728 x 90

کنفرانس به‌مناسبت ماه مبارک رمضان، ولایت فقیه بزرگترین دشمن اسلام، صلح و برابری - سخنرانی شخصیتها - قسمت چهارم

کنفرانس به‌مناسبت ماه مبارک رمضان
کنفرانس به‌مناسبت ماه مبارک رمضان

کنفرانس به‌مناسبت ماه مبارک رمضان

ولایت فقیه بزرگترین دشمن اسلام، صلح و برابری

متحد با قیام و مقاومت ایران برای جمهوری دموکراتیک

 

سخنان خانم مریم رجوی

و سخنرانان

 

انیسه بومدین -تیسیرالتمیمی -نذیر حکیم

استاد جلال گنجه‌ای- جرج صبرا -انور مالک -شیخ مسکین

خلیل مرون -دکتر ایهم السامرایی -هایل داوود

محمد بن عیضه شبیبه -دکتر عید نعمات -دکتر اسما الرواحنه

ایلی مارونی -خاخام موشه لوین -احمد جارالله

 

دکتر سهام بادی -دکتر محمد جمیح –فساسی

احمد مسیبلی- عاطف مخالیف—مصطفی بن علی -پرویز خزایی

 

دکتر سهام بادی وزیر پیشین زنان تونس

ما هم دوست داریم در کشورهایمان ۱۰۰۰مریم رجوی داشته باشیم که از آزادی زنان، آزادی اندیشه و عقیده، برابری و صلح در جهان دفاع کنند

 

دکتر سهام بادی - وزیر پیشین زنان تونس

-دکتر سهام بادی - وزیر پیشین زنان تونس

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه ما را گرد‌هم آورده این است که در جهان عرب هیچ مهسا امینی نباشد که مورد ظلم قرار بگیرد و کشته شود یا ایده و آزادی‌اش مصادره شود یا با او رفتاری بشود که کمتر از مردان باشد یا قوانینی در حقش اعمال کنیم که بین زن و مرد فرق قائل شود.

امروز آنچه ما را گرد‌هم آورده این است که می‌خواهیم ۱۰۰۰مریم در جهان عرب و اسلامی و در تمام نقاط جهان داشته باشیم که برای عقیده‌یی مبارزه می‌کند که ممکن است ما با آن موافق و ممکن است مخالف باشیم، موضوع این نیست.

با این حال، یک زن نیز آرمان مردم‌اش را به‌دوش می‌کشد، مبارزه می‌کند، مقاومت می‌کند و استقامت می‌کند و او و همهٔ حامیانش در معرض آزار، شکنجه، زندان، آوارگی و پناهندگی سیاسی قرار می‌گیرند.

ما هم دوست داریم در کشورهایمان ۱۰۰۰مریم رجوی داشته باشیم که از عقیده، کشورش، آزادی زنان، آزادی اندیشه و عقیده، برابری و صلح در جهان دفاع کنند، زیرا ما ۱۰۰۰نفر مثل مهسا امینی داریم و دوست داریم ۱۰۰۰مریم رجوی برای دفاع از حقوق زنان نیز داشته باشیم.

ما مردان و زنانی داریم که مدافع اهداف عادلانه هستند و از صلح در جهان دفاع می‌کنند، زیرا صلح برای زنان و مردان است. زن یعنی خواهر، یعنی همسر، یعنی دختر، یعنی دوست. او حاکم است، او رئیس‌جمهور است، یعنی همه این‌ها، زن را نمایندگی می‌کنند. برای حمایت از زنان و مردان در راستای اهداف عادلانه باید به او درود بفرستیم و در کنارش باشیم.

این مبارزه همهٔ مردم است. یعنی از دورترین نقطهٔ کره زمین، شمال و شرق و غرب، با هر تمدنی که باشد. با هر فرهنگ و هر دینی که باشد، رنج یکی است، زخم همان است و درد یکی است.

منظورم این است که ما برای هر مسیحی که شرافتش یا دینش یا انتخابش مورد تعرض قرار می‌گیرد، درد می‌کشیم و برای هر یهودی و برای هر مسلمان. این برادری بین ادیان است و همهٔ ادیان امروز پیام‌شان گرد‌هم آمدن برای صلح است. چیزی که آن‌را از دست دادیم و باید از نو حول آن گرد‌هم‌آییم برای جهانی صلح‌آمیز‌تر و برادرانه‌تر و برابر‌تر و عادلانه‌تر.

بنابراین آنچه امروز در این سالن می‌بینیم مردان و زنانی از مذاهب مختلف، گرایش‌های مختلف، احزاب مختلف، از اندیشه و ایدئولوژی‌های مختلف هستند.

چیزی که ما را به هم پیوند می‌دهد همین تیتر است یعنی صلح برای جهان و عدالت برای جهانی که تفاوتی بین رنگ و دین و زبان و فرهنگ و تمدن قائل نیست. صلح دین همه است و صلح چیزی است که ما را دوباره گرد‌هم می‌آورد.

 

دکتر محمد جمیح سفیر و نماینده دائم یمن در یونسکو

رژیم ایران بزرگترین تجسم نفاقی است که در اسلام مطرح شده است زیرا شعار اسلامی می‌دهد اما عکس این شعار عمل می‌کند

 

دکتر محمد جمیح - سفیر و نماینده دائم یمن در یونسکو

-دکتر محمد جمیح - سفیر و نماینده دائم یمن در یونسکو

درود و رحمت خدا بر شما باد

ماه مبارک پر برکت، امیدوارم افطار خوبی داشته باشید.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٴ شورای ملی مقاومت ایران،

خانمها و آقایان حضار محترم با سلام خدمت شما من اهل یمن و نمایندهٔ یمن در سازمان یونسکو هستم.

ما در مورد ایران، از رژیم ایران و جنایات رژیم در ایران زیاد صحبت می‌کنیم. در صحبت‌های این رژیم تناقضات زیادی وجود دارد و بسیاری می‌بینند که رژیم ایران در حال گسترش است، اما بسیاری دیگر نیز می‌بینند که رژیم ایران در دورهٴ کنونی در حال از دست‌دادنهای زیادی است، کافیست عرب‌هایی را ببینیم که روزی برای انقلاب خمینی جشن می‌گرفتند ولی همانها امروز مبارزه علیه دخالت‌های این رژیم در کشورهای عربی را رهبری می‌کنند زیرا که فریب خورده بودند. چون انقلاب از مسیر خودش خارج شده و اهداف مردم ایران را محقق نکرد. می‌توانیم به تناقضاتی که در این رژیم است اشاره کنیم.

مثلاً می‌گوید من از وحدت اسلامی صحبت می‌کنم، این وحدت قبل از آمدن این رژیم منسجم بود ولی امروز خود مردم ایران دسته‌بندی شده‌اند. آیا رژیم واقعاً معتقد است که برای تحکیم پایه‌های وحدت اسلامی در کشورهای عربی و اسلامی آمده است؟

یا این‌که این فقط یک شعار است که رژیم از اسلام حرف می‌زند و اسلام را شعار کرده است و برای هیچ دینی بدتر از این نمی‌شود که ظالمان زمام امورش را به دست بگیرند و مفسدان به نام آن حرف بزنند و کسانی که مخالف محتوا و پیام آن هستند آن‌را به‌دست بگیرند.

رژیم ایران بزرگترین تجسم نفاقی است که در اسلام مطرح شده است زیرا شعار اسلامی می‌دهد اما عکس این شعار عمل می‌کند وگرنه به چه دلیل مهسا امینی این دختر بی‌گناه باید تنها به‌خاطر چند تار مو که از زیر حجابش بیرون زده به شیوه وحشتناکی آن‌هم به‌نام اسلام کشته شود و همهٔ مردم ایران هم در دفاع از او به میدان آمدند و به‌عملکرد این رژیم اعتراض کردند زیرا مردم ایران بیشتر از این رژیم، اسلام را درک می‌کنند.

 

رژیم ایران می‌گوید که از قدس دفاع می‌کند و برای آن مجاهدت می‌کند و می‌جنگد، یک مثال عربی «اسب تراوا» است که برای این رژیم صادق است و زیر این چتر به همهٔ این کشورها وارد می‌کند. مشکل این‌جاست که مسیری که ایران می‌رود به قدس نرسیده است بلکه به بغداد و موصل و صنعا و حمص و حلب و بیروت و سامرا در شمال عراق و به همهٔ شهرهای عربی رسیده است، به‌رغم این ادعا می‌کند که سمت و سوی قدس دارد انگار که می‌خواهد بگوید راه رسیدن به قدس از طریق ویران‌کردن این شهرهاست.

قبل از آمدن رژیم ایران، لبنانی‌ها برادر بودند، رژیم ایران آمد و شیعیان را از بافت عربی و اسلامی خود جدا کرد و آنها را شیعه سیاسی کرد تا به اهداف خود برسد. در مورد یمن نیز همین‌طور است. به این معنی که رژیم ایران سیاست خودش را به پیش می‌برد و این ما هستیم که باید توجه داشته باشیم که این بسته در یک کارخانه تولید شده است. همین بسته که در قفسه‌های تهران است در قفسه‌های بیروت و صنعا نیز هست. ما باید تلاش کنیم که این بسته را بشکافیم و محتوای آن‌را ببینیم تا این‌که بدانیم چگونه با این رژیم برخورد کنیم زیرا این سیستم هوشمند نیست ولی ما بعضاً طوری رفتار می‌کنیم که انگار نمی‌خواهیم هوشمند باشیم.

این رژیم از زمانی که حزب‌الله را تأسیس کرد به همان شیوه به‌پیش می‌رود و به همان شیوه حوثی‌ها را ایجاد کرد و به همین شیوه جیش‌الشعبی در عراق را ایجاد کرد و هم‌چنین فاطمیون و زینبیون را در سوریه.

به‌نظر من برای مقابله با این رژیم باید در ابزار مقابله با آن چه به‌لحاظ فکری و چه سیاسی و چه امنیتی و چه تبلیغاتی تجدید نظر کنیم امروز رژیم شعارهایش رو به زوال است.

شواهد کافی در این رابطه وجود دارد. ایرانیانی که در سال۷۹ با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و حمل عکس‌های خمینی به خیابان آمدند، امروز عکس‌های خمینی را می‌سوزانند.

هوشیاری و بیداری وجود دارد که لطف خداست و سپس لطف رزمندگان محترم مقاومت ایران که در داخل و خارج از ایران استقامت کردند و در پیشاپیش همه مقاومت ملی ایران و شورای آن و خانم رئیس‌جمهور هستند.

از همه شما سپاسگزارم، درود و رحمت خداوند بر شما باد.

 

فساسی دبیرکل فدراسیون فرانسوی انجمنهای اسلامی آفریقایی، کومور و آنتیل:

مریم رجوی تبلوری از اسلام واقعی است ما باید او را به مردم و به قارهٴ آفریقا معرفی کنیم‌

 

فساسی - دبیرکل فدراسیون فرانسوی انجمنهای اسلامی آفریقایی،کومور و آنتیل

-فساسی - دبیرکل فدراسیون فرانسوی انجمنهای اسلامی آفریقایی، کومور و آنتیل

با تشکر از همهٔ شما به‌خصوص خواهرمان مریم رجوی، . من با امیدواری به این فکر کردم که بهترین راه‌حل برای مطلع کردن آن‌هایی‌که از اسلام بی‌اطلاع هستند این است که در رأس جمهوری ایران یک زن قرار بگیرد یعنی خانم مریم رجوی با هر آنچه که او تبلورش است. برای تشخیص بین حجاب اجباری و استفادهٴ شرافتمندانه و محترمانهٴ حجاب همان‌طورکه خانم رجوی متبلور آن است.

 

از شما پنهان نمی‌کنم که دعوت نامه‌یی از جانب سفارت ایران در پاریس دریافت کرده بودیم اما تصمیم گرفتیم که به این‌جا بیاییم‌. هدف چیست؟

هدف این است که بگوییم هیچ چیزی غیرممکن نیست، دنیا در حال تغییر است و ما مسیرهای زیادی رفته‌ایم. هدف ما این است که ببینیم برای مردم ایران که مورد ستم قرار گرفته و گروگان هستند چه‌کار می‌توانیم بکنیم؟

اولین هدف این است که (نشان بدهیم) اسلامی که تروریستها مبلغ آن هستند اسلامی است که از مسیر خود از حدود ۶۰سال پیش منحرف شده. این اسلام واقعی نیست. اما مریم رجوی به‌خوبی تبلور آن (اسلام واقعی) است. ما باید او را به مردم و به قارهٴ آفریقا معرفی کنیم‌. البته امروز وقتی صحبت از آفریقا می‌شود همهٔ بلایای زمین در ذهن متبلور می‌شود. اما نباید اشتباه کرد. آفریقا حرف آخر خود را نزده.

ما می‌خواهیم زمانی که آفریقا از افق سر بر می‌آورد خانم رجوی هم حضور داشته باشد و از امروز شروع کند. برای این‌که هزار گام برداریم باید گام اول را برداریم. برای این‌که آن اسلامی را که او نمایندهٔ آن است، نشان دهیم.

در کتابی که من منتشر کردم آماری از دولت بنین در آن ذکر کردم که می‌گوید ۷۵درصد مردم آفریقا مسلمان هستند. این قابل تدقیق است.

لذا خواهرم آن اسلامی که شما تجلی‌گر آن هستید به نفع ماست تا آن‌را به آفریقا بشناسانیم. این اولین نکته‌یی بود که می‌خواستم بگویم.

دومین نکته این است که شما آینده را نمایندگی می‌کنید و زنان را در همهٔ شکوه آن. لذا دیدار شخصیتی مثل شما با زنان آفریقا در پاریس می‌تواند مثمرثمر باشد. بنگرید به کشورهای آفریقایی در فرانسه در میان آنها زنان دارند به اکثریت می‌رسند. من می‌توانم نام کشور هایی که در این‌جا توسط زنان نمایندگی می‌شوند را بگویم و شما می‌توانید با آنها ملاقات کنید. این دریچهٴ کوچکی بود که ما می‌خواستیم پیشنهاد کنیم تا بتوانیم الگو را تغییر دهیم.

هر سال که این‌جا می‌آییم با موضوعات آشنا هستیم اما این ما را راضی نمی‌کند. خواهر عزیز زمان می‌گذرد و ما می‌خواهیم روی شما حساب کنیم تا این‌که همه بشریت از وجود شما و کارهای شما مطلع شود.

از شما سپاسگزاریم.

 

احمد مسیبلی مشاور وزیر تبلیغات یمن

مقاومت قهرمانانه مردم بزرگ ایران با رهبری خواهر مبارز مریم رجوی و تمامی مبارزان در شورای ملی مقاومت پیروز خواهد شد

 

احمد مسیبلی

هرکس که می‌گوید شاه جدیدی برای ایران می‌آید باید به او گفت آیا دیده‌یی که از درختچه خربزهٔ تلخ، پرتقال بیفتد ؟

هرگز امکان ندارد مردم بزرگ ایران هیچ ظالم و خونریزی را نمی‌پذیرند این مردم اولین کسانی بودند که شاه را ساقط کردند و امروز نیز علیه خامنه‌ای کما این‌که ضد‌خمینی انقلاب می‌کنند

 

احمد مسیبل مشاور وزیر تبلیغات یمن

-احمد مسیبل مشاور وزیر تبلیغات یمن

 

السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

درود بیکران به خانم مبارز مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده از سوی شورای ملی مقاومت،

درود بیکران به اعضای شورای ملی مقاومت ایران،

درود بیکران به تمامی خواهران و برادران مجاهد، مبارز، پایدار، در هر کجا،

درود بیکران به زنان و مردان قهرمان در ایران که جانهای خودشان را نه تنها برای مردم ایران بلکه برای خلق‌های عرب که رژیم خامنه‌ای آنها را نابود کرده است، فدا می‌کنند، از الآن تا آینده از وی (خامنه‌ای) که نمی‌توان از او اسمی نبرد از الآن تا به آینده آن را حاکم ایران نمی‌نامیم بلکه او مستبد، جبار و خودکامه است، او حاکم منتخب از سوی مردم ایران نیست.

درودی بیکران بر شما باد و رمضان کریم. قبلاً دیدار داشتیم در بیش از یک مکان، با مبارزان آزاده در اشرف۳ دیدار داشتیم. من آنجا بودم، از دیدن مبارزان خیلی خوشحال شدم؛ از دیدن مجاهدین خیلی شاد و مسرور شدم و بسیار خوشحال خواهم شد که در تهران آنها را ملاقات کنم.

 

جنایات رژیم خامنه‌ای به یمن محدود نمی‌شود، شبه‌نظامیان حوثی، این شبه‌نظامیان بازوان رژیم ایران هستند. رژیم خامنه‌ای مردم یمن را به‌قتل می‌رساند.

من از یمن آمدم که درودهای مردم یمن را به شما برسانم، مردم یمن در کنار مقاومت ایران هستند، مردم یمن نیز امروز در انتظار پیروزی بزرگ مقاومت ملی ایران، مقاومت مردم ایران برای رهایی از رژیم خامنه‌ای در ایران هستند، همان‌طور که من قبلاً در اشرف گفتم، به‌خواست خدا در تهران ملاقات خواهیم کرد، در صنعا ملاقات خواهیم کرد، در سوریه ملاقات خواهیم کرد، در بیروت ملاقات خواهیم کرد، به یاری خداوند سبحان متعال هنگامی که تمامی خلق‌ها از سلطه رژیم خامنه‌ای آزاد شوند.

برادران عزیزم؛

هنگامی که امروز از این رژیم صحبت می‌کنیم، صرفاً در مورد این‌که چه بر سر مردم ایران آورده، صحبت نمی‌کنیم بلکه (در مورد) آنچه که علیه خلق‌های عرب در لبنان و سوریه و در یمن انجام داده، صحبت می‌کنیم. آنچه که اتفاق افتاد را کسی تحمل نمی‌کند و آنچه که اتفاق افتاد همانا جنایت‌های بی‌شماری است، باید که جهان در مقابل آن بایستد.

از بمب اتمی که رژیم ایران می‌سازد ترسی نیست، چرا که بمب اتم در اساس همان خامنه‌ای است، بمب اتم در اساس همان رژیم سرکوبگر است، بمب اتم همان رژیم جنایتکار، خون‌ریز دیکتاتور است که مردم ایران را کشته و می‌کشد، خلق‌های عرب را در عراق و سوریه و لبنان و در کشور اندوهگین، داغدار ومظلوم یمن می‌کشد.

بنابراین، این ماه مبارک، ماه بزرگ است و صرفاً برای روزه و قیام و قرائت قرآن نیست بلکه ماه پیروزیهاست؛ ماه مبارزه که در آن رسول خدا (ص) و صحابه و خلفا، دست‌آوردها و پیروزیهای بزرگی را علیه نیروهای شر و تاریکی و ظلام محقق کردند.

و من مطمئنم که در این ماه بزرگ، فصلی برای پیروزیهای بزرگ در ایران و نیز در یمن برای رهایی از شبه‌نظامیان حوثی است و نیز در لبنان و سوریه و عراق.

کوه یخ درمی‌غلتد و بزرگ می‌شود و امکان ندارد که متوقف گردد، و هرکس که می‌گوید شاه جدیدی برای ایران می‌آید باید به او گفت آیا دیده‌یی که از درختچه خربزهٔ تلخ، پرتقال بیفتد هرگز امکان ندارد، هرگز امکانپذیر نیست. مردم بزرگ ایران و مقاومت قهرمان آن هرگز هیچ ظالم و خون‌ریزی را نمی‌پذیرند، چرا که این مردم اولین کسانی بودند که شاه را ساقط کردند و امروز نیز علیه خامنه‌ای کما این‌که ضد‌خمینی انقلاب می‌کنند. و امروز من به‌طور کامل یقین دارم که مقاومت قهرمانانه و بزرگ به رهبری این مردم بزرگ در داخل ایران و با رهبری خواهر مبارز مریم رجوی و تمامی مبارزان در شورای ملی مقاومت پیروز خواهد شد.

امروز سخن ما با مردم بزرگ ایران که آن‌را همواره تکرار می‌کنم و با صراحت می‌گویم، هیچ مشکلی بین ما و ایران و مردم ایران نیست، مشکل ما با آن رژیم سرکوبگر و دیکتاتور و فاجعه‌آفرین است.

ما مردم بزرگ یمن، یمن با قدمت و اصیل امروز با جان و دل با شما خانم مریم رجوی هستیم و با تمامی مبارزین آزادیخواه و من ایمان بسیار بالایی دارم که شما پیروز خواهید شد، چه بسا پیروز شدید و از پروژه بزرگ خودتان عقب ننشسته‌اید.

نه تنها همهٔ خلق‌های عرب بلکه همهٔ خلق‌های جهان با شما هستند. تمامی مظلومین جهان علیه هر گونه ظلم و هر گونه سرکوب و دیکتاتوری می‌ایستند و ما پیشا پیش آنان هستیم.

آنچه در یمن روی می‌دهد یک فاجعه بسیار بزرگ است، که بانی آن رژیم ابله خامنه‌ای در یمن است و از طریق یمن، امت عربی و اسلامی را نابود می‌کند.

با درود فراوان به شما، صحبت‌هایم را طولانی نمی‌کنم و به‌خواست خداوند سبحان متعال پیروز خواهیم شد و تمامی آزادگان قهرمان در هر کجا، پیروز خواهند شد.

 

عاطف مخالیف - نماینده پیشین پارلمان مصر

به قیام کنندگان ایران درود می فرستم و به آنها بشارت می‌دهم که بر ولایت فقیه و آخوندها که در زمین تباهی و فساد می کنند پیروز می شوند

 

-عاطف مخالف – نماینده پیشین پارلمان مصر

بسم الله الرحمن الرحیم

شهر رمضان الذی أنزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی والفرقان... صدق الله العظیم

حضار گرامی... عیدتان مبارک و از مصر صلح و دوستی به شما درود می‌فرستم

و به‌طور خاص به خانم رئیس‌جمهور، مریم رجوی

هم‌چنین به‌طور خاص تمامی مردان و قهرمانان مقاومت از مجاهدین خلق

بسم الله الرحمن الرحیم

من المؤمنین رجالا صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمن من قضی نحبه ومنهم من ینتظر. . صدق الله العظیم...

و به‌خواست خدا، کسی که در انتظار است پیروز می‌شود.

درودم به مردم قیام‌کننده ایران در ۱۹۲مین روز خیزش‌شان، به آنها بشارت می‌دهم که در ماه رمضان همواره حق پیروز می‌شود، و ظلم را لگد‌کوب می‌کند. من از این‌جا آنها را فرا‌می‌خوانم که خداوند آنها را پیروز و ثابت قدم می‌گرداند و ننگ وعار بر قوم ظالمین شامل ولایت فقیه و آخوندهاست که در زمین تباهی و فساد می‌کنند و آزادی و پرستش را نقض می‌کنند.

در اسلام و قرآن اسم زنی که ذکر شده حضرت مریم است که خداوند کرم و بخشندگی خود را فوق هفت آسمان بر او گرامی داشته، حق تعالی می‌فرماید: خداوند تو را برگزیده و مطهر ساخته و بر زنان جهانیان برگزیده است. صدق الله العظیم...

این گونه است که زن در اسلام و در تمام ادیان آسمانی مورد تکریم قرار گرفته است و خداوند آنها را بالای هفت آسمان گرامی می‌دارد.

برایتان خیر وبرکت مسئلت دارم، با احترام کامل برای تمامی مجاهدین در تمامی کشورها.

 

مصطفی بن علی - دبیر کل جبهه نیروهای دموکراتیک مراکش

ما با صدای بلند و واضح از تلاش‌های اپوزیسیون ایران و همچنین مردم ایران برای آزادسازی میهن خود حمایت می‌کنیم

 

-مصطفی بن علی – دبیرکل جبهه نیروهای دموکراتیک مراکش

 

خوش آمدید

من مصطفی بن علی، دبیرکل جبهه نیروهای دموکراتیک مراکش هستم

مایلم قدردانی خود را از آنچه زنان ایرانی انجام می‌دهند ابراز کنم.

اول در انفجار و حفظ شعله قیام مردمی در ایران برای آزادی همه‌جانبه مردم ایران.

ثانیاً، از طریق کارهایی که اپوزیسیون ایران در خارج از کشور انجام می‌دهد، به‌ویژه کاری که خانم رجوی انجام می‌دهد، که ما با او در برخی از اصول بشردوستانه اشتراک نظر داریم از جمله برابری زن و مرد و هم‌چنین مبارزه برای لغو مجازات اعدام است.

ما در جبهه نیروهای دموکراتیک تلاش نکردیم تا همه جنایاتی را که رژیم ایران علیه مردمش مرتکب شده است را بدانیم. از زمانی که رژیم ایران انقلاب و رویای مردم ایران برای آینده‌ای بهتر را دزدید.

 

ما شاهد تمام تلاش‌های رژیم ایران در چارچوب عقاید توسعه طلبانه‌اش برای فرو بردن منطقه در یک جنگ بدون منفعت بین دو ملت برادر یعنی مردم مراکش و مردم الجزایر هستیم

و ما متوجه شدیم که چگونه مردم ایران و عراق به جنگی هشت ساله کشانده شدند که نتیجه‌یی بجز ویرانی و تأخیر در توسعه نداشته است.

از طریق این الگو می‌دانیم که چگونه این رژیم به‌دنبال خدمت به صلح و توسعه نیست، بلکه به‌دنبال فتنه‌انگیزی و حفظ فتنه است.

ما با صدای بلند و واضح از تلاش‌های اپوزیسیون ایران و هم‌چنین مردم ایران برای آزادسازی میهن خود حمایت می‌کنیم و معتقدیم که این چیزی است که ما را با مردم ایران گردهم می‌آورد با تشکر از همه شما

 

پرویز خزایی - نماینده شورای ملی مقاومت درکشورهای اسکاندیناوی

بعد از انقلاب مجاهدین به خمینی گفتند این اسلام ما نیست همان‌طور که مارتین لوتر و مهاتما گاندی و بقیه گفتند

 

پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای اسکاندیناوی

-پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای اسکاندیناوی

گرم‌ترین سلام‌ها را برای خانم رجوی داریم و همهٔ شما که در این گردهمایی زیبا حضور دارید. یک گردهمایی مترقی برای یک دین بسیار مترقی. بهتر است به فرانسوی صحبت بکنم. من با حدود ۱۱زبان آشنایی دارم زیرا که در بسیاری از کشورها سفیر بودم، حتی قبل از انقلاب. من در زمان شاه استعفا دادم زیرا شاه ایران یک دیکتاتور بود که مشکلات زیادی را برای ایران با نظام تک‌حزبی به‌وجود آورده بود. خمینی در واقع دنباله رژیم شاه بود. زیرا شاه ایران فقط یک حزب سیاسی داشت، فقط یکی. آن‌هم فقط حزب پادشاه بود مشابه حزب‌الله خمینی و خامنه‌ای.

من دیپلمات شاغل بودم، ۲۱سال داشتم. در پاریس هم دیپملات بودم. در دانشگاه انا در رشتهٔ سیاست بین‌المللی. هم‌چنین با وزارت‌خارجه فرانسه قبل از انقلاب در ارتباط بودم. سپس در سازمان ملل در دادگاه بین‌المللی لاهه کار کردم زیرا یک حقوقدان نیز هستم.

اخیراً کتابی به زبان انگلیسی نوشتم با‌عنوان تروریسم دولتی و حقوق بین‌المللی که به‌زودی چاپ خواهد شد.

من یک دیپلمات بودم و مذهبی نیستم ولی برای ادیان احترام زیادی قائلم. معتقدم که از همهٔ مذاهب و ایدئولوژی‌ها استفاده غلطی در تاریخ شده است. عیسی مسیح، هندوئیزم، اسلام، سوسیالیسم و مارکسیسم و همهٔ ایدئولوژی‌ها در طول تاریخ توسط متعصبین و فاشیستها آلت‌دست قرار گرفته‌اند. مثل آدولف هیتلر که حزب خود را حزب ملی سوسیالیست کارگران نامیده بود. اما ملی کجا و سوسیالیسم و کارگران کجا؟

اما در طول تاریخ بسیاری از قهرمانان بودند که در طرف درست تاریخ قرار گرفتند. به‌طور مثال مارتین لوتر در قرون وسطی در زمانی‌که یک پاپ در رم بود که مثل خمینی زنان را زنده زنده می‌سوزاند، او (پاپ) می‌گفت می‌توانید گناهان خود را بخرید. مارتین لوتر که یک آلمانی بود به پاپ گفت: این مسیحیت من و خدای من نیست، این عیسای من نیست. سپس مهاتما گاندی نیز چنین کرد و همهٔ مذاهب همین‌طور بود.

من و در ایران با مجاهدین خلق و مسعود رجوی و حنیف‌نژاد آشنا شدم. آنها یک ایدئولوژی کاملاً متفاوتی با بنیادگرایی خمینی داشتند. آنها می‌گفتند مرز بین با خدا و بی‌خدا نیست بلکه مرز بین ستمگر و ستم‌دیده است. وقتی‌که دیپلمات بودم به انقلاب علیه شاه پیوستم. بی.بی.سی من را به‌عنوان یک دیپلمات شورشی علیه شاه نامید. بعد از انقلاب مجاهدین به خمینی گفتند این اسلام ما نیست. همان‌طور که مارتین لوتر و مهاتما گاندی و بقیه گفتند. امروز نمی‌توان علیه مذهب یا علیه اسلام و مسیحیت حرکت کرد. باید از انسانهای مترقی حمایت کرد مثل سازمان مجاهدین. برای این‌که در اسلام دموکراسی وجود دارد و قرآن می‌گوید اجباری در دین نیست. این واقعاً یک بیانیهٔ حقوق‌بشر است. اما خمینی منحرف کرد و این تقصیر اسلام نیست. لذا ما باید در طرف درست تاریخ قرار بگیریم علیه فاشیستها در مذاهب. و من امروز خیلی خوشحال هستم که در این‌جا حضور دارم و می‌گویم که آزادی با مریم رجوی و مسعود رجوی به‌زودی به ایران خواهد آمد.

با تشکر

 

پایان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7eded94-75ea-404f-b9cb-b9661f0c4f18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات