728 x 90

کنفرانس در پارلمان انگلستان - نقش مخرب رژیم ایران در منطقه راه‌حل مقابله با آن - قسمت دوم

کنفرانس در پارلمان انگلستان
کنفرانس در پارلمان انگلستان

کنفرانس در پارلمان انگلستان

سخنان خانم مریم رجوی

و سخنرانی اعضای هر دو مجلس عوام و اعیان از احزاب مختلف

نقش مخرب رژیم ایران در منطقه

راه‌حل مقابله با آن

 

فراخوان نمایندگان مجلسین انگلستان

به حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر جنگ‌افروزی در منطقه

لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط دولت انگلستان

حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورا

و برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی

 

خانم مریم رجوی

رژیم استبداد مذهبی، منشأ جنگ و تروریسم در منطقه است

استراتژی صحیح سرنگونی رژیم به‌دست مردم و مقاومت ایران است

 

امروز حتی آن‌هایی که ناباورند و کشورهایی با منافع مشخص

نمی‌توانند انکار کنند که سرمار جنگ‌افروزی و تروریسم

در تهران تحت حاکمیت آخوندهاست

از این رو بار دیگر جهان را به اتخاذ یک سیاست قاطع

در مقابل رژیم استبداد مذهبی در ایران

که لازمه صلح در منطقه و جهان است فرامی‌خوانم

 

کنفرانس در پارلمان انگلستان – ۱۱بهمن ۱۴۰۲:

روز چهارشنبه ۱۱بهمن ۱۴۰۲ یک کنفرانس در پارلمان انگلستان با حضور نمایندگان هر دو مجلس عوام و اعیان از احزاب اصلی انگلستان درباره نقش ویرانگر رژیم آخوندی در منطقه و راه‌حلهای مقابله با آن برگزار شد.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت که به‌صورت آنلاین به این کنفرانس وصل شده بود برای نمایندگان حاضر در کنفرانس سخنرانی کرد.

نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان طی سخنانی خواستار حسابرسی از رژیم آخوندها به‌خاطر جنگ‌افروزی و تشدید بحران در منطقه شدند و از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور برگزیده آن خانم مریم رجوی و طرح ده ماده‌ای وی حمایت کردند. سخنرانان دولت انگلستان را به قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی این کشور فراخواندند.

 

سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از:

  • لرد دیوید آلتون- عضو ارشد مجلس اعیان از حزب لیبرال
  • بارونس ایتون -نماینده ارشد مجلس اعیان از حزب محافظه کار
  • بارونس ورما – عضو مجلس اعیان انگلستان، معاون پیشین پارلمانی وزارت توسعهٔ بین‌المللی
  • لرد بلینگهام –عضو مجلس اعیان، معاون وزیر خارجه در دولت کامرون
  • لرد لری ویتی –عضو مجلس اعیان، وزیر سابق از حزب کارگر
  • لرد هکینگ – عضو مجلس اعیان از حزب کارگر
  • انا فرث نماینده ارشد مجلس عوام از حزب محافظه
  • ترزا ویلیرز-نماینده مجلس عوام، وزیر پیشین محیط‌زیست
  • ریچل ماسکل –نماینده مجلس عوام، وزیر سایه از حزب کارگر
  • جیم شانون – سخنگوی حقوق‌بشر حزب اتحاد ملی ایرلند در مجلس عوام
  • مارتین دی – سخنگوی حزب ملی اسکاتلند در امور حقوق‌بشر در مجلس عوام

 

در این کنفرانس که با مدیریت خانم آنا فیرث برگزار شد خانم مریم رجوی که به‌صورت آنلاین وصل شده بود طی سخنانی گفت:

جنگ کنونی خاورمیانه قربانیان انبوه برجا گذاشته و متأسفانه بدون هیچ نشانه‌یی از توقف، هم‌چنان ادامه دارد. این خون‌ریزی و ویرانی بهای سنگینی است. اما یک حقیقت را برجسته کرده است: رژیم استبداد مذهبی، منشأ جنگ و تروریسم در این منطقه است.

تنها صحبت کردن علیه رژیم بدون یک عمل مشخص و یا تحریم تعدادی از فرماندهان سپاه یا مقامات نمی‌تواند این رژیم را متوقف کند. امروز حتی آن‌هایی که ناباورند و کشورهایی با منافع مشخص نمی‌توانند انکار کنند که سر مار جنگ‌افروزی و تروریسم در تهران تحت حاکمیت آخوندهاست.

از این رو بار دیگر جهان را به اتخاذ یک سیاست قاطع در مقابل رژیم استبداد مذهبی در ایران که لازمه صلح در منطقه و جهان است، فرامی‌خوانم.

 

آنا فیرث نماینده ارشد مجلس عوام انگلستان گفت: بحران در خاورمیانه به بدترین حالت تبدیل شده است همزمان، رژیم ایران اعدام مخالفان را به طرز چشمگیری افزایش داده است. من معتقدم که راه صلح در خاورمیانه با یک موضع محکم و متحد در برابر رژیم ایران آغاز می‌شود

آنا فیرث افزود: من به نسل جوان مردان و زنان ایرانی که در قالب کانون‌های شورشی سازماندهی شده‌اند، ادای احترام می‌کنم. اقدامات آنها عامل تقویت روحیه مقاومت و تضعیف روحیه نیروهای سرکوبگر رژیم است.

بارونس ایتون در سخنان خود گفت:

رهبری زنان در کانون‌های شورشی در داخل ایران و در قیام نشان‌دهنده قدرت زنان در ایران است. دولت ما باید از آنها حمایت کند و حق زنان و جوانان ایرانی در کانون‌های شورشی برای مقابله با سپاه پاسداران وحشی را به‌رسمیت بشناسد. ما باید از آنها حمایت کنیم.

لرد دیوید آلتون سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی از جمله گفت: رژیم ایران در حال تشدید درگیری در خاورمیانه است، نه به این دلیل که قوی است، بلکه به این دلیل که ضعیف است. علاوه بر این رژیم در حال دامن‌زدن به جنگ در منطقه است تا سرکوب داخلی را پنهان کند این را نیز پرونده‌های ساختگی و رسیدگیهای قضایی قوه قضاییه فاسد رژیم علیه بیش از ۱۰۰ عضو مجاهدین خلق ثابت می‌کند.

لرد بلینگهام در سخنان خود گفت:

من با آنچه در مورد نقش شیطانی سپاه پاسداران گفته شد کاملاً موافقم. ما باید با این واقعیت روبه‌رو شویم که رویکرد و سیاست اتحادیه اروپا، بریتانیا و آمریکا در قبال رژیم ایران شکست‌خورده است. و حاصل سیاست مهار و تعامل با رژیم بوده است. و این آشکارا جواب نداده است. بنابراین ما به یک استراتژی جدید نیاز داریم.

بارونس ورما سخنران دیگر این کنفرانس بود وی گفت:

همکاران ما موضوعات بسیاری را در مورد آنچه که می‌توانیم انجام بدهیم مطرح کردند. موضوع اصلی این است که به‌عنوان نمایندگان پارلمان و اعضای دولت ما باید فشار بیاوریم تا کار بیشتری انجام شود. سپاه پاسداران که در مورد آن بارها صحبت کردیم باید لیست‌گذاری شود و این کار باید انجام شود. خطر گروه‌های نیابتی تروریستی که توسط رژیم ایران حمایت می‌شوند در روزهای اخیر نشان داده شده است. و اگر ما به این موضوع توجه نکنیم در این دوره مسأله‌ایی خواهد بود که همه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خانم ترزا ویلیرز وزیر پیشین محیط‌زیست انگلستان با اشاره به ابعاد اعدامها و نقض حقوق‌بشر در ایران گفت:

من به‌شدت به تغییر در ایران امیدوار هستم. امیدوارم که در نهایت بتوانیم آن جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت را ببینیم که به برابری زنان و اقلیتهای مذهبی احترام می‌گذارد و آزادی بیان و آزادی مطبوعات را مجاز می‌داند. و با توجه به این نوع فرصتها، با ایجاد آن آینده دموکراتیک برای ایران، می‌تواند تأثیر فوق‌العاده مثبتی در منطقه، در فرهنگ آن، با قدمت هزاره‌ها، و جمعیت بسیار تحصیل کرده آن‌که مصمم و سخت کوش هستند، بگذارد.

خانم ریچل ماسکل وزیر سایه از حزب کارگر در سخنان خود خطاب به خانم رجوی گفت:

ما باید از هدفی که شما به‌صورت بسیار قوی با طرح ده ماده‌ای برای آزادی ایران از آن دفاع می‌کنید، حمایت کنیم. ما در مجلس مسئولیتهایی داریم تا اطمینان حاصل کنیم که یک پرونده قدرتمند برای بررسی فوری لیست‌گذاری سپاه پاسداران ایجاد کنیم

جیم شانون در سخنان خود گفت: یک صدای واحد در پارلمان انگلستان در حمایت از مریم رجوی وجود دارد، من خانم رجوی را بسیار شجاع و رهبری الهام‌بخش می‌دانم که به مردم ایران امید می‌دهد و مردم آزاده ایران را به آینده‌ای روشن‌تر امیدوار می‌کند.

مارتین دی نماینده پارلمان انگلستان گفت: ما باید در سمت درست تاریخ باشیم و خانم رجوی متقاعد شده‌ام که شما و جنبش شما همین سمت درست تاریخ هستید. ما باید این پیام را با صدای بلند به جهان ارسال کنیم که یک جایگزین دموکراتیک وجود دارد و اگر جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت در ایران داشته باشیم، کل جهان امن‌تر خواهد بود.

لرد لری ویتی عضو مجلس اعیان انگلستان گفت:

برنامه مهار و تعامل با رژیم ایران به‌طور کامل شکست‌خورده است این رژیم یا نیروهای نیابتی که آنها را با تأمین سلاح پیشتیبانی می‌کند به‌صورت فزایند‌ه‌ای وضعیت منطقه را وخیم‌تر کرده‌اند. اکنون برای جهان آشکار است که حکومت ایران تهدیدی برای کل جهان است بنابراین باید سیاست‌ها را تغییر داد و سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کرد و تحریم‌ها علیه رهبران رژیم ایران را با شدت اعمال کرد.

لرد هکینک در سخنان خود به دفاع از لیست‌گذاری تروریستی پاسداران پرداخت و سرکوب و اعدامهای فزاینده در ایران را محکوم و از مبارزه مردم ایران حمایت کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/183b2afb-ab90-4a9e-abf2-45cdbea29c12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات