728 x 90

کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه آنتورپ (۱۱) – متیو آفورد، آلخو ویدال کوادراس، الیزابتا رامپاروتی

کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه آنتورپ
کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه آنتورپ

کنفرانس جهانی همزمان با اعلام حکم دادگاه

ارتباط زنده آنلاین با مجاهدین در اشرف۳، دادگاه آنتورپ

شخصیتهای بین‌المللی و شاکیان خصوصی و یاران شورشگر

۳۰۰۰نقطه در ۴۰کشور جهان

پنجشنبه ۴فوریه ۲۰۲۱ (۱۶بهمن)

میتو آفورد – نماینده پارلمان انگلستان

  • اکنون با وجود یک دیپلمات رژیم ایران در پشت میله‌ها، اشتباه خواهد بود که بپنداریم این پرونده به اتمام رسیده. نه! این پرونده تازه شروع شده است. اجرای این طرح پس از تصویب و تأیید توسط روحانی و خامنه‌ای به وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ابلاغ شده بود تا از طریق همکاری نزدیک با وزارت‌خارجه که توسط ظریف به‌اصطلاح مدره اداره می‌شود، به پیش برده شود.

آلخو ویدال کوادراس: رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

  • اسدی رسماً توسط بالاترین مقامات رژیم راهنمایی و هدایت شده بود. روحانی، خامنه‌ای و وزرای خارجه و اطلاعات درست به اندازه اسدی در این پرونده گناهکارند.

الیزابتا زامپاروتی– انجمن به قابیل دست نزنید - ایتالیا

  • دولتهای اروپایی و غربی می‌بایست وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی اروپایی قرار بدهند و استاتوی پناهندگی سیاسی و یا شهروندی را در مورد مأموران این رژیم، که می‌دانیم هنوز در خاک اروپا و ایتالیا مشغول به کار می‌باشند، را لغو کند.

مشروح سخنرانیها:

آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت

امروز روز شادی و تبریک است. عدالت پیروز شده است. حکم امروز دادگاه به این دروغ بزرگ پایان داد که این اقدام تروریستی کار جناح سخت سر رژیم و یا کار عوامل خودسر رژیم بوده است. همان‌طور که در حکم به اثبات رسیده؛ حقیقت این است که اسدی رسماً توسط بالاترین مقامات رژیم راهنمایی و هدایت شده بود. روحانی، خامنه‌ای و وزرای خارجه و اطلاعات درست به اندازه اسدی در این پرونده کناهگارند.

من می‌خواهم از تمام کسانی که در مورد توان شورای ملی مقاومت ایران در داخل کشور شک دارند یک سؤال بپرسم. از خودمان هم این سؤال را می‌توان پرسید: اگر مقاومت ایران محبوب‌ترین جایگزین این رژیم نبود و از حمایت وسیعی در داخل و خارج ایران برخوردار نبود چرا رژیم می‌بایست چنین ریسک بالایی را بپذیرد تا به آنها صدمه بزند؟

آیا این حکم و وضعیت کنونی این رژیم سرخورده و شکستش در توطئه تروریستی بهترین دلیل برای اثبات این حقیقت نیست که شورای ملی مقاومت اصلی‌ترین و محبوبترین جایگزین در بین مردم ایران است؟ جنبشی که قادر به سرنگونی این رژیم است. درست به همین دلیل است که رژیم آن چنان در وحشت است که حاضر است هر ریسکی را بپذیرد تا به این مقاومت ضربه بزند

این حکم هم‌چنین یک اهمیت تاریخی دارد. این حکم سیاست‌گذاران اروپایی را با این حقیقت روبه‌رو می‌کند که تاکنون سیاستشان در قبال رژیم ایران اشتباه بزرگی بوده است. نه برجام و نه هر توافق دیگری در هر زمینه‌یی قابل اتکا نیست.

من از فرصت استفاده می‌کنم تا به رئیس شورای اروپا بگویم که سیاست اروپا در قبال رژیم ایران نیازمند یک بررسی و تغییر پایه‌یی است.

این پیروزی را به خانم رجوی تبریک می‌گویم. ما در کنار شما هستیم تا وقتی که ایران آزاد شود.

متیو آفورد – نماینده پارلمان انگلستان

دوستان و همکاران عزیز

امروز روز مهمی است. یک روز تاریخی در نبرد با تروریسم است. اکنون برای اولین بار یک دیپلمات رسمی رژیم ایران که اولین دولت حامی تروریسم در جهان است هنگام انجام یک عمل تروریستی دستگیر شده است و به‌خاطر جنایتش مورد حسابرسی قرار گرفته است. او تلاش کرده بود گردهمایی شورای ملی مقاومت به اسم ایران آزاد در پاریس را بمب‌گذاری کند و رهبر اپوزیسیون رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی را هدف قرار دهد.

من شخصاً در گردهماییهای سالانه در پاریس در حمایت از یک ایران آزاد و دموکراتیک در سالهای گذشته شرکت کرده‌ام. در آنها دهها هزار نفر شرکت می‌کردند از جمله بسیاری از نمایندگان پارلمان از اروپا، آمریکا و سراسر جهان. اگر این حمله موفق می‌شد خون زیادی ریخته می‌شد و افراد بسیاری کشته می‌شدند. اقدامی که یادآور بمب‌گذاریهای تروریستی داعش بود. خوشبختانه آژانسهای امنیتی و پلیس در فرانسه، آلمان و بلژیک توانستند این اقدام را متوقف کنند و جلوی یک تراژدی تروریستی در اروپا را بگیرند.

اکنون با وجود یک دیپلمات رژیم ایران در پشت میله‌ها، اشتباه خواهد بود که بپنداریم این پرونده به اتمام رسیده و بسته شده است. نه! این پرونده تازه شروع شده است. ما اکنون می‌دانیم که همدستان اصلی و آنهایی که دستور حمله به اپوزیسیون دموکراتیک سازمان‌یافته در اروپا را دادند در تهران نشسته‌اند. ما اکنون بعد از این محاکمه و دو سال تحقیقات می‌دانیم که دیپلمات محکوم شده به‌طور واقعی یک افسر اطلاعاتی بوده است. او سرخود عمل نمی‌کرده بلکه دستورات بلندپایه‌ترین مقامات رژیم از جمله ولی‌فقیه رژیم را اجرا می‌کرده است.

بر اساس گزارشات، تصمیم‌گیری برای انجام این حمله تروریستی در شورای عالی امنیت رژیم اتخاذ شده بود که رئیس‌جمهور رژیم، حسن روحانی ریاست آن را برعهده دارد. این طرح توسط ولی‌فقیه رژیم خامنه‌ای تأیید شده بود و به وزارت اطلاعات و امنیت ابلاغ شده بود که این طرح را از طریق همکاری نزدیک با وزارت‌خارجه که توسط ظریف به‌اصطلاح مدره اداره می‌شود، پیش ببرد.

تروریسم دولتی رژیم ایران هرگز متوقف نخواهد شد و شکست نخواهد خورد اگر مقامات بلند پایه و رهبران رژیم اجازه یابند از مصونیت برخوردار باشند و از روبه‌رو شدن با حسابرسی و عدالت بگریزند.

بنابراین اکنون که ماهی کوچکی صید شده است زمان رفتن به‌دنبال ماهی‌های بزرگتر است. اکنون انگلستان و متحدان اروپائیش باید با یکدیگر کار کنند تا رهبران رژیم در تهران به‌خاطر درگیر بودن در تروریسم و سایر رفتارهای ناهنجار مورد حسابرسی قرار بگیرند.

هم‌چنین انگلستان و اتحادیه اروپا باید بدون هیچ وقفه‌یی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم ایران را در تمامیتشان لیست‌گذاری کنند تا جلوی دسترسی رژیم و سازمانهای تروریستی آن را به پول و منابعی بگیرند که برای تأمین عملیات تروریستی و استخدام مزدوران در اروپا به آن نیاز دارد. من می‌دانم که شمار بیشتر و بیشتری از همکارانم در پارلمان انگلستان به اهمیت لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران پی برده‌اند. این ضربه‌یی به تلاشهای رژیم برای صدور و حمایت از تروریسم است. در همین رابطه من از همکارم تام تیکنهال رئیس کمیته خارجی پارلمان انگلستان می‌خواهم که در این فراخوان به ما بپیوندد و از سیاست توصیه شده اخیر به دولت انگلستان برای نامگذاری تروریستی تمامیت سپاه پاسداران حمایت کند و هم‌چنین سیاست توصیه شده به وزارت‌خارجه که به پرونده‌های نقض حقوق‌بشر در ایران و چه در خارج از ایران در دور بعدی تحریم‌هایش به شیوه مگنیتسکی اولویت بدهد.

من صحبت‌های امروز خودم را با تبریک به خانم مریم رجوی، جنبش مقاومت ایران، به آنهایی که در اشرف۳ هستند و به مردم ایران بابت این دستاورد تاریخی و پیروزی واقعی به پایان می‌برم. بدون تلاش و کار شما برای یک ایران آزاد و دموکراتیک این امر غیرممکن می‌بود. من امروز در کنار شما هستم و به بودن در کنار شما ادامه خواهم داد تا روزی که ایران آزاد شود و به شما در جشن پیروزی در تهران بپیوندم. هم‌چنان که همیشه پیش از این گفته‌ام و بسیاری از شما مطلع هستید، فقط یک کلمه نهایی را سه بار تکرار می‌کنم: حاضر، حاضر، حاضر

الیزابتا زامپاروتی ـ انجمن به قابیل دست نزنید – ایتالیا

این محکومیت مهم است، چرا که از طریق حقوقی سرشت خشن و خطرناک و تروریست ا رژیم ایران را ثبت می‌کند. در حقیقت اسدی به‌عنوان سرکرده یک شبکه بسیار وسیع تروریستی در اروپا شناخته می‌شود که آماده بود طبق طرحی به‌دقت برنامه‌ریزی شده در ماه ژوئیه ۲۰۱۸ سوء قصدی در گردهمآیی مقاومت ایران در ویلپنت به‌عمل بیاورد.

اگر این سوءقصد به انجام می‌رسید نتایجی فاجعه آور به بار می‌آورد و در آن بسیاری از شخصیتهای دنیای آزاد و لیبرال به‌قتل می‌رسیدند. علاوه بر آن بسیاری از هواداران مقاومت نیز حضور داشتند. خود من هم به همراه دوستانم و به همراه هیأت مهم ایتالیایی در آن گردهمایی حضور داشتیم.

من می‌دانم که مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، به‌عنوان شاهد در دادگاه آنتورپ شهادت داد و توضیح داد که چطور تروریسم مورد حمایت رژیم ایران مخالفینش و مردم ایران را حتی در اروپا و هم‌چنین در کشور ما (ایتالیا) نیز مورد تعقیب قرار می‌دهد و آنها را به‌قتل رسانده و قربانی می‌کند. به‌قول مارکو پانلا (رهبر تاریخی حزب رادیکال ایتالیا) سریع و همین حالا! در مواجهه با این خبر می‌بایست برخوردمان با رژیم ایران تغییر کند؛ سیاست مماشات کافی است! ایتالیا، اتحادیه اروپا، دولتهای اروپایی می‌بایست در سیاستشان در قبال رژیم ایران تجدید نظر به‌عمل بیاورند و موضوع حقوق‌بشر را می‌بایست، قبل از هر دیداری و یا گفتگوئی، در الویت قرار بدهند. احترام به حقوق‌بشر، احترام به حقوق مدنی، که می‌دانیم که رژیم ایران قادر به رعایت آن نیست و نمی‌خواهد این حق را برای مردم ایران به‌رسمیت بشناسد. دولتها، از دولت ایتالیا گرفته تا دولتهای اروپائی، می‌بایست رفتارشان را تغییر دهند. می‌بایست در قدم اول رژیم را، به‌خاطر این عمل شنیع تروریستی محکوم کنند. متعاقباً دولتها و کشورهای اروپایی و غرب می‌بایست وزارت اطلاعات و هم‌چنین سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی اروپایی قرار بدهند و استاتوی پناهندگی سیاسی و یا شهروندی را در مورد مأموران این رژیم، که می‌دانیم هنوز در خاک اروپا و ایتالیا مشغول به کار می‌باشند، را لغو کند.

به گمان من این تنها سیاستی است که ما را در کنار مبارزه مردم ایران برای دمکراسی قرار می‌دهد و به این ترتیب می‌توانیم در کنار مقاومت ایران که قهرمانه توسط مریم رجوی رهبری می‌شود قرار بگیریم. ما مقاومت ایران را می‌شناسیم، ما می‌دانیم که این مبارزه چقدر برای آنها مشکل استی، مبارزه‌ای که ضرورت انجام آن هردم بیشتر مشخص می‌شود. ما هم‌چنین می‌دانیم که صلح و امنیت در منطقه زمانی برقرار می‌شود که در ایران، رژیم حاکم تغییر کند و این رژیم مذهبی و خون‌ریز برکنار شود. این امید ماست، در آغاز سال جدید هستیم، برای خودمان آرزو می‌کنم که هم‌چنان در کنار مقاومت ایران باقی بمانیم و به این ترتیب با مردم ایران تا این‌که سرانجام پیروزی دمکراسی در تهران و در همه جای ایران را مشاهده کنیم. من به همه شما درود می‌فرستم و بسیار خوشحالم که نتیجه روند حقوقی در یک دادگاه سرشت ایران را مهر کرده است.

ادامه دارد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3360d2e5-cb40-434a-b4ae-40b068c11116"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات