728 x 90

کشورهای عربی حمله تروریستی حوثی‌ها به عربستان سعودی را محکوم کردند

حمله موشکی به عربستان
حمله موشکی به عربستان

سعودی گازت روز یکشنبه ۲۹اسفند نوشت: کشورهای عربی حمله تروریستی حوثی‌ها به عربستان سعودی را محکوم کردند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، حمله تروریستی شبه‌نظامیان حوثی که تأسیسات اقتصادی و غیرنظامی را در چندین منطقه در عربستان سعودی با استفاده از موشکهای بالستیک و پهپاد هدف قرار دادند، به‌شدت محکوم کرد.

ابوالغیط در بیانیه‌یی که روز یکشنبه منتشر کرد، گفت: «تداوم انجام این اقدامات خصمانه علیه اهداف حیاتی در عربستان سعودی توسط شبه‌نظامیان تروریست حوثی، بار دیگر بازتاب رد تلاش‌های صلح از سوی حوثی‌ها است. این حمله نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است»... .

 

پارلمان عرب نیز حمله تروریستی شبه‌نظامیان حوثی با هدف قرار دادن ایستگاه آب شیرین کن در الشقیق، تأسیسات آرامکو در جازان و یک نیروگاه در ظهران الجنوب را با استفاده از پهپادها و موشکهای بالستیک که باعث برخی خسارت مادی شد را به‌شدت محکوم کرده است...

دبیرخانه شورای وزیران کشور عرب در تونس حملات خطرناک شبه‌نظامیان حوثی تروریستی و تلاشهای عمدی و سیستماتیک آنها برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و برخی از اهداف غیرنظامی و تأسیسات اقتصادی در عربستان سعودی را محکوم کرد... .

مصر نیز حملات تروریستی مداوم شبه‌نظامیان حوثی به سرزمینهای عربستان سعودی را به‌شدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌یی تأکید کرد که هدف قرار دادن این تأسیسات حیاتی و غیرنظامی در عربستان، تشدید تنش خطرناک و هدف‌گیری آشکار امنیت و حاکمیت پادشاهی و تهدیدی مستقیم برای امنیت و ثبات کل منطقه محسوب می‌شود... .

دکتر الحجراف، رئیس شورای همکاری خلیج‌فارس، پرتاب مداوم موشکهای بالستیک و پهپادهای بمب‌گذاری شده توسط شبه‌نظامیان حوثی را در شیوه‌ای سیستماتیک و عمدی در نقض آشکار هنجارها و قوانین بین‌المللی که غیرنظامیان بی‌گناه و تأسیسات غیرنظامی در جزان، خمیس مشیط، طائف، ینبع و ظهران الجنوب را هدف قرار می‌دهند، به‌شدت محکوم کرد... .

سازمان همکاری اسلامی (OIC) حملات شبه‌نظامیان حوثی به اماکن غیرنظامی و تأسیسات اقتصادی در عربستان سعودی را به‌شدت محکوم کرده است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، حسین براهیم طه، حملات مکرر شبه‌نظامیان حوثی به اراضی و اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی را با موشکهای بالستیک و پهپادهای بمب‌گذاری شده به‌شدت محکوم کرد. او گفت که سازمان همکاری اسلامی از اقدامات عربستان سعودی برای حفاظت از اراضی، شهروندان، ساکنان و امکانات اقتصادی خود حمایت می‌کند.

امارات متحده عربی حملات تروریستی سیستماتیک و عمدی شبه‌نظامیان حوثی را که تأسیسات اقتصادی و غیرنظامی در چندین منطقه عربستان سعودی را با استفاده از موشکهای بالستیک و پهپاد هدف قرار داده و منجر به خسارات مادی به تأسیسات، منازل و اموال غیرنظامیان شد، به‌شدت محکوم کرد... . 

 در امان، اردن، حملات تکراری شبه‌نظامیان حوثی علیه عربستان سعودی، از جمله پرتاب اخیر موشک بالستیک، تعدادی پهپاد بمب‌گذاری شده و موشکهای کروز به زمینهای سعودی را که توسط نیروهای پدافند هوایی عربستان رهگیری و منهدم شد، محکوم کرد. سفیر هیثم ابوالفول، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن و مهاجران، این حملات تروریستی بزدلانه و هم‌چنین هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی و اقتصادی را به‌شدت محکوم کرد. وی هم‌چنین بر رد هر گونه خشونت و تروریسم توسط اردن و حمایت از پادشاهی در مواجهه با هر گونه تهدیدی برای امنیت آن تأکید کرد.

پاکستان نیز پرتاب موشک بالستیک شبه‌نظامیان حوثی به سمت جازان علیه غیرنظامیان را که تأسیسات اقتصادی در پادشاهی عربستان سعودی هدف گرفته بود، به‌شدت محکوم کرده است.

جمهوری جیبوتی نیز حمله تروریستی حوثی‌ها با پهپاد و هم‌چنین موشکهای بالستیک و کروز را به‌شدت محکوم کرد. جیبوتی هم‌چنین این تجاوز آشکار را که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، محکوم کرد و تأکید کرد که این تشدید تنش نشان‌دهنده رد درخواست شورای همکاری خلیج‌فارس برای تلاش‌ها و ابتکارات صلح در یمن است. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7e6d15d-8464-4274-90dd-5eaf7e6bbec3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات