728 x 90

کنفرانس در برلین به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر – سخنرانی خانم مریم رجوی

کنفرانس در برلین به‌مناسبت روز جهانی حقوق بشر
کنفرانس در برلین به‌مناسبت روز جهانی حقوق بشر

کنفرانس در برلین

به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

آزادی و حقوق بشر در ایران تنها راه صلح در منطقه

سخنرانی خانم مریم رجوی

و سخنان نمایندگان پارلمان فدرال و شخصیتهای سیاسی آلمان

 

بیانیه مشترک بیش از ۵۰۰نماینده پارلمان

شامل ۱۸۰نماینده پارلمان فدرال آلمان  از تمامی فراکسیونهای پارلمانی

فراخوان به  اتخاذ یک  سیاست قاطع در قبال رژیم آخوندی

حمایت از مقاومت مردم ایران

 

کارستن مولر - عضو ارشد کمیسیون قضایی در مجلس فدرال آلمان

خانمها و آقایان

اگر در این روز خاص در اینجا گردهم آمده‌ایم، فکر می‌کنم اشتباه نیست، بگوییم که سیاست غرب و هم‌چنین سیاست دولت فدرال آلمان در قبال رژیم ایران تاکنون، حداقل در نتیجه‌گیری ناکام بوده و موفقیتی نداشته است.

ما امروز بیش از ۱۵ ماه اعتراضهای پیگیرانه را داریم. در ایران هم ما کماکان با رژیم قاتل آخوندها سر و کار داریم. چهره آدمکش و کریه این رژیم هر روز ظاهر می‌شود، گرچه از حمایت ما کاسته نمی‌شود، اما این کافی نیست و باید قوی‌تر شود.

در غیراین صورت، به نظر می‌رسد که نمی‌شود رژیم آخوندی را متوقف کرد. از این جهت، خوشحالم که امشب تعدادی از همکاران جدید از گروه‌های پارلمانی مختلف در مجلس فدرال را اینجا می‌بینم و به آنها خوش‌آمد می‌گویم، آقای بوتکه و خانم آدلر و هم‌چنین نفرات دیگری.

خانمها و آقایان،

اگر می‌خواهید نگاهی به گستردگی پشتیبانی از مقاومت بیندازید و از آن مطمئن شوید، به این کتاب نگاه کنید، که ما نسخه‌ای از آن را چند ماه پیش به خانم رجوی که از حضور ایشان به‌صورت آنلاین در این نشست بسیار خوشحال هستم، تقدیم کردیم.

در این کتاب شما امضاکنندگان یک بیانیه را خواهید یافت. بیش از ۵۰۰ نماینده از همه احزاب در پارلمانهای ایالتی و ۱۸۰ نماینده پارلمان فدرال آلمان در بین امضاء کنندگان هستند. این مهم است و ما تنها در صورتی می‌توانیم به حقوق‌بشر در ایران کمک کنیم که به‌صورت مشترک و فراجناحی متشکل از همه فراکسیونها یک سیاست بسیار قاطع‌تر در قبال این رژیم قاتل اتخاذ کرده و نسبت به آن متعهد باشیم.

من می‌خواهم گزارش بسیار جدیدی در مورد موضوع سرکوب مردم آزادیخواه در ایران ارائه دهم. من امروز در چندین مباحثه در بوندستاگ آلمان حضور داشتم. همان‌طور که گفتم، ساعاتی پیش امروز این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

اکنون می‌توانیم و در واقع باید این سؤال را از خود بپرسیم: چرا این رژیم هم‌چنان پابرجاست؟ دلیلش این است که این رژیم با تحقیر و وحشیگری غیرقابل توصیف عمل می‌کند و البته به این دلیل که این رژیم با شیوه‌های موذیانه و بسیار ماهرانه‌ای در سیستم‌های اطلاع‌رسانی در جهان آزاد غرب نفوذ می‌کند و حقایق را مخدوش می‌کند.

باید گفته شود که متأسفانه به‌اصطلاح «کارشناسان امور ایران» در جمهوری فدرال آلمان گماشته می‌شوند. به‌عنوان مثال، هنوز نمایندگان مطبوعات دقیقاً در دام این افراد می‌افتند و به آنها به‌عنوان یک گزارشگر معتبر و ظاهراً مستقل استناد می‌کنند. و این (ترفند) هم‌چنین همیشه همراه است با یکسری ادعاهای خوشایند مبنی بر این‌که اکنون اصلاح‌طلبان در رأس حکومت ایران دست بالا را دارند! دقیقا عکس این ادعا درست است

خانمها و آقایان، به همین دلیل مهم است که ما امروز اینجا جمع شویم تا صدای اپوزیسیون ایران را بشنویم و از آن حمایت کنیم.

خانمها و آقایان عزیز، من در ابتدا به شیوه سیاست نفوذ موذیانه رژیم اشاره کردم. به همین خاطر من خوشحال هستم که نظر شما را به بروشوری که در مقابل شما است توجه دهم در مورد سیاست تأثیرگذاری شبکه نفوذ رژیم ایران در سیاست اروپا. در آنجا بر اساس مثالهای مشخص این سیاست نفوذ و کمپین اطلاعات غلط در همه کانالها و با بهره‌گیری از ارگانهای مطبوعات آزاد و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. ما افرادی را که در این رابطه به خدمت گرفته می‌شوند نام می‌بریم و هم‌چنین اسامی افرادی که از تهران این پروژه را هدایت می‌کنند، آورده شده است.

خانمها و آقایان به‌طور خاص خوشحال هستم که به شما سخنرانی خانم رجوی که با ما از طریق آنلاین وصل هستند را اعلام کنم.

خانم مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران است و کارنامه بیش از ۵دهه مقاومت برعلیه این رژیم قاتل را دارد. البته دقیقش این است که باید گفته شود که مقاومت وی فقط بر علیه این رژیم قاتل نبوده بلکه خانم رجوی بر علیه دو رژیم قاتل مقاومت کرده است. او هم‌چنین در مقاومت بر علیه دیکتاتوری شاه بوده است. آنچه موضوع را بیشتر قابل تأمل می‌کند این است که او نه تنها هزاران نفر از همرزمان خود را در این مبارزه از دست داده است، بلکه قربانیان زیادی از میان خانواده خود داشته است، او ۶نفر از اقوام خود را در این مبارزه آزادیبخش از دست داده است.

من می‌خواهم خیلی کوتاه به برنامه ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی بپردازم که قبلاً به آن اشاره کردم. ما همه آرزوی یک ایران آزاد و دموکراتیک با انتخابات آزاد، با برابری جنسیتی، جدایی دین از دولت و یک ایران غیراتمی را داریم. در ماه نوامبر رژیم قاتل آخوندی ۱۲۳ نفر را اعدام کرده است، تعداد اعدام‌های بعد از قیام بزرگ در ایران بسیار بالاتر و ۴رقمی است. و جا دارد در این لحظه یاد تمام قربانیان را گرامی بداریم و به خانواده‌های آنها فکر کنیم. بنابراین بسیار قابل تأمل است که شورای ملی مقاومت ایران به لغو مجازات اعدام متعهد است. خانم‌ها و آقایان در خوشحالی من برای شنیدن سخنرانی خانم رجوی سهیم شوید.

بسیار تشکر از توجه شما

 

خانم مریم رجوی:

خامنه‌ای و رئیس‌جمهور جنایتکارش

در برابر قیام مردم ایران برای سرنگونی رژیم به‌بن‌بست رسیده‌اند

توسل به جنگ خارجی برای مهار بحران داخلی ویژگی حاکمیت آخوندهاست

 

خانم مریم رجوی

در قلب بحران خاورمیانه یک واقعیت بزرگ قرار دارد

منشأ اصلی جنگ‌افروزی و تروریسم در منطقه تهران است

 

خانم مریم رجوی

راه‌حل، مقاومت ایران و جایگزین دموکراتیک

و تلاش آنها برای یک ایران آزاد و صلح‌جو و بدون سلاح اتمی است

 

خانم مریم رجوی

در طول سال‌ها مبارزه با رژیم زن‌ستیز آخوندی

ما به امر برابری زن و مرد جامه عمل پوشانده‌ایم

۵۶درصد از اعضای شورای ملی مقاومت ایران از زنان هستند

 

خانم مریم رجوی

شورای مرکزی سازمان مجاهدین متشکل از هزار زن

منبع امید و الهام‌بخش زنان ایران است

این یک دستاورد بزرگ است که تضمین برپایی یک جامعه پیشرفته

با برابری زن و مرد در آینده ایران است

 

نمایندگان محترم مجلس فدرال آلمان،

دوستان «کمیتهٴ آلمانی همبستگی برای ایران آزاد»!

به همه شما درود می‌فرستم. از همبستگی شما با مبارزه مردم ایران برای دستیابی به آزادی و دموکراسی سپاسگزاری می‌کنم.

دوستان عزیز!

من امروز برای بیان دو پیام مشخص به دولتهای غرب و اتحادیه اروپا به این کنفرانس آمده‌ام:

اولین پیام ضرورت پرداختن به بحران و جنگ ویرانگر در خاورمیانه را با هدف قرار دادن منشاء آن یعنی دیکتاتوری مذهبی در ایران روشن می‌کند.

بدون در نظر گرفتن این موضوع اصلی، هیچ راه‌حلی وجود ندارد.

پیام دوم تأکید بر این است که چهل سال مماشات با این رژیم، عامل مهم ایجاد جنگ و بی‌ثباتی در منطقه است.

برای اجتناب از تکرار اشتباهات گذشته، ضروری است که یک سیاست قاطع در برابر رژیم اتحاذ شود و از نبرد مردم و مقاومت ایران برای پایان دادن به عمر این رژیم حمایت شود.

راه‌حل، مقاومت ایران و جایگزین دموکراتیک و تلاش آنها برای یک ایران آزاد و صلح‌جو و بدون سلاح اتمی است.

آنها می‌خواهند که یک جمهوری که برای جدایی دین از دولت و خودمختاری ملیت‌های ستمزده احترام قائل باشد، ایجاد کنند.

درطول سال‌ها مبارزه با رژیم زن‌ستیز آخوندی، ما به امر برابری زن و مرد جامه عمل پوشانده‌ایم. ۵۶درصد از اعضای شورای ملی مقاومت ایران از زنان هستند.

شورای مرکزی سازمان مجاهدین متشکل از هزار زن، از همه بخش‌های جامعه با بیش از ۴۰سال سابقهٔ مبارزاتی است. آنها منبع امید و الهام‌بخش زنان ایران هستند. این یک دستاورد بزرگ است که تضمین برپایی یک جامعه پیشرفته با برابری زن و مرد در آینده ایران است.

 

دوستان گرامی!

توجه شما را به چند حقیقت اساسی جلب می‌کنم:

دیکتاتوری دینی به کمک نیابتی‌هایش توانسته جنگ کنونی در خاورمیانه را شعله‌ور کند. این نتیجه سکوت و بی‌عملی در برابر این رژیم و مماشات با آنست. این سیاست اگر ادامه یابد رژیم قادر خواهد شد که فجایع بیشتری به بار بیاورد.

در جریان اشغال عراق، دروازه‌های این کشور به روی نیروی تروریستی قدس باز شد.

پس از افشای سایت‌های اتمی رژیم توسط مقاومت ایران در سال ۸۱ به‌جای تحریم‌های شدید، و ممنوع کردن غنی‌سازی اورانیوم، به مذاکره و امتیاز دادن به رژیم روآوردند.

 

خامنه‌ای و رئیس‌جمهور جنایتکارش در برابر قیام مردم ایران برای سرنگونی رژیم به‌بن‌بست رسیده‌اند. توسل به جنگ خارجی برای مهار بحران داخلی ویژگی حاکمیت آخوندهاست. این ویژگی منحصر به‌فرد این رژیم است.

از شروع جنگ خاورمیانه تاکنون ـ ظرف دو ماه ـ آنها ۲۳۰ زندانی در ایران اعدام کرده‌اند.

با این حال سیاست غرب در قبال این رژیم هیچ مانعی در برابر نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر و در برابر دخالت‌هایش در منطقه ایجاد نکرد. حتی در عمل به رژیم کمک رساندند

۳. سرویس‌های امنیتی و دوایر سیاسی اروپا به‌ویژه در آلمان بارها تأکید کرده‌اند که هدف اصلی سرویس‌های اطلاعاتی رژیم ایران در اروپا، شورای ملی مقاومت و مجاهدین هستند. مأموران رژیم به جمع‌آوری اطلاعات و دروغپراکنی علیه مقاومت اشتغال دارند.

پلیس آلمان از خودرو دیپلمات تروریست رژیم، اسدالله اسدی دفترچه‌های متعددی پیدا کرد که در یکی از آنها که به دفترچه سبز معروف شده است، ۲۸۹ آدرس قرار با مزدوران رژیم در کشورهای مختلف ثبت شده است که اسدی به بسیاری از آنها پول می‌داد. نیمی از این آدرس‌ها در آلمان هستند. اما متأسفانه این دفترچه‌ها هیچ وقت علنی نشد. اخیراً شبکه نفوذی‌های رژیم در آمریکا و اروپا برملا شد.

۴. دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین در ۱۳ آذر هدف حمله تروریست‌های رژیم قرار گرفت. رژیم با بسیج همه قوایش، مجاهدین را هدف سرکوب قرار داده.

در همین روزها در تهران آنها در حال برگزاری نمایش محاکمه غیابی بیش از ۱۰۰ تن از مجاهدین هستند. این نمایش، بخشی از واکنش‌های رژیم در مقابل گسترش شبکه کانون‌های شورشی، و بالا‌گرفتن فعالیت‌ها و عملیات آنها و افزایش اعتبار مقاومت در سراسر ایران و جهان است. آخوندها اعتراف می‌کنند که از رو‌آوردن جوانان به مجاهدین ترسیده‌اند.

۵. سه کشور فرانسه، انگلستان و آلمان تأیید کرده‌اند که بنا به استانداردهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ذخایر اورانیوم غنی‌شده۶۰ درصدی رژیم، سه برابر میزانی است که برای ساخت یک بمب اتمی مورد نیاز است.

در حقیقت، رژیم هیچ‌گاه از تلاش برای رسیدن به بمب اتمی دست نکشیده است. بدون یک سیاست قاطع جهان در خطر غافلگیری در رابطه با پروژه اتمی رژیم است.

۶. ۱۷۷تن از نمایندگان مجلس فدرال آلمان همراه با ۳۵۰نماینده مجالس ایالتی از جمله اکثریت مجلس «نیدرزاکسن» و «برمن» در ژوئیه با امضای بیانیه‌یی خواهان پایان دادن به چهار دهه مماشات با رژیم ایران شده و راه‌حلی ارائه کرده‌اند که محوریت آن با مردم و مقاومت ایران است.

 

دوستان عزیز!

در قلب بحران خاورمیانه یک واقعیت بزرگ قرار دارد: منشأ اصلی جنگ‌افروزی و تروریسم در منطقه، تهران است.

در برابر آن، ما یک راه‌حل پیشنهاد می‌کنیم که شامل این چهار اقدام است:

۱. لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران،

۲. فعال‌کردن مکانیزم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و اطمینان از اعمال کامل قطعنامه‌های شورا در رابطه با پروژه‌های اتمی رژیم و تحریم‌های همه‌جانبه

۳. اعلام رژیم به‌عنوان تهدید مبرم صلح و امنیت جهان و قرار دادن آن در ذیل فصل هفت منشور ملل متحد.

و ۴. به‌رسمیت شناختن مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و نبرد شجاعانه جوانان شورشگر با سپاه پاسداران.

از همهٔ شما بسیار متشکرم و برای شما در سال جدید آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

ادامه دارد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2dceeda0-ef29-421b-8e1d-1e650e4f6054"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات