728 x 90

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، تصویب قطعنامه محکومیت سرکوب وحشیانه قیام ایران

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان روز چهارشنبه ۱۸دسامبر ۲۰۱۹(۲۷آذر) با تصویب قطعنامه‌یی به اتفاق آرا، حکومت آخوندی را به‌خاطر سرکوب وحشیانه قیام مردم ایران محکوم و از اعتراضات و خواسته‌های مردم حمایت کرد.

 

این قطعنامه از دولت آمریکا می‌خواهد که ”برای تشکیل اجلاس اضطراری شورای امنیت ملل ‌متحد و شورای حقوق‌بشر ملل ‌متحد مبادرت کرده و نقض مستمر حقوق‌بشر در ایران را محکوم نماید و مکانیسمی برای نظارت شورای امنیت ملل ‌متحد بر نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی ایجاد کند.

این قطعنامه تأکید می‌کند، مجلس نمایندگان آمریکا در کنار مردم ایران در جریان تظاهرات مشروع شان علیه رژیم سرکوبگر و فاسد حاکم بر ایران می‌ایستد و از همه دولتها و ارگانهای دموکراتیک جهان می‌خواهد تا به‌صورت آشکار از حق مردم ایران برای زندگی در یک جامعه آزاد حمایت نمایند.

 

قطعنامه مجلس نمایندگان که از حمایت کلیه نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کمیته روابط خارجی برخوردار است، با اشاره به توطئه تروریستی رژیم ضدبشری در مارس ۲۰۱۸ در آلبانی و در ژوئن ۲۰۱۸ علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس و هم‌چنین با اشاره به ”قتل‌عام وحشیانه هزاران زندانی سیاسی شامل زنان باردار و افراد کمتر از ۱۸سال در سال ۱۳۶۷ به‌عنوان بخشی از تاریخچه طولانی سرکوب خشونت‌آمیز هر نوع صدای مخالف،” پرداخته است.

 

الیوت انگل، رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

الیوت انگل، پیش از رأی‌گیری گفت: قطعنامه اچ.آر ۷۵۲ بر حمایت ما از حقوق مردم ایران مجدداً تأکید کرده و رژیم ایران را که به‌طور خشونت‌باری اعتراض کنندگان را سرکوب می‌کند محکوم می‌کند. من از مشاهده تصاویری که از ایران رسیده‌اند، دچار وحشت شده‌ام.

الیوت انگل افزود: «در ایران تظاهر کنندگان با رفتار خشونت‌بار و بی‌رحمانه مواجه شدند و ارتباطات اینترنتی به‌طور کامل قطع و سانسور شده است. بسیار آزار دهنده است که شاهد این‌گونه رفتار رژیم ایران با مردم باشیم.

ما بر موضع دیرین دو حزبی کنگره در حمایت از حق مردم ایران برای آزادی بیان تأکید می‌کنیم و مخالفت شدیدمان را با اقدامات بیرحمانه این رژیم اعلام می‌کنیم».

 

مایک مک کول، نماینده ارشد جمهوریخواهان در کمیته خارجی

مایکل مک کول، نماینده ارشد جمهوریخواهان در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این قطعنامه، گام مهمی در جهت پاسخ دادن به اعتراضات مردم و واکنشی در مقابل سرکوب آنهاست. به‌ویژه که این رژیم با کارزار فشار حداکثری، شدیداُ احساس خفگی می‌کند. الآن زمانی است که باید دست به‌عمل زد. تا زمانی که این رژیم سرنگون و مردم ایران ‌آزاد شوند.

 

تد دویچ، عضو دموکرات کمیته خارجی

تد دویچ از حزب دموکرات گفت: تظاهر کنندگان خواستار تصحیح ساختار سیاسی ایران شدند و سران رژیم را محکوم کردند. در پاسخ، رژیم ایران اینترنت را قطع کرد و به نیروهای امنیتی دستور استفاده از سلاحهای مرگبار را داد.

مدتهاست که کنگره از حقوق‌بشر مردم ایران به‌صورت دو حزبی حمایت کرده است... قطعنامه ۷۵۲حمایت مجلس از حق مردم ایران برای آزادی بیان را ابراز کرده و سرکوب اعتراضات را محکوم می‌کند.

وی افزود: قطعنامه نقض جدی حقوق‌بشر مردم ایران، فساد قابل توجه، و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم در خارج از ایران را محکوم می‌کند و رئیس‌جمهور و وزیر خارجه را ترغیب می‌کند تا با جامعهٔ بین‌المللی کار کنند و اطمینان حاصل کنند که موضوع حقوق‌بشر بخشی از تمامی تبادلات و معاملات با رژیم ایران باشد. این قطعنامه نشان می‌دهد که کنگره در کنار مردم ایران علیه این رژیم بیرحم می‌ایستد.

 

جو ویلسون، عضو جمهوریخواه کمیته خارجی

جو ویلسون از حزب جمهوریخواه گفت: ما شاهد یک واقعه تاریخی در ایران هستیم... مردم ایران خواهان حکومتی هستند که برای منافع آنها خدمت کند و نه این‌که شبکه‌یی از تروریستها نظیر بشار اسد و حزب‌الله را راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به کشتار وحشیانه تظاهر کنندگان و دستگیریهای گسترده افزود: در مواردی این رژیم تروریستی حتی اجساد کشته‌شدگان را به خانواده و عزیزانشان باز نمی‌گرداند... امیدوارم روزی مردم ایران حکومت و سرنوشت خود را به‌دست گیرند. این قطعنامه مهم، پیامی قوی به مردم ایران می‌فرستد.

 

دیوید سیسیلینی، عضو دموکرات کمیته خارجی

دیوید سیسیلینی از حزب دموکرات گفت: دهه‌هاست که رژیم ایران از سرکوب و ارعاب برای حفظ کنترل خود استفاده کرده است. مردم ایران چاره‌ای ندارند جز این‌که بگویند دیگر بس است. من در کنار مردم ایران می‌ایستم و از حق آنها حمایت می‌کنم.

 

استیو شبت، عضو جمهوریخواه کمیته خارجی

استیو شبت از حزب جمهوریخواه گفت: این قطعنامهٔ مهم، حمایت ما را از حقوق مردم ایران مورد تأکید قرار می‌دهد و سرکوب اعتراضات جدید توسط رژیم را محکوم می‌کند.

 

کالین آلرد، عضو دموکرات کمیته خارجی

کالین آلرد، از حزب دموکرات نیز گفت: من سرکوب تظاهرات مردم توسط رژیم ایران محکوم می‌کنم و حمایت خودم را از خواسته‌های مردم ایران و حق آنان برای تظاهرات حمایت می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c869f070-42df-43d1-bb7f-7e8254d24941"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات