728 x 90

کنفرانس در پارلمان اروپا-استراسبورگ - ایران: سرکوب در داخل -جنگ‌افروزی و تروریسم در خارج - قسمت چهارم

کنفرانس در پارلمان اروپا
کنفرانس در پارلمان اروپا

کنفرانس در پارلمان اروپا-استراسبورگ

ایران: سرکوب در داخل

جنگ‌افروزی و تروریسم در خارج

با شرکت دهها نماینده پارلمان از احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی

۱ آذر ۱۴۰۲-۲۲ نوامبر ۲۰۲۳

 

سخنرانیهای

گی فرهوفشتاد نماینده پارلمان اروپا -نخست‌وزیر بلژیک (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸)

پتراس استراویچیوس نماینده پارلمان اروپا از لیتوانی

پتری سارواما نماینده پارلمان اروپا از فنلاند

 

گی فرهوفشتاد

اروپا بسیار در رویکرد خود نسبت به رژیم جنایتکار ایران بیش از حد ضعیف است

آنها گمان می‌کنند که می‌توانیم با آخوندها تجارت کنیم

اما هیچ تفاوتی بین به‌اصطلاح میانه‌روها و افراطیون در رژیم آخوندها وجود ندارد

آنها همه افراطی هستند

سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است

باید همه کسانی که عضو یا در آن فعال هستند، تحت تحریم قرار بگیرند

باید بستهٔ تحریم‌های بسیار بیشتری را برای توقف و تغییر این رژیم روی میز بگذاریم

 

گی فرهوفشتاد نماینده پارلمان اروپا -نخست‌وزیر بلژیک (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸)

متشکرم. خانم رجوی، اول از همه عذرخواهی می‌کنم که فقط چند لحظه‌یی است اینجا هستم، اما امروز یک رأی‌گیری مهم در پارلمان اروپا در مورد گزارشی بود که من به‌همراه تعدادی از همکاران در مورد تغییر معاهدات اتحادیه اروپا ارائه کرده‌ا.

و باید به شما بگویم که ارتباط مستقیمی با ایران و مبارزه شما دارد زیرا یکی از اصلاحاتی که ما تصویب کرده‌ایم این است که در آینده برای تحریم رژیم‌های استبدادی، دیگر نیاز به‌اتفاق آرا نخواهد بود، بلکه نیاز به‌اکثریت مطلق باشد.

و من فکر می‌کنم این برای ایران حیاتی است، زیرا نظر من این است که اروپا بسیار در رویکرد خود نسبت به این رژیم جنایتکار در تهران و در ایران بیش از حد ضعیف است؛ بیش از حد ضعیف.

نمی‌دانم، اما هنوز فکر می‌کنم تعدادی از مردم اروپا گمان می‌کنند که می‌توانیم با آخوندها تجارت کنیم و ما مدت‌هاست می‌دانیم، خانم‌ها و آقایان، که هیچ تفاوتی بین به‌اصطلاح میانه‌روها و افراطیون در رژیم آخوندها وجود ندارد. آنها همه افراطی هستند. خیلی ساده است.

و به‌نظر من هیچ توافقی، حتی در مورد خلع‌سلاح اتمی، نمی‌توان انجام داد. و این‌که در آینده بتوانیم با اکثریت مطلق در مورد تحریم‌ها تصمیم بگیریم، قطعاً وضعیت را بهبود خواهد بخشید. چون همان‌طور که گفتم موضع ما بسیار ضعیف است. اگر نگاه کنید که ما چه نوع تحریم‌هایی را علیه (رژیم) ایران اعمال کرده‌ایم، می‌بینید که بسیار محدود هستند. فقط کمی بیش از ۲۰۰نفر از مسئولان (رژیم) ایران، توسط اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند، این در حالی است که سپاه پاسداران خودش یک سازمان تروریستی است و باید همه کسانی که عضو آن و در آن فعال هستند، تحت تحریم قرار بگیرند. بنابراین فکر می‌کنم و قبلاً هم این‌را مستقیماً به آقای بورل گفته‌ام؛ بعد از یک بحث در پارلمان، همه در رابطه با ایران به او انتقاد می‌کردند و دلایل موجهی هم داشتند، زیرا سیاستی که ما به‌پیش می‌بریم، همان‌طور که گفتم بسیار ضعیف است، زیرا مشکل با رژیم ایران فقط یک مسألهٔ داخلی نیست، بلکه یک مشکل خارجی نیز هست. هم داخلی و هم خارجی است. در داخل کل جمعیت را تحت ستم قرار داده‌اند. از وحشیانه‌ترین ابزار، مجازات اعدام، همان‌طور که می‌بینیم، علیه مردم عادی استفاده می‌کنند که صرفاً علیه این رژیم اعتراض می‌کنند و در خارج، نیمی از جهان را بی‌ثبات می‌کنند. اغراق نمی‌کنم، هر آنچه در حال حاضر در خاورمیانه اتفاق می‌افتد نیز به (رژیم) ایران مرتبط است، به حمایتی که (رژیم) ایران از حزب‌الله می‌کند، به شقاوتهایی که (رژیم) ایران در اختیار بشار اسد قرار داده برای سرکوب مردم سوریه که همین امروز ادامه دارد و این فقط فهرست محدودی از دخالت‌های رژیم ایران در خاورمیانه و سایر نقاط جهان است. بنابراین اگر ما منطقی باشیم، در غرب، در آمریکا و در اروپا، فقط می‌توانیم به یک نتیجه برسیم. باید سیاست‌هایی را توسعه بدهیم، باید بستهٔ تحریم‌های بسیار بیشتری را برای توقف و تغییر این رژیم روی میز بگذاریم. هیچ‌چیز مثبتی نمی‌تواند از جانب آخوندها وجود داشته باشد. این نتیجه‌یی است که باید بگیریم، هیچ چیز مثبتی نیست. و بنابراین فکر می‌کنم خیلی خوب است که شما اینجا در پارلمان، در این ساختمان در استراسبورگ هستید تا این‌را توضیح دهید، زیرا هر از چند گاهی در پارلمان ما نیز افرادی هستند که ایده‌های عجیب‌و غریبی دارند که به‌نظر من مسیر اشتباه را طی می‌کنند. از این‌رو بسیار خوشحالم، و پیشنهاد من به گروه‌های دیگر در هفته‌های آتی این خواهد بود که دوباره با آقای بورل مناظره‌یی داشته باشیم و دوباره به‌عنوان پارلمان، روی قوه مجریهٔ کمیسیون اتحادیه (اروپا) و به‌ویژه به خود او فشار بیاوریم برای محکومیت و سیاست تحریمی بسیار فعال‌تر و شدیدتر علیه رژیم ایران. از شما بسیار متشکرم.

 

پتراس استراویچیوس

هر جنبشی به رهبری بسیار شفاف و فعال نیاز دارد

شجاعت و سهم قابل توجه زنان در مبارزه برای ایران آزاد

نشان دهنده رهبری شما خانم رجوی است

که ترس شدیدی را در رژیم آخوندها ایجاد کرده است

 

رژیم آخوندی یک تهدید بزرگ برای صلح و ثبات است

نه فقط در یک منطقه، بلکه در سطح جهانی

به همین دلیل است که سپاه پاسداران باید هر چه زودتر

به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود

 

پتراس استراویچیوس نماینده پارلمان اروپا از لیتوانی

متشکرم رئیس، همکاران عزیز، دوستان و خانم رجوی عزیز، خانم‌ها و آقایان، دوستان، به پارلمان اروپا بار دیگر خوش‌آمدید و از شما متشکرم که با این دستور کار برگشتید و بار دیگر این سیاست را برجسته کردید، تاریخ مبارزه ایرانیان برای آزادی خودشان که پایان نپذیرفته و هم‌چنان با مانع مواجهست، ولی ما باید در این مورد صحبت کنیم، ما باید دوباره به‌آن بپردازیم، باید تأمل کنیم و باید در مورد اقدامات بعدی که می‌بایست در پیش بگیریم توافق کنیم. البته بهترین آرزوهایم را نثار همکارمان، آلخو (ویدال) کوادراس می‌کنم که به‌شدت مجروح شد، آن‌هم توسط کسانی که علیه آزادی می‌جنگند، کسانی که طرفدار رژیم و خواهان سرکوب مردم هستند. پس بهترین آرزو را برای بهبودی‌ات دارم، دوست من، با انرژی مضاعفی برگرد که همه ما نیاز داریم از جانب تو آن‌را ببینیم. اجازه بدهید چند واقعیت را برجسته کنم. می‌دانید برای هر مبارزه‌یی، برای هر جنبشی یک رهبری بسیار شفاف و فعال ضروریست. پس اجازه بدهید ما نیز نقش بسیار محوری‌یی را ارج نهیم که زنان در قیام و مبارزه مداوم برای خواسته‌های دموکراتیک در ایران ایفا کرده و می‌کنند. این بسیار حائز اهمیت است. شجاعت و سهم قابل توجه آنها در مبارزه برای ایران آزاد بازتاب رهبری شما خانم رجوی است که در واقع ترس شدیدی را در رژیم و آخوندها ایجاد کرده است. آنها ممکن است مخالف این باشند، اما نمی‌توانند این‌را تکذیب کنند. آنها آن‌را حس می‌کنند. پس به‌همین دلیل، لطفاً ادامه بدهید و لطفاً به این کار ادامه بدهید، مردم را دور هم جمع کنید و برای مبارزه آینده نیز الهام‌بخش باشید.

باز هم باید اذعان کنم که وضعیت کنونی ایران، نتیجهٔ شکست و مماشات است، همان رویه‌یی که اتحادیه اروپا در قبال رژیم ایران دنبال می‌کند. و باید اذعان کنیم که رژیم آخوندها در ایران هم‌چنان بخش جدی محور شر است که روزبه‌روز بیشتر در سطح جهانی در حال ظهور است. و این یک تهدید بزرگ برای صلح و ثبات است، نه فقط در یک منطقه، بلکه در سطح جهانی.

به همین دلیل سپاه پاسداران (رژیم) ایران باید هر چه زودتر به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شود. دوستان عزیز، ما باید کارزار خود را در این راستا دوباره فعال کنیم؛ بیایید صریح باشیم. باید فعالانه تلاش‌هایمان را به‌عمل بیاوریم، باید همفکران و حامیان سیاسی را بیشتر متحد کنیم و این موضوع را روزانه مطرح کنیم. به همین دلیل، خانم رجوی از شما تشکر می‌کنم که بار دیگر این موضوع را به این پارلمان آوردید. باید ببینیم که چه کارهای دیگری می‌توانیم در یک سازماندهی بهتر انجام بدهیم و بیایید به هدفی که برایش اینجا هستیم، برسیم. برای آوردن ثبات، آزادی و همکاری کاملاً متفاوتی در ایران با مردم ایران. اما ابتدا بیایید کارهایی را که باید، انجام بدهیم. سپاه پاسداران باید به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری شود. ما باید هر گونه همکاری را با رژیم آخوندها قطع کنیم. در این زمینه اشتباهات زیادی کرده‌ایم، اما بیایید امیدوار باشیم و فقط امید می‌تواند ما را به نقطه‌یی برساند که خواهان آن هستیم یعنی تحقق یک ایران آزاد از آخوندها. خیلی ممنون.

پتری سارواما

این رژیم مانع اصلی صلح در منطقه خاورمیانه در ۳۰سال گذشته

به‌ویژه پس از توافقات اسلو بوده است

برای این رژیم فلسطین یک تجارت است

و اگر صلح در منطقه حاصل شود و مردم فلسطین کشور خودشان را داشته باشند

این تجارت تعطیل خواهد شد

 

رژیم ایران همواره به‌دنبال تضعیف دولت فلسطین بوده است

اما شورای ملی مقاومت ایران به‌رهبری خانم رجوی

اولین طرفی بود که به هر ۳طرف دست‌اندرکار توافقنامه صلح در اسلو تبریک گفت

 

راه‌حل بحران در منطقه روی دو پایه استوار است

پایه اول تمرکز بر رژیم ایران به‌عنوان عامل جنگ و ناامنی و مانع اصلی صلح

و پایه دوم حمایت از نمایندهٔ مشروع و قانونی مردم فلسطین

یعنی دولت فلسطین و محمود عباس

 

لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی

برای صلح در منطقه و مبارزه با تروریسم

و هم‌چنین برای پایان دادن به کشتارها و اعدامها در ایران ضروری است

 

 

 پتری سارواما نماینده پارلمان اروپا از فنلاند

همکاران عزیز، خانم رجوی، بار دیگر به اینجا خوش آمدید. اجازه بدهید ابتدا این‌را بگویم، آلخو به‌واقع اینجاست. می‌توانم صدایش را بشنوم، می‌توانم چشمان آتشین او را ببینم و حضور پرشوری را که او در این جنبش دارد حس کنم که خود من آن‌را بیش از ۱۰سال است مشاهده کرده‌ام. اما پیام من امروز این است که آن چیزی را که خانم رجوی پیشاپیش به آن اشاره کردند، کمی گسترده‌تر بیان کنم و این وضعیت کلی در خاورمیانه است. اکنون بیش از یک ماه و نیم است که (منطقه) غرق در یک جنگ خونین و خطرناک است و هر لحظه این احتمال وجود دارد که در ابعاد باز هم بیشتری گسترش یابد. مردم بی‌گناه در واقع هر روز قربانی می‌شوند. سؤال پیش‌روی ما این است: راه‌حل آن چیست؟ امروز رژیم ایران همان طرفی است که از بزرگ‌ترین زیانها از صلح در منطقه می‌ترسد. برای این رژیم، فلسطین یک تجارت است و اگر صلح در منطقه حاصل شود و مردم فلسطین کشور خودشان را داشته باشند، این تجارت تعطیل خواهد شد. به‌همین دلیل مسیر صلح را تخریب می‌کند. شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی به‌درستی می‌گویند که رژیم ایران دوست مردم ایران نیست، بلکه در واقع باید بفهمیم که آنها با مردم دیگر کشورها هم دوست نیستند. دشمن آنها و مانع اصلی صلح در منطقه خاورمیانه در ۳۰سال گذشته به‌ویژه پس از توافقات اسلو بوده است. این رژیم به‌همان اندازه از کشتار فلسطینیان بی‌گناه سود می‌برد که از کشتار مردم بی‌گناه در اسراییل بهره می‌برد. رژیم ایران همواره به‌دنبال تضعیف دولت فلسطین بوده است و بر‌خلاف رژیم ایران، شورای ملی مقاومت ایران به‌رهبری خانم رجوی اولین طرفی بود که به هر ۳طرف دست‌اندرکار توافقنامه صلح در اسلو تبریک گفت. این جنبش همواره از دولت فلسطین و محمود عباس حمایت کرده و تأکید کرده است که رژیم ایران دشمن صلح و در واقع جنگ‌افروز اصلی در منطقه است. من می‌خواهم به این نتیجه برسم که بحران در منطقه در واقع راه‌حل بسیار روشنی دارد و این راه‌حل روی دو پایه استوار می‌شود. اول تمرکز بر رژیم ایران به‌عنوان عامل جنگ و ناامنی و مانع اصلی صلح و پایه دوم حمایت از نمایندهٔ مشروع و قانونی مردم فلسطین یعنی دولت فلسطین و محمود عباس است. اگر رژیم ایران مورد حسابرسی قرار نگیرد و پس رانده نشود، ما هر روز با بحرانهای شدیدتر و حتی بیشتر مواجه خواهیم شد. اما ابزار این رژیم برای پیگیری سیاست خود چیست؟ همان سپاه پاسداران است. متأسفانه دولتهای اروپایی مرتکب اشتباه بزرگی شده‌اند و پیام غلطی را به رژیم ایران فرستادند با خودداری از لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی. پیام این بود که این رژیم به‌خاطر جنایات خود مورد حسابرسی قرار نخواهد گرفت. لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی در واقع برای صلح در منطقه و مبارزه با تروریسم و هم‌چنین برای پایان دادن به کشتارها و اعدامها در ایران ضروری است.

دوستان عزیز، اینجا در پارلمان اروپا، فکر می‌کنم ما کار خود را انجام دادیم. ما پیام روشنی را برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی ارسال کردیم و اکنون بر عهدهٔ اتحادیهٔ اروپا است که آن‌را اجرا کند. با این‌کار، ما هم‌چنین به مردم شجاع ایران گوش فرا می‌دهیم که همیشه از آنها حمایت کرده و در کنار آنها ایستاده‌ایم. ما آنها را می‌شنویم و به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد تا زمانی که ایران آزاد شود. خانم رجوی، من به‌مدت بیش از ۱۰سال در این پارلمان از شما استقبال کرده‌ام و از صمیم قلب امیدوارم که روزی، به‌زودی، بتوانم در ایران آزاد به دیدار شما بیایم. اما اجازه دهید در پایان به همه حاضران در این سالن چیزی را بگویم. هر یک از شما، تک‌به‌تک ما، نقشی منحصر به‌فرد و مهم را در باور و ساختن آینده‌یی روشن‌تر برای ایران و مردم آزادیخواه آن ایفا می‌کنیم. متشکرم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c6274b3-c09f-4fed-a23c-6350f98552af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات