728 x 90

کشمکش‌ها بر سر حذف دلار ۴۲۰۰تومانی در دولت و مجلس آخوندی

ارز ۴۲۰۰توانی
ارز ۴۲۰۰توانی

در ادامه کشمکش میان مجلس ارتجاع و دولت آخوند رئیسی برای انداختن تقصیر حذف دلار ۴۲۰۰تومانی از بودجه ۱۴۰۱ به گردن یکدیگر، موسوی، سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس رژیم گفت: دلیل پیگیری جدی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، کمبود منابع است نه مصوبه مجلس.

وی افزود: میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به صراحت گفت با ۳۸۰هزار میلیارد تومان درآمد ارزی نمی‌توانیم هم حقوق بدهیم، هم بودجه عمرانی را تأمین کنیم و هم ارز ترجیحی را.

سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس رژیم هم‌چنین گفت: هنوز برنامه مشخصی درباره چگونگی حذف ارز ترجیحی و مقابله با آثار آن بر روی معیشت مردم به مجلس ارائه نشده است (خبرگراری انتخاب رژیم۲۲دی).

زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس رژیم بار دیگر تکرار کرد که دولت ارز ۴۲۰۰تومانی را حذف کرده است.

دولت امروز دیگه رسماً در کمیسیون تلفیق اعلام کرد که ما ارز ترجیحی نداریم در لایحه و فقط ارز با نرخ ای تی اس داریم (تلویزیون شبکه خبر (رژیم ۲۱دی)

اعضای مجلس ارتجاع در جلسات روز سه‌شنبه و چهارشنبه خود نیز نسبت به عواقب حذف دلار ۴۲۰۰تومانی هشدار داده و بودجه سرهم‌بندی شده دولت آخوند رئیسی را ابر کهکشانی توصیف کردند.

صدیف بدری: جناب آقای رئیسی رئیس‌جمهور محترم! مجلس شورای اسلامی به کلیات بودجه سال آتی رأی داد اما دغدغه‌های جدی هم داریم که لازم هست عنایت داشته باشید یکی از مهمترین موارد حذف ارز ترجیحی هست که مردم و نمایندگانشان با نگرانی دنبال می‌کنند آیا دولت پیش از حذف ارز ترجیحی سیاست‌های حمایتی شفافی برای اقشار مختلف مردم در نظر گرفته است؟

آیا برنامه و اراده لازم برای کنترل اثرات تورمی آن دارید؟

نگرانی من و همکارانم این است که حذف ارز ترجیحی آتش تورم را شعله‌ورتر کند و اثرات مخرب آن مهار نشود! (خبرگزاری مجلس (رژیم ۲۲دی)

بندپی: بر هیچ دیده بینایی پنهان نیست که شرایط اقتصادی کشور بر گرده همه آحاد جامعه سخت سنگینی می‌کند و آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی و آسیایی‌اش از هیچ کوششی برای به زانو درآوردن ایران اسلامی دریغ ننموده‌اند چرا که به اعتراف خودشان سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین و فلج کننده‌ترین نوع تحریم تاریخ تمدن بشری را به ایران تحمیل نمودند

همه می‌دانیم که لایحه بودجه ۱۴۰۱ به‌رغم رأی به کلیات آن در صحن علنی مجلس دارای نواقص جدی ست

زاهدی: در شش سال گذشته متوسط رشد درآمدهای مالیاتی استان کرمان حدود ۳۲درصد بوده است و میزان آن در سال۱۴۰۰ مبلغ درآمد مالیاتی استان کرمان یعنی ۹هزار و اندی میلیارد تومان می‌باشد اما معلوم نیست که چه شده این میزان درآمد به ناگهان برای سال۱۴۰۱ حدود ۲۲هزار میلیارد تومان افزایش یافته است یعنی افزایش ۱۲۸ و نیم درصدی این موجب فشار زیاد مالیاتی به اصناف عزیز تولید کنندگان و صنایع استان می‌شود و از هم‌اکنون آنان نگرانی و نارضایتی خود را اعلام نموده‌اند در لایحه بودجه بیان شده که مازاد درآمد مالیاتی به صندوق پیشرفت و عدالت استان واریز می‌شود مگر با این مبلغ ابر کهکشانی که در لایحه بودجه آمده اضافه درآمدی برای استان حاصل می‌شود که به حساب این صندوق واریز شود؟ (خبرگزاری مجلس (رژیم ۲۲دی)

آخوند پژمانفر: پاشنه آشیل این بودجه حذف ارز ۴۲۰۰تومانی است، که اگر درست اجرا نشود، ضعیف، ضعیف‌تر و قوی، قوی‌تر خواهد شد. آمار تورم حدود ۴۰درصد است، سؤال این است که یک خانواده پنج نفری که یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان دریافتی دارند یعنی روزی ۴۳، ۰۰۰تومان، آیا این عدد کفایت می‌کند.

آصفری: بحث قیمت تمام شده نهاده‌های دامی هستش الآن که زمزمه‌های حذف ارز ۴۲۰۰تومانی مطرح شده متأسفانه نهاده هم اصلاً گیر نمی‌آید حتی با اون قیمت آزادش هم الآن گیر نمی‌آید و دامداران ما مشکل جدی در این حوزه دارند وزیر محترم جهاد چه کار می‌کنید؟ نسبت به موضوع نهاده‌های دامی دامداران که مشکل جدی دارند نسبت به این موضوع ورود بکنید چون حداقل با مدیریت این مسأله فردا اگر بخواهد قیمت ارز آزاد بشه مطمئناً مشکلات جدی را در حوزه کالاهای اساسی برای مردم خواهد داشت (خبرگزاری مجلس (رژیم ۲۲دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/baf1d1b3-654f-45ee-9d54-5b273fdb7ba0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات