728 x 90

کنفرانس در پارلمان استرالیا به‌مناسبت سی‌و‌پنجمین سالگرد قتل‌عام۶۷ و حمایت از قیام مردم ایران

کنفرانس در پارلمان استرالیا به‌مناسبت سی و پنجمین سالگرد قتل‌عام۶۷
کنفرانس در پارلمان استرالیا به‌مناسبت سی و پنجمین سالگرد قتل‌عام۶۷

کنفرانس در پارلمان استرالیا به‌مناسبت سی و پنجمین سالگرد قتل‌عام۶۷ با حضور نمایندگان هر دو مجلس از احزاب مختلف استرالیا حمایت از قیام مردم ایران علیه دیکتاتوری آخوندی

فراخوان به‌حسابرسی از سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت

  • سناتور دیوید شوبریج عضو سنای استرالیا: در تابستان۶۷ حکومت ایران بیش از ۳۰۰۰۰تن را کشته است. به‌طور قطع این جنایت علیه قوانین بین‌المللی و یک توهین فاحش به‌حقوق بین‌الملل و حقوق‌بشر است و باید با آن برخورد شود.
  • سناتور سایمون بیرمنگهام رهبر اپوزیسیون در سنا - وزیر خارجهٔ سایه: در ایران امروز مردم فقط به‌خاطر دفاع از حقوق اولیه‌یی که ما آنها را بدیهی می‌دانیم جان خود را از دست می‌دهند
  • سوزان تمپلمن نمایندهٔ پارلمان استرالیا - رئیس کمیتهٔ دادخواستها از حزب حاکم کارگر: ما همه از احزاب مختلف حول یک هدف مشترک دور هم جمع شده‌ایم تا از شما حمایت کنیم و آنچه را که در سال۱۳۶۷ اتفاق افتاده، برجسته کنیم

 

به‌مناسبت سی‌و‌پنجمین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷، جلسه‌یی در پارلمان فدرال استرالیا با حضور شماری از نمایندگان هر دو مجلس این کشور از احزاب مختلف برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این جلسه عبارت بودند از:

  • خانم سوزان تمپلمن رئیس کمیتهٔ دادخواستها در پارلمان استرالیا از حزب حاکم کارگر
  • سناتور سایمون بیرمنگهام رهبر اپوزیسیون از حزب لیبرال در سنا، وزیر خارجهٔ سایه و وزیر پیشین دارایی و آموزش استرالیا
  • سناتور دیوید شوبریج عضو سنای استرالیا از حزب سبزها
  • گاوین پیرس نمایندهٔ پارلمان استرالیا از حزب لیبرال
  • روان رمزی ناظم اپوزیسیون حزب لیبرال در پارلمان استرالیا
  • و پیتر مورفی، رئیس کمیتهٔ حامیان استرالیایی برای دموکراسی در ایران سخنرانی کردند
  • در این جلسه هم‌چنین تعدادی از نمایندگان جوامع ایرانیان مقیم استرالیا هواداران مجاهدین و بستگان شهیدان سربدار قتل‌عام۶۷ شرکت داشتند و خانم دولت نوروزی نمایندهٔ شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان، به صورت آنلاین سخنرانی کرد.

سخنرانان این کنفرانس ضمن بررسی وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌محاکمهٔ سران دیکتاتوری آخوندی به خاطر جنایت علیه بشریت در قتل‌عام۶۷ و کشتار قیام‌کنندگان فراخوان دادند.

خانم سوزان تمپلمن رئیس کمیتهٔ دادخواستها در پارلمان استرالیا از حزب حاکم کارگر که میزبانی این اجلاس را به‌عهده داشت در سخنان خود گفت: آنچه مهم است این است که ما همه از احزاب مختلف حول یک هدف مشترک دور هم جمع شده‌ایم تا از شما حمایت کنیم و در این زمینه آنچه را که در سال۱۳۶۷ اتفاق افتاده برجسته کنیم.

سناتور سایمون بیرمنگهام رهبر اپوزیسیون از حزب لیبرال در سنا، وزیر خارجهٔ سایه و وزیر پیشین دارایی و آموزش استرالیا، در سخنرانی خود تأکید کرد: در ایران امروز، مردم فقط به‌خاطر دفاع از حقوق اولیه‌یی که ما آنها را بدیهی می‌دانیم، جان خود را از دست می‌دهند.

(ما تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود) که استرالیا تا آنجا که می‌تواند از نظر حمایت از کسانی که چنین شجاعت و شهامتی را در جامعهٔ ایرانی از خود نشان می‌دهند به‌خط مقدم نزدیک باشد.

یکی دیگر از سخنرانان جلسه در پارلمان استرالیا، سناتور دیوید شوبریج عضو سنای این کشور از حزب سبزها بود؛ وی گفت:

تصور میزان خشونت علیه مردم ایران دشوار است. ما هرگز نمی‌دانیم که ابعاد این کشتار چه‌قدر بوده است، اما دست‌کم دامنه‌یی که من دربارهٔ یک دورهٔ کوتاه چند ماهه شنیده‌ام، از ژوئیه تا سپتامبر۱۹۸۸، حکومت ایران تقریباً به طور قطع این جنایت علیه قوانین بین‌المللی است، جنایت ناپدیدسازی اجباری. این یک توهین فاحش به‌حقوق بین‌الملل و حقوق‌بشر است و باید با آن برخورد شود.

بنابراین من یک سناتور (از حزب) سبزها هستم، اما تصدیق می‌کنم که نمایندگانی از سراسر طیف سیاسی در اینجا حضور دارند. آنچه امیدوارم که شما از سیاستمداران خود در اینجا به آن برسید، تعهد ترکیبی برای فراخوان علیه جنایات است و این که نگذارید آنها فراموش شوند.

در بخش دیگری از این جلسه، گاوین پیرس نمایندهٔ پارلمان استرالیا از حزب لیبرال سخنرانی کرد و گفت:

من از همهٔ شما به‌خاطر قدرت و عزمتان و این واقعیت که از امروز به شما اطمینان می‌دهم که سیاستمدارانی وجود دارند که به صحبت‌های شما گوش می‌دهند، استرالیایی‌هایی هستند که به شما اهمیت می‌دهند و پشتیبانی وجود دارد.

روان رمزی ناظم اپوزیسیون حزب لیبرال در پارلمان استرالیا در سخنان خود خطاب به حامیان مقاومت ایران گفت:

بسیار سپاسگزارم از این‌که امروز آمدید سعی کردید درک بهتری از آنچه در ایران می‌گذرد به ما بدهید.

ما آشکارا شاهد افزایش و گسترش افرادی بوده‌ایم که برای آزادی در ایران تلاش می‌کردند و من به آنها تبریک می‌گویم.

پیتر مورفی رئیس کمیتهٔ حامیان استرالیایی برای دموکراسی در ایران توضیحاتی دربارهٔ زمینه‌های قتل‌عام۶۷ و هم چنین جنبش دادخواهی مقاومت ایران ارائه کرد و از جمله گفت:

در مورد قتل‌عام تابستان سال۱۳۶۷، خمینی از این که مجبور شد جنگ (رژیم) ایران و عراق را خاتمه دهد بسیار خشمگین شد، چون این جنگ به او در سرپوش گذاشتن بر اختناق کمک می‌کرد و به خصوص می‌توانست هر مخالفتی با رژیم خود را از بین ببرد. بنابراین خاتمهٔ جنگ برنامه او را برای قتل‌عام تسریع کرد. قصد او این بود که تمامی زندانیان سیاسی متعلق به اپوزیسیون اصلی‌اش یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران را از بین ببرد. لذا او این سازمان را که در داخل ایران هواداران بسیاری داشت هدف قرار داد. چون آنها اسلام مدرن و بردباری را بر اساس آزادی و برابری زن و مرد و علیه هر گونه تبعیض تحت نام مذهب تبلیغ می‌کردند و به‌همین جهت زنان مجاهد بسیاری دستگیر و اعدام شدند. تعداد این اعدامها (در قتل‌عام۶۷) جمعاً ۳۰هزار نفر است.

در سال۲۰۱۶ پسر منتظری نواری را از سال۱۳۶۷ منتشر کرد که در آن منتظری آن را بدترین جنایتی که در رژیم ایران شده خواند. خامنه‌ای، رفسنجانی، پورمحمدی و شورای نگهبان، مجلس خبرگان همگی به دفاع از این قتل‌عام برخاستند.

در آن زمان مقاومت ایران جنبشی را برای آگاهی مردم و برای عدالت برای قربانیان بنیان نهاد. پیشرفت بسیاری صورت گرفت، اما کافی نیست چون مسئولان رژیم ایران باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت حساب پس دهند.

اعدام زندانیان سیاسی و ترور مخالفان سیاسی در خارج از کشور (توسط این رژیم) از سال۱۳۶۰ تا قتل‌عام۱۳۶۷ و تا به امروز ادامه یافته است

خانم دولت نوروزی نمایندهٔ شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان در سخنان خود ضمن قدردانی از حمایت منتخبان مردم استرالیا از مبارزه مردمو مقاومت ایران در برابر فاشیسم دینی حاکم بر ایران، گفت:

در طول چهار دهه جنبش ما برای آزادی و دموکراسی مبارزه کرده است.

جامعه جهانی باید قاطع باشد و باید وضعیت ایران را بر اساس قوانین بین‌المللی ببیند. متأسفانه به دلیل سیاست مماشات و برخی به دلیل سیاست گروگان‌گیری رژیم، تصمیم به انجام کارهای دیگر گرفتند و سکوت کردند. امروز، سی و پنجمین سالگرد (قتل‌عام) بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی فقط در تابستان۱۳۶۷ است (آن‌هم توسط). رژیمی که مسئول بیش از ۱۲۰۰۰۰اعدام و قتل سیاسی در ایران است. این علاوه بر جنایتی است که (این رژیم) در طول قیام مرتکب می‌شود، به‌ویژه قیام آبان۹۸ و هم چنین قیامی که با قتل وحشیانهٔ مهسا امینی شروع شد

در سالگرد قتل‌عام۶۷، خواست مردم و مقاومت ایران که اکنون از سوی پارلمانترهای سراسر جهان مورد حمایت قرار گرفته، محاکمهٔ بین‌المللی سران رژیم به خصوص خامنه‌ای و رئیسی به‌خاطر ۴دهه جنایت علیه مردم ایران و فرزندان پیشتاز آنها است. پرونده جنایات این رژیم از جمله قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ و کشتار دست‌کم ۱۵۰۰تن از قیام‌کنندگان در سال۹۸ باید به‌شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود و مسئولان این جنایت بایستی مورد حسابرسی قرار بگیرند.

 

در قسمت دیگری از جلسه در پارلمان استرالیا خانم فهیمه کشَنی زندانی سیاسی رژیم آخوندی و از بستگان شهیدان سربدار قتل‌عام۶۷ از سوی خانواده‌های قربانیان رژیم سخنرانی کرد و گفت:

۱۴ساله بودم که دستگیر شدم و ۴سال را در زندان گذراندم. من تحت شکنجه‌های جسمی وحشتناکی قرار گرفتم. هم‌چنین برادرم مجید که ۲۰ساله بود فقط به خاطر روزنامه خواندن توسط رژیم اعدام شد.

امروز، در برابر من و شما، چند مرد و زن ایرانی نشسته‌اند که زخم‌های مستقیم نقض آشکار حقوق‌بشر (رژیم) ایران را بر دوش دارند. این افراد سال‌ها حبس و از دست‌دادن جان‌گداز عزیزان خود را در راه آزادی ایران متحمل شده‌اند.

محدودیتها در تمام جنبه‌های زندگی برای خانواده‌ها و بازماندگان هر روز تشدید می‌شد، زیرا خانواده‌ها و بازماندگان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شاهد این کشتار جمعی مداوم بودند.

این کشتار هم‌چنان ادامه داشته است، همان‌طور که در قیامهای ۱۳۸۸، ۱۲۹۶، ۱۳۹۸و به تازگی در سال گذشته مشهود است.

دلیل این قتل‌عام سیستماتیک این است که جامعه جهانی هرگز سران این رژیم را در موضع پاسخگویی قرار نداده و کسانی که مرتکب این جنایات شده‌اند هم چنان مواضع قدرت خود را حفظ می‌کنند.

به عنوان خانواده‌های قربانیان اعدام‌های جمعی زندانیان سیاسی در ایران، از شما می‌خواهیم که رهبران این حکومت را مورد حسابرسی قرار دهید.

مردم ایران در بحبوحه‌ٔ یک انقلاب بزرگ هستند و شما می‌توانید به عنوان دوست پشتیبان در این راه (به آنها) کمک کنید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c41c24e-44ea-468b-9116-96d33aad707d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات