728 x 90

کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بر علیه حملات حوثی‌ها با عربستان سعودی اعلام همبستگی کردند

کشورهای حاشیه خلیج فارس
کشورهای حاشیه خلیج فارس

شرق الاوسط روز ۱۳دیماه در خبری نوشت: کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس بر علیه حملات حوثی‌ها با عربستان سعودی اعلام همبستگی کردند.

کشورهای عربی و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس، حمله پهپادی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران، به جنوب عربستان سعودی را محکوم کردند. آنها دوباره بر همبستگی خودشان با این کشور تأکید و از تمام اقداماتی که مقامات برای حفاظت از خاک عربستان انجام می‌دهند، حمایت کردند.

وزارت امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی در بیانیه‌یی اعلام کرد: این کشور این حملات را یک تشدید خطرناک (تنشها) و اقدامی بزدلانه می‌داند که امنیت، ایمنی و جان شهروندان غیرنظامی را تهدید می‌کند. این وزارتخانه خواستار اتخاذ همه اقدامات لازم برای محافظت از شهروندان غیرنظامی در برابر تهدیدات حوثی‌ها شد.

در این بیانیه آمده است: امنیت امارات و عربستان سعودی جدایی ناپذیر هستند و هر گونه تهدید یا خطری که این پادشاهی را تهدید می‌کند از سوی امارات به‌عنوان تهدیدی برای امنیت و ثبات نظام این کشور تلقی می‌شود.

بحرین هم‌چنین این حملات را محکوم کرد و از هوشیاری و کارآمدی نیروهای ائتلاف عربی که توانستند هواپیما (پهپاد) را رهگیری و منهدم کنند، ستایش کرد.

منامه گفت: اقدامات تروریستی که شبه‌نظامیان به شیوه‌ای سیستماتیک و عامدانه انجام می‌دهند، حمله‌یی آشکار به حاکمیت، ثبات و تمامیت ارضی این پادشاهی است.

 

کویت گفت: ادامه این اقدامات تهاجمی و تشدید هدف قرار دادن شهروندان و مناطق غیرنظامی، امنیت عربستان و ثبات منطقه‌یی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است و جامعه بین‌المللی را ملزم به اقدام سریع و قاطع برای جلوگیری از این تهدیدات می‌کند. و عاملان را بازخواست کنند.

مصر و اردن نیز با صدور بیانیه‌های مشابهی این حملات را به‌شدت محکوم کردند. این دو کشور دوباره بر همبستگی کامل خودشان با این پادشاهی تأکید و از همه اقداماتی که (عربستان سعودی) برای حفظ امنیت و ثبات کشورش انجام می‌دهد، حمایت کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/923dcb1c-c845-45ab-a965-deb6d7ac2500"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات