728 x 90

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ـ بارونس ورما، سینا ادهمی، صدف جهرمی و آنتونیو تاسو

۳۱خرداد ۱۳۹۹(۲۰ژوئن۲۰۲۰)

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت
کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

کنفرانس بین‌المللی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

ارتباط زنده با ۲۰۰۰نقطه در کشورهای مختلف و اشرف۳

در آغاز چهلمین سال مقاومت انقلابی، روز شهیدان و زندانیان سیاسی

سالروز تأسیس ارتش آزادیبخش ملی

سرنگونی رژیم آخوندی

لازمه دمکراسی و عدالت اجتماعی در ایران

بارونس ورما

برای همه شما در شرایط چالش آور کنونی به‌خاطر شیوع بیماری کرونا آرزوی سلامت می‌کنم. شرایطی که بدون شک به‌تلاش و مبارزه روزانه مردم شجاع ایران و اعضای مقاومت مردم ایران در اشرف۳ در آلبانی افزوده است.

در حالی که کشورها قرنطینه و محدودیت تحرک ایجاد می‌کنند و در خلال این دوران بسیار سخت، اهمیت بیشتری دارد که ما دهها سال طولانی مبارزه و فدایی که پرداخت شده را به‌خاطر بسپاریم. بیش از ۱۲۰هزار تن از هواداران و اعضای جنبش مقاومت و مجاهدین شکنجه و اعدام شده‌اند. این البته نه تنها در ایران، بلکه با ترور و کشتار در سراسر اروپا همراه بوده است. ولی با وجود ظلم و ستم گسترده و سرکوب سیستماتیک از سال۵۷ تاکنون، رژیم نتوانسته است مردم و مقاومت ایران را به رهبری خواهر عزیزم مریم رجوی خاموش کند.

هر کس می‌تواند این عزم راسخ را در تظاهرات سراسری در کشور علیه رژیم در قیام سراسری آبان ماه و دیماه سال گذشته ببیند. رژیم امروز از جنبش مقاومت سازمان‌یافته و پشتوانه فزاینده شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور منتخبش مریم رجوی در داخل ایران و به‌خصوص در میان نسل جوان وحشت‌زده شده است. این وحشت زمانی به‌نمایش گذاشته شد که قوه قضاییه رژیم اخیراً به‌دستگیری دو دانشجوی نخبه ایرانی در ارتباط با مجاهدین که نیروی محرک جنبش مقاومت سازمان‌یافته هستند، اعتراف کرد. این وحشت هم‌چنین زمانی که مقامات رژیم نسبت به‌تظاهرات سراسری به‌خاطر مخالفت رو به‌افزایش در میان جامعه ایران هشدار داده شد، به‌نمایش گذاشته شد. ما می‌دانیم که شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین و جنبش مقاومت در داخل ایران در کمک و بسیج مردم بسیار فعال هستند تا تظاهراتها را سازماندهی کنند. آنها پیام امید رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، مریم رجوی را برای برقراری یک ایران آزاد، غیرمذهبی و دموکراتیک بر پایه حکومت قانون، پاسخگو بودن و تساوی حقوق زن و مرد که در دسترس است گسترش می‌دهند. جهان شاهد است دیکتاتوری حاکم در خلال تظاهراتهای ضد رژیم مردود شده است. جامعه بین‌المللی یک نمونه از این خیزش سراسری را در جریان گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت در پاریس نظاره کرد که در آن بیش از صدهزار نفر در سال۲۰۱۸ شرکت کردند. در کنار آنها صدها تن از پارلمانترها و شخصیتهای بسیار شناخته شده شرکت داشتند. وزارت اطلاعات رژیم تلاش کرد این گردهمایی را با یک توطئه بمب‌گذاری برهم بزند. ولی این توطئه به‌خاطر اطلاعاتی که توسط پلیس به‌دست آمد و با آژانسهای امنیتی در فرانسه، بلژیک و آلمان در میان گذاشته شد، شکست خورد. همه اینها نشان می‌دهد شورای ملی مقاومت و پلتفرم ده ماده‌یی رئیس‌جمهور مریم رجوی از حمایت گسترده و کاملی برخوردار است. نه فقط در میان ایرانیان در تبعید و در داخل ایران، بلکه در میان پشتیبانان او در خارج ایران.

پلتفرم دموکراتیک خانم رجوی این رژیم را تا بن استخوان به‌لرزه درآورده و بقای حکومت مذهبی را تهدید کرده است. این خوب است که می‌بینیم دولت انگلستان با بسیاری از دولتهای دیگر موافق است که استمالت نتیجه ندارد و در حالی که دیپلوماسی مهم است، این حیاتی است که در مقابل اعمال غیرقابل قبولی که آزادی و خواست مردم را سرکوب می‌کند ایستاد. دولت انگلستان اکنون این شانس را دارد که به دیگران بپیوندد و بپذیرد که یک آلترناتیو ماندگار و برخوردار از حمایت مردم ایران وجود دارد که طرح ده ماده‌یی خانم رجوی را ارائه کرده است.

مردم شجاع و پرافتخار ایران شایسته بهتر از اینها هستند. آنها شایسته یک آینده موفق هستند. من و همکارانم در پارلمان انگلستان به حمایت فراگیر حزبی از خواست دموکراتیک مردم ایران ادامه می‌دهیم تا این‌که مبارزه شورای ملی مقاومت و مردم ایران برای تغییر حاصل شود. هیچ دولت و هیچ گروه و هیچ فردی نباید تا زمانی که مردم ایران به‌آزادی واقعی نرسیده‌اند دست از تلاش بردارد. همه ما باید روی دولتهایمان فشار بیاوریم تا از اعمال این حکومت مذهبی حسابرسی شود

برادران و خواهرانم

ما در کنار شما باقی می‌مانیم. ما در کنار خانم رجوی و همه شما تا زمانی که برقراری آزادی بیان و دموکراسی را جشن بگیریم، باقی خواهیم ماند. ما در انگلستان همواره در کنار شما خواهیم ماند.

سینا ادهمی نماینده انجمن متخصین ایرانی مقیم انگلیس

من نماینده متخصصان ایرانی مقیم انگلستان هستم. انجمنی که شامل بیش از یک صد وکیل، پزشک، مهندس و متخصصان سایر حرفه‌ها است.

چندی پیش ما نگرانی خود را از سیاست جاری انگلستان در قبال رژیم ایران ابراز کردیم. ما به وزارت‌خارجه انگلستان اسنادی ارائه دادیم تا آنها را تشویق کنیم سیاست دیگری را در برابر رژیم در پیش بگیرند. این اسناد سپس در سایت پارلمان انگلستان منتشر شد. ما در آنجا گفتیم که انگلستان سیاست مماشات را در قبال رژیم ایران دنبال کرده است که هیچوقت کارآیی نداشته و هرگز کارآیی نخواهد داشت. رژیم ایران سیاست تجاوزکارانه خود را ادامه می‌دهد و مماشات آنها را متوقف نخواهد کرد و بازنخواهد داشت. مردم ایران تغییر این رژیم را می‌خواهند و به مقاومت ایران به‌عنوان نیرویی می نگرند که این هدف را محقق می‌کند.

... . ما به‌عنوان ایرانیان متعهد به ایستادن در کنار مردم‌مان هستیم که شجاعانه در خیابان‌ها اعتراض می‌کنند. ما قویاً در کنار زندانیان سیاسی و شهدایمان می‌ایستم. ما قویاً در کنار رهبر الهام‌بخش و نقطه امیدمان رئیس جمهمور مریم رجوی می‌ایستیم. هم‌چنان که می‌دانیم او گفته است. ایرانی آزاد و دموکراتیک در دسترس است. رژیم آخوندی هیچ راه گریزی ندارد و به‌زودی سرنگون می‌شود.

صدف جهرمی نماینده‌ٔ انجمن جوانان ایرانی مقیم کانادا

با سلام و درود به همه دوستان و همهٔ حضار عزیز. روی صحبت امروزم با جوانان ایرانه. به‌عنوان یک جوون ایرانی وقتی از ایران بیرون می‌اومدم سیزده سال بیش نداشتم. و این‌قدر که در حال حاضر در بطن مسایل هستم در اونموقع نبودم. اما یک چیز رو به‌روشنی به‌خاطر دارم. اونم این‌که چطور رژیم مردم و فرهنگ جامعه رو روزبه‌روز له و له‌تر می‌کرد. مردم رو فقیر تر. بچه‌ها رو یتیم‌تر و زنان رو محرومتر.

به شما جوونهای ایرانی و کانون‌های شورشی افتخار می‌کنم. شماهایی که با بهای دادن جونتون برای آزادی مردم می‌جنگید. مگر هست چیزی بالاتر از این. با دیدنتون دلم پر از امید میشه و می‌بینم روزی رو که نه چندان دور ایران رو آزاد پس گرفتیم. می‌بینم که چطور جوونها همهٔ آزادیخواهان و هوادارانان مجاهدین بدن این رژیم فاسد رو که چیزی جز لاشه‌اش ازش نمانده به لرزه در آورده‌اند. آخوندهای فاسد هم به‌وضوح می‌بینند که عمرشون به سر آمده از ترس به خود پیچیده‌اند و چنان‌چه خودشون هم میگن باید کاری کرد. چون جوونها هزار هزار دارند جذب مقاومت و آموزشهای مسعود رجوی میشن. بله! باید بترسید. چرا که جوونها نه هزار هزار بلکه ده‌هزارده‌هزار دارند جذب میشن برای آزادی. همونجور که در سی خرداد ۱۳۶۰ فقط با یک فراخوان مجاهدین بیش از ۵۰۰هزار نفر به خیابونها ریختند. و صدای خودشون رو بر علیه رژیم ارتجاعی خمینی بالا بردند. که رژیم بعد از دیدن عظمت تودهٔ مردم همراه با مجاهدین وحشت‌زده شد و دست زد علناً به اعدامهای دستجمعی. هزاران هزار نفر برای آزادی جونشون رو فدا کردند تا به امروز. جای این قهرمانان راه آزادی در دل ما همیشه پابرجاست. و در آخر باید به رژیم ارتجاعی خامنه‌ای بگویم بترسید از جوانانی که ایستادند تا پای جون برای آزادی و مردمشون و بترسید که همین جوانان به‌زودی به زمینتان خواهند زد.

آنتونیو تاسو عضو پارلمان ایتالیا

در ایران که یکی از کهن‌ترین تمدنهای بشری است، احترام به‌حقوق بشر باید یک عنصر پایه‌یی باشد. اما امروز یک حکومت بیرحم و یک دیکتاتوری مذهبی بر ایران حکومت می‌کند. اعدام ۱۲۰هزار مخالف، قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی تنها در چند هفته، سرکوب نهادینه شده زنان تنها بخشی از کارنامه سیاه این رژیم است. رژیمی که در قیام آبان در اعتراض به گران شدن قیمت بنزین فقط طی دو روز ۱۵۰۰نفر را کشت و ۴هزار نفر مجروح و ۱۲هزار نفر را دستگیر کرد که هم‌چنان زندانی و در زیر شکنجه و در معرض مجازات مرگ قرار دارند.

نوابغ و نیروهای جوان، ارزشمندترین سرمایه‌های هر کشورند. اما رژیم ایران در همین ماههای اخیر دو جوان نابغه، برندگان جوایز جهانی المپیاد نجوم را به‌خاطر مخالفت با دیکتاتوری، دستگیر کرده و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داده است. صدها زندانی زیر شکنجه به‌قتل رسیده‌اند. در همین روزها شیوع کرونا در ایران بیداد می‌کند و تعداد زیادی از آنها به‌خاطر عدم رسیدگی جان خود را از دست داده‌اند. رژیم حتی از کرونا برای کشتن زندانیان سیاسی در زندان استفاده می‌کند.

تداوم و گسترش فاجعه‌بار این جنایتها به‌خاطر چشم پوشیدن اروپا به‌این جنایتها است. اروپا و کشور ما نباید این جنایات فاجعه‌بار را نادیده بگیرند و باید آنها را مورد حسابرسی قرار دهند. رژیم ایران نه به‌خاطر قتل‌عام سال۶۷ و نه به‌خاطر کشتار معترضان جوان در اعتراضات نوامبر ۲۰۱۹ و نه به‌خاطر هیچ‌یک از جنایاتش. حتی وقتی آنها را محکوم می‌کنیم، مجازات نشده است.

تمدن ما و سیاست ما باید پاسخی برای این وضعیت پیدا کنند و سران این رژیم باید پاسخگو باشند. من همین‌جا از دولتهای اروپایی و از دولت خودم خواهان اقدام مشخص هستم. یک گام ضروری در این مسیر اعزام هیاتهای حقیقت‌یاب برای بازدید از وضعیت زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی و زندانهای زنان در ایران است. ما باید در کنار قربانیان این رژیم قرار بگیریم و همراه آنها درخواست کنیم سران این جنایات به‌عدالت بین‌المللی تحویل داده شوند و اگر رژیم ایران این را نمی‌پذیرد باید به‌او گفت که لایق عضویت در ملل متحد نیستی.

من شخصاً انتخاب کرده‌ام که در طرف مردم ایران و در طرف مقاومت سازمان یافته‌اش برای آزادی و دموکراسی تحت هدایت مریم رجوی بایستم.

زنده باد آزادی، زنده باد دمکراسی زنده باد مردم ایران! حاضر حاضر حاضر! من یک اشرفی هستم!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3b844e0-2a27-4077-8f7b-e8ff19876b23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات