728 x 90

کنفرانس در شهرداری پسکارا در ایتالیا - تصویب قطعنامهٔ حمایت از قیام سراسری مردم ایران

کنفرانس در شهرداری پسکارا در ایتالیا
کنفرانس در شهرداری پسکارا در ایتالیا

کنفرانس در شهرداری پسکارا در ایتالیا

تصویب قطعنامهٔ حمایت از قیام سراسری مردم ایران

و محکومیت سرکوب و کشتار قیام‌کنندگان توسط دیکتاتوری آخوندی

به‌دعوت رئیس شورای شهر پسکارا در ایتالیا کنفرانسی با حضور شهردار و شماری از نمایندگان شهرداری در حمایت از قیام سراسری مردم ایران در شورای شهر برگزار شد. در این جلسه تعدادی از ایرانیان مقیم پسکارا برای شرکت و سخنرانی دعوت شده بودند. اعضای شورای شهر پسکارا، در این کنفرانس، قطعنامه‌یی را در حمایت از قیام و در محکومیت جنایات دیکتاتوری آخوندی علیه قیام‌کنندگان با اکثریت آرا به‌تصویب رساندند. در این قطعنامه از جمله تأکید شده است که شورای شهرداری پسکارا سرکوب خونینی را که ماههاست جمهوری اسلامی برای مهار اعتراضات مردمی به‌کار می‌گیرد به‌شدت محکوم می‌کند (مردم در این اعتراضات). برای آزادی و دموکراسی در (ایران) مبارزه می‌کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده تاکنون بیش از ۷۰۰نفر از سپتامبر گذشته تاکنون جان خود را از دست داده‌اند که در بین آنها دست‌کم ۶۰تن کودک بوده‌اند در این قطعنامه هم‌چنین آمده است که رژیم آخوندی باید فوراً هر گونه سرکوب و خشونت را که نقض اصول آزادی و دموکراسی است به‌خصوص در رابطه با زنان متوقف کند. در شروع کنفرانس مارچلو آنتونلی رئیس شورای شهر پسکارا ضمن قدردانی از اعضای شورای شهر و همه گروه‌های سیاسی به‌خاطر حمایت از این ابتکارعمل گفت، درست است که شهرداری بایستی به‌مشکلات شهر بپردازد ولی فکر می‌کنم این هم وظیفهٔ ما است که چشمان خود را به‌روی دنیا و در این مورد خاص و مهم یعنی ایران و اتفاقاتی که در آنجا می‌افتد باز نگهداریم؛ (اتفاقاتی) که قلب و روح ما را تحت تأثیر قرار داده است.

 

در کنفرانس در شورای شهر پسکارا، خانم شاهد شعله نمایندهٔ انجمن زنان ایرانی مقیم ایتالیا هواداران شورای ملی مقاومت در سخنرانی خود، گفت: قیام با یک شعار در سرتاسر ایران شعار مرگ بر دیکتاتور مرگ بر خامنه‌ای که فقط سرنگونی کامل رژیم را فریاد می‌زد شروع شد. در تمام این مدت رژیم به هیچ‌وجه نه با درخواست آرامش نه با تهدید نتوانست قیام را آرام کند. تفاوت این قیام با قیامهای قبلی این است که این بار جهان سرانجام صدای دادخواهی مردم ایران را شنید (تاکنون). اسامی ۶۲۷تن از این (شهیدان قیام) توسط سازمان مجاهدین اعلام شده است همان سازمانی که در سال۲۰۱۴ کانون‌های شورشی را ایجاد کرد

شاهد شعله تأکید کرد: ما از دولت ایتالیا درخواست می‌کنیم که حق مشروع دفاع از خود را برای مردم ایران به‌رسمیت بشناسد. ما درخواست قطع کامل روابط با رژیم ایران و بستن سفارت رژیم را داریم که یک مرکز جاسوسی و ترور است. اگر سیاست دیالوگ مؤثر بود، در مدت این ۴۰سال نتیجه می‌داد. از این‌رو ما (خواهان) پشتیبانی و شنیدن صدای آزادیخواهی مردم ایران هستیم.

در ادامهٔ برنامه شهردار پسکارا و ۵تن از اعضای شورای شهر سخنانی را در حمایت از قیام مردم ایران ایراد کردند و سپس رأی‌گیری بر سر قطعنامه صورت گرفت و این قطعنامه با رأی اکثریت اعضا به‌تصویب رسید.

در پایان جلسه شهردار پسکارا اعلام کرد که یک نسخه از قطعنامهٔ مصوب، برای دولت ایتالیا ارسال خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7b33609-1866-4be5-9ba5-73dc4dc98dac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات