728 x 90

کمبود بنزین در حاکمیت آخوندی و ادامه صفهای طولانی خودروها در مقابل پمپ‌بنزینها در تهران و سایر شهرها

کمبود بنزین در حاکمیت آخوندی
کمبود بنزین در حاکمیت آخوندی

کمبود بنزین در حاکمیت آخوندی

و ادامه صفهای طولانی خودروها در مقابل پمپ‌بنزینها در تهران و سایر شهرها

نگرانی مردم از افزایش قیمت بنزین

 

اذعان رسانه‌های حکومتی به زمینه‌سازی دولت برای افزایش قیمت بنزین

برای تأمین کسری بودجه

 

یک کارشناس حکومتی:

دولت گریزی جز افزایش قیمت بنزین ندارد

باید این کار را انجام دهد و تبعات آن را نیز بپذیرد

صف‌ طولانی در پمپ بنزین بلوار کاشانی، تهران

نارضایتی شهروندان نسبت به توزیع سوخت در جایگاه شهرستان راسک

یک شهروند با ارسال ویدئویی از عدم توزیع سوخت از کارت مادر توسط متصدیان جایگاه سوخت شهرستان راسک اعتراض کرده است.

این شهروند می‌گوید «چهل دقیقه است که در صف جایگاه سوخت‌گیری حضور دارد و با مراجعه به یکی از نیروهای جایگاه درخواست ده لیتر بنزین می‌کند که وی از عدم وجود بنزین در کارت خبر می‌دهد».

اهواز 
یکساعت تو صف پمپ بنزین بودم (پادادشهر) این پمپ‌ها که کار نمی‌کنند. این ردیف هم یک پمپ بیشتر کار نمی‌کنه یعنی از همه چیزشون از هر ردیف کلا یک پمپ کار میکنه این وسط هم اصلا کار نمی کنه.(پنجشنبه ۲۶مردادماه)

محور بندرعباس به حاجی‌آباد

با درود فراوان امروز سحرگاه ۲۶مرداد ۱۴۰۲ محور بندرعباس به حاجی آباد. صف فوق کیلومتری دریافت سوخت. این مردم چقدر زندگی... یک صف فوق کیلومتری و بیش از دو روز طول می‌کشه اگه ما بخواهیم یک سهمیه بگیرند بروند مقصدشان برسند. بیشتر از دو روز واقعاً متأسفم برای خودمون که توی این مملکت داریم زندگی می‌کنیم. داریم به پایان صف می‌رسیم. ( ۲۶مرداد )

 اهواز

با سلام امروز ۲۶مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹ و ۱۴دقیقه صبح آمدیم بنزین بزنیم این‌هم پمپ‌بنزین تعطیله. پمپ‌بنزین اسلام‌آباد شرقی

صف کیلومتری پمپ بنزین آترا در میناب

تعطیلی جایگاه سوخت میدان پروین، تهران

 بزرگترین جایگاه  پمپ بنزین  این منطقه تعطیل میباشد ( پنجشنبه ۲۶مرداد )

کارگزاران رژیم و رسانه‌های حکومتی به‌رغم تکذیبهای قبلی، اکنون به صفهای طولانی بنزین اعتراف می‌کنند.

سایت حکومتی جماران نیز نوشت: برخی جایگاههای سوخت‌رسانی در شهر اهواز تعطیل شده‌اند و به‌دنبال آن صفهای طولانی از خودروها در انتظار سوخت‌رسانی شکل گرفته است.(جماران ۲۵مرداد )

روح‌الله نجابت عضو مجلس ارتجاع از شیراز با نگرانی از عواقب کمبود بنزین گفت: ۲روز است که بنزین در شیراز به اندازه کافی عرضه نمی‌شود و جایگاهها در ساعات پایانی روز بنزین ندارند.( رویداد ۲۴تاریخ ۲۵ مرداد )

 

روزنامه حکومتی هم میهن به طرح دولت رئیسی جلاد برای گران کردن بنزین اذعان کرد و نوشت: دولت برای تأمین کسری بودجه خود طرح افزایش قیمت سوخت را سبک‌سنگین می‌کند. در دو سال گذشته اگر چه این طرح همواره در دستور بررسی بوده اما تا امروز دولت ریسک اجرای آن را نپذیرفته است. هر چند در یک طرح پایلوت و کوتاه‌مدت آزادسازی قیمت بنزین را در کیش اجرا کرد اما برای اجرای سراسری چنین طرحی آمادگی لازم را نیافت.

این روزنامه افزود: این‌که دولت رئیسی چه تدبیری را در پیش می‌گیرد هنوز مشخص نیست. هر چند از گوشه و کنار شنیده می‌شود که طرح‌های مختلف روی میز بررسی قرار گرفته است.

( روزنامه هم میهن ۲۵مرداد)

 

محمدتقی فیاضی کارشناس رژیم گفت: دولت مجبور است که به واردات بنزین روی بیاورد اما چون با مضیقه مالی روبه‌رو است قطعاً از عهده واردات برنخواهد آمد و نتیجه این خواهد شد که هم بنزین را جیره‌بندی کند و هم قیمت آن را افزایش دهد. اکنون دولت گریزی جز افزایش قیمت بنزین ندارد و باید این کار را انجام دهد و تبعات آن را نیز بپذیرد.

(روزنامه هم میهن ۲۵مرداد)

 

فایننشال تایمز ۱۷اوت درباره بحران کمبود بنزین نوشت:

افزایش شکاف بین عرضه که به‌دلیل ظرفیت پالایش داخلی محدود شده است و افزایش تقاضا، مقامات رژیم ایران را مجبور کرده است که از ذخایر استراتژیک خود استفاده کنند و برای اولین بار در یک دهه گذشته بنزین وارد کنند.

فایننشال تایمز با اشاره به وحشت رژیم از واکنش مردم در سالگرد قیام سراسری نوشت:

محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مجلس، این هفته به رسانه‌های محلی گفت که یارانه سوخت اکنون سه برابر کل بودجه عمرانی کشور است، اما «کسی جرأت نمی‌کند درباره افزایش قیمت بنزین صحبت کند».( فایننشال تایمز ۲۶مرداد)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af3d0a19-25fb-4bac-8328-046a7ed6a327"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات