728 x 90

کشورهای عربی بر بلینکن برای آتش‌بس در غزه فشار می‌آورند

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۳آبان در گزارشی از جلسه وزرای خارجه ۵کشور عربی درباره جنگ در غزه نوشت: در حالی که واشنگتن تلاش می‌کند اسراییل را متقاعد کند که با توقف موقت موافقت کند، کشورهای عربی متحد آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه را برای آتش‌بس فوری در غزه در نشست وزیران خارجه در امان در روز شنبه تحت فشار قرار خواهند داد.
ایالات متحده درخواستهای فزاینده بین‌المللی برای آتش‌بس را رد کرده است، اما به‌دنبال متقاعد کردن اسراییل به پذیرش توقفهای موقت است. ایده‌ای که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل پس از دیدار با بلینکن در روز جمعه رد کرد... .
وزارت‌خارجه اردن روز جمعه در بیانیه‌یی اعلام کرد وزیران خارجه عربستان، قطر، امارات، مصر و اردن و هم‌چنین نمایندگان فلسطین بر «موضع اعراب مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری، ارائه کمکهای بشردوستانه و راههای پایان دادن به وخامت خطرناکی که امنیت منطقه را تهدید می‌کند» تأکید خواهند کرد... .
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت که گفتگوهای بلینکن با نتانیاهو و کابینه جنگی وی درباره توقف کمکهای بشردوستانه در روز جمعه، بازتاب تلاش‌های اولیه ماه گذشته برای دسترسی به کالاهای بشردوستانه به غزه بود.
این مقام گفت، در آن صورت، اسراییل ابتدا امتناع کرد، اما در نهایت تسلیم شد و اکنون بیش از ۱۰۰کامیون کمک‌رسانی در روز از این نوار عبور می‌کنند. مقامات آمریکایی می‌گویند روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰کامیون برای رفع نیاز غزه مورد نیاز است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4f626e0-4f33-4b29-a581-7f9ee7b654e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات