728 x 90

کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا از وزارت امور خارجه درباره تعلیق رابرت مالی سؤال می کند

رابرت مالی
رابرت مالی

واشنگتن اگزمینر و فاکس نیوز در گزارشهای جداگانه‌ای خبر دادند که کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا این هفته از وزارت امور خارجه آمریکا درباره تعلیق رابرت مالی سؤال می‌کند.

واشنگتن اگزمینر نوشت: انتظار می‌رود مقامات وزارت امور خارجه این هفته با کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان برای پاسخ به سؤالات مربوط به تعلیق راب مالی فرستاده رئیس‌جمهور جو بایدن برای ایران، دیدار کنند.

تاریخ دقیق جلسه پشت درهای بسته تعیین نشده است، اما این جلسه ناشی از توافق بین وزارت امور خارجه و کمیته امور خارجه است. وزارت امور خارجه در مورد دلیل تعلیق مالی در ماه گذشته اظهارنظر نکرد، اما گزارشهای متعدد حاکی از آن است که مالی می‌توانسته از اسناد طبقه‌بندی شده سوء‌استفاده کند.

مایکل مک کال نماینده جمهوریخواه از تگزاس (R-TX) در اوایل این ماه به واشنگتن پست گفت: من نمی‌دانم مشکل در زمینه بررسیهای سابقه و مجوزهای امنیتی او چیست، فقط آنچه گزارش‌شده است که اسناد طبقه‌بندی شده مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.

او در ادامه افزود:

اکنون، این موضوع می‌تواند از نظر ماهیت بسیار کوچک باشد، یا می‌تواند موضوعی بسیار بسیار جدی باشد. و اگر من بخواهم در این باره به افراطی‌ترین شکل [مبالغه کنم]، اگر او اطلاعات خیلی حساس یا طبقه‌بندی شده را به دشمنان خارجی ما مانند روسیه یا رژیم ایران داده باشد، این یک موضوع بسیار جدی و او [متهم] به خیانت خواهد شد.

مک کال، رئیس کمیته امور خارجه، گفت که وی هیچ اطلاعی از آنچه منجر به تحقیقات و تعلیق شده است، ندارد، اما او تأکید کرد که با توجه به سطح بالای اعتمادی که به مالی شده بود، کنگره باید مطمئن شود که او هیچ‌گونه جرم جدی‌ای مرتکب نشده است...

 

سناتور تام کاتن روز ۳مرداد در توئیتی درباره فعالیت مجدد رابرت مالی بر روی پرونده هسته‌ای رژیم آخوندی نوشت: وزارت‌خارجه باید توضیح دهد که چرا رابرت مالی پس از از دست دادن مجوز امنیتی خود، به کار بر روی مذاکرات با رژیم ایران برای احیای مجدد توافق هسته‌یی شکست‌خورده ادامه داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec2e6eab-9d16-4b5e-be53-fdfd86d6dc00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات