728 x 90

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان خواستار نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا شد

حمایت ااز نامگذاری  تروریستی سپاه پاسداران
حمایت ااز نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان در حمایت از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط آمریکا و فراخوان به اتحادیه اروپا برای وارد کردن سپاه پاسداران در فهرست تروریسم این اتحادیه طی بیانیه‌یی نوشت:

 

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد از تصمیم وزارت‌خارجه آمریکا در نامگذاری سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی استقبال می‌کند. مدتها است که سپاه پاسداران در تمامیتش به‌عنوان اصلی‌ترین ساختار نظامی و اقتصادی رژیم ایران نه تنها عملیات نظامی در منطقه را هدایت می‌کند بلکه طرح‌های تروریستی را نیز پیاده می‌کند و همچنین درگیر برنامه‌های موشکهای بالستیک برخلاف قراردادهای بین‌المللی است.

 

اگر چه برخی از عناصر سپاه پاسداران قبلاً در سطح بین‌المللی به‌عنوان تروریست شناخته شده بودند، ولی نامگذاری تروریستی تمامیت سپاه پاسداران از سال‌ها قبل خواسته شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور آن خانم مریم رجوی بوده و اکنون نامگذاری تروریستی آن انجام طرح‌های تروریستی رژیم ایران را چه در منطقه خاورمیانه و چه در سطح بین‌المللی دشوارتر می‌کند.

اتحادیه اروپا برای پیشبرد سیاست امنیتی‌اش بایستی هم سپاه پاسداران و هم وزارت اطلاعات رژیم ایران را در لیست سازمانهای تروریستی خارجی وارد کند.

 

وزارت اطلاعات یک شبکه گسترده از مأموران را در خارج کشور دارد که در کشورهای مختلف اروپایی درگیر طرح‌های تروریستی بود اند. فرانسه، بلژیک، آلمان و دانمارک محل اجرای عملیات تروریستی مأموران رژیم ایران در ماههای اخیر بوده‌اند. همچنین طرح حمله تروریستی علیه کمپ پناهندگان ایرانی در آلبانی خنثی شده است.

 

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن بایستی با رویکرد مثبت نسبت به اقدام آمریکا در لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران، به اقدام مشابه مبادرت کنند و این امر در مقابله با طرح‌ها و تلاشهای رژیم ایران برای نفوذ در خاک اروپا ضروری است.

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد

رم ـ ۱۱آوریل ۲۰۱۹

 

  • استفانیا پتزوپانه نماینده پارلمان ایتالیا رئیس کمیته:
  • آنتونیو تاسو نماینده پارلمان ایتالیا رئیس مشترک کمیته:
  • دکتر آنتونیو استانگو رئیس فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا دبیر کمیته

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a62d02c-5f79-4901-aeca-b8849d9bff99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات