق اعلام می‌کنند، وقتی که از همه تریبونهای رسمی و نیمه رسمی نظام مانند نماز جمعه‌ها این فعالان را محارب خطاب کرده و پیشاپیش برایشان مجازات اعدام تعیین می‌کنند، این جنایت علیه بشریت است. جامعه جهانی نباید صبر کند تا با یک قتل‌عام دیگر در تراز سال ۶۷مواجه شود. آلمان و اروپا باید خواستار تشکیل اجلاس ویژه شورای امنیت شوند. حسابرسی از رهبران رژیم آخوندی به‌خاطر این جنایات از سوی ارگانهای بین‌المللی و اعمال فشار حداکثر برای آزادی کلیه دستگیر شدگان قیام یک خواسته مبرم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/785ff59f-1111-402c-8bef-767289d1306a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات