728 x 90

کشمکش درونی حاکمیت بر سر تن‌دادن رژیم به کنوانسیون پالرمو

تن دادن رژیم آخوندی به کنوانسیون پالرمو
تن دادن رژیم آخوندی به کنوانسیون پالرمو

در ادامه کشمکش درونی حاکمیت بر سر تن‌دادن رژیم به کنوانسیون پالرمو، وزارت‌خارجه رژیم طی بیانیه‌یی به دفاع از این اقدام پرداخت و نوشت: نظام در پیوستن به کنوانسیون پالرمو دارای منافع مهمی است؛ از جمله این‌که عضویت در کنوانسیون مذکور زمینه مناسبی را برای همکاریهای دوجانبه و چندجانبه و منطقه‌یی فراهم می‌کند. این کنوانسیون به‌هیچ‌ عنوان به جرایم تروریستی، تأمین مالی تروریسم و دیگر جرایم با ماهیت سیاسی نمی‌پردازد. (همشهری 11بهمن96)

از سوی دیگر یک رسانه باند خامنه‌ای نوشت: لایحه پیوستن به کنوانسیون پالرمو جدای از همکاری با FATF نیست و این‌که علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر چند نماینده گفت که این لایحه به FATF ربطی ندارد، کاملاً نادرست و غیرواقعی است و عملاً فرمان سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری (نظام) را در اختیار یک نهاد خارجی قرار داده است. آن هم سیاست‌ّهایی که منجر به شکننده‌تر شدن ساختار حقوقی و اقتصادی کشور در مقابل تحریم‌های آمریکا می‌شود.(رجانیوز 11بهمن96)

در همین حال، کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع از حل شدن موانع پیوستن رژیم به کنوانسیون پالرمو خبر داد و گفت بر اساس رویه جاری خود،تصویب کنوانسیون را با موازین شرع و قانون اساسی تطبیق خواهیم داد. وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم با دعوت از نهادهای مختلف جلساتی داشته باشند و همه آثار حقوقی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو را به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی دهند. (همشهری 11بهمن96)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9115af7a-6d9e-4488-97c0-9eced413f7c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات