728 x 90

کرونا در ایران - سازمان مجاهدین: فاکتها و گزارشهای متعدد نشان می‌دهد شمار قربانیان در قم بسا بیشتر از ۱۰۰۰نفر است

ویروس کرونا در ایران
ویروس کرونا در ایران

این خبر کامل می‌شود.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، پنجشنبه ۲۹اسفند اعلام کرد شمار اسفبار جانباختگان فاجعه کرونا در ۱۹۹شهر در۳۱استان از مرز ۷۰۰۰نفر گذشت. فاکتها و گزارشهای متعدد نشان می‌دهد شمار قربانیان در قم بسا بیشتر از ۱۰۰۰نفر است، تعداد جانباختگان در استان البرز به ۵۰۰نفر و در استان مرکزی به ۱۶۹نفر رسیده است. در ۲۴ساعت گذشته به آمار درگذشتگان در تهران دست کم ۳۰نفر، در مازندران ۴۳نفر، در خراسان رضوی ۳۰نفر، در همدان ۱۵نفر، در کرمان ۱۵نفر و در گیلان ۱۶نفر افزوده شده است.

وزارت بهداشت رژیم با همهٔ دروغپردازیها و پنهان‌کاریها شمار درگذشتگان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۴۹تن اعلام کرد. اما محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: «آمار قطعاً بیشتر از آماری است که در وزرات بهداشت ارائه می‌شود ما هنوز در شیب صعودی قرار داریم.... با شیوه فعلی امکان دارد حتی تا آخر اردیبهشت و بیشتر از آن هم ادامه پیدا کند».

 

تعداد جان‌باختگان کرونا در ایتالیا به ۳۴۰۵نفر رسید
با احتساب ۴۲۷جان‌باخته بیماری کووید۱۹در ۲۴ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در ایتالیا به ۳۴۰۵نفر رسید که رقمی بالاتر از تعداد جان‌باختگان کرونا در چین، کانون آغاز شیوع این بیماری است. پس از ایتالیا و چین، ایران بیشترین تعداد مورد فوتی را دارد.

 

  • کارزار بین‌المللی برای مقابله با ویروس کرونا در کشورهای مختلف با اتخاذ تدابیر سخت‌تر و اختصاص بودجه‌های سنگین ادامه دارد.
  •  
  • نیویورک تایمز روز ۲۹اسفند نوشت: دونالد ترامپ لایحه مصوب کنگره آمریکا را برای کمک مالی مستقیم به مردم این کشور در ارتباط با شیوع ویروس کرونا امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. ترامپ قبل از امضا این لایحه گفت ما در جنگ با دشمن نامریی قرار داریم.

 

  • فاکس نیوز ۲۹اسفند نوشت: وزیر دفاع آمریکا گفت:‌ پنج میلیون ماسک و سایر تجهیزات تنفسی از ذخایر استراتژیک ارتش در اختیار وزارت بهداشت آمریکا قرار خواهیم داد.دولت آمریکا دو کشتی بیمارستانی بسیار بزرگ را به نیویورک می‌فرستد تا به مبتلایان به کرونا اختصاص یابد.

 

  • بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان اعلام کرد برای مقابله با شیوع کرونا مدارس به‌مدت نامحدودی تعطیل خواهند شد. وی گفت:‌ لایحه‌یی در پارلمان انگلستان برای کمک به افرادی که قادر به پرداخت اجاره خانه خود به‌دلیل بحران کرونا نیستند بتصویب خواهد رساند.

 

  • ‌خبرگزاری فرانسه ۲۹اسفند نوشت: وزیر دارایی انگلستان اعلام کرد ۳۹۵میلیارد دلار برای حمایت از اقتصاد کشور در مقابل تاثیرات شیوع کرونا اختصاص داده شده است.
  • به‌دنبال شیوع کرونا در لندن ۴۰ایستگاه مترو تعطیل شد. تعداد خطوط اتوبوس کاهش خواهد یافت و از مردم خواسته شده است تا از وسائل حمل‌ و نقل عمومی بجز موارد حیاتی استفاده نکنند.
  • دومنیک راب وزیر خارجه انگلستان از مردم خواست تا در ۳۰روز آینده مسافرت خارجی نداشته باشند.

 

  • تلویزیون فرانس۲۴روز ۲۹اسفند گفت:‌ امانوئل ماکرون علیه ویروس کرونا اعلام جنگ کرده است.
  • ارتش فرانسه برای کمک به بیمارستانهایی که مملو از بیماران هستند وارد عمل شده است. ارتش فرانسه اقدام به راه‌اندازی بیمارستانهای میدانی با حضور دهها پزشک و پرستار خواهد کرد و
  • برای اولین بار در فرانسه از هواپیماهای نظامی برای انتقال بیماران کرونا استفاده می‌شود.

 

  • خبرگزاری فرانسه ۲۹اسفند: نخست‌وزیر ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد ممنوعیت ترددات در این کشور در ارتباط با شیوع ویروس کرونا تمدید خواهد شد.

 

  • شهر ووهان چین که مرکز شیوع ویروس کرونا بوده در ۲۴ساعت گذشته برای اولین بار هیچ ابتلای جدیدی را ثبت نکرده است. مقام‌های بهداشتی چین گفتند طی ۲۴ساعت گذشته ۳۴مورد ابتلا در چین وجود داشته که همگی مسافرانی بودند که از دیگر کشورها وارد چین شده‌اند.

 

  • آخوند محمدعلی وثیقی از مهره‌های خامنه‌ای در شهرستان ساری مرد.

 

اعلان وضعیت قرمز در شهرستان جهرم از توابع استان فارس

هر ده دقیقه یک نفر" در ایران بر اثر کرونا فوت می‌کند

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در هشداری در مورد ترددها و دید و بازدیدهای نوروزی گفت، در هر ۱۰دقیقه یک نفر از شهروندان ایران جان خود را بر اثر پیامدهای ناشی از آلودگی به ویروس کرونا از دست می‌دهد.

کیانوش جهانپور در توئیتی نوشت: «تقریباً هر ساعت ۵۰نفر در ایران به کووید ۱۹مبتلا می‌شوند.»

 

سرتیتر تازه‌ترین خبرهای کرونا در ایران و جهان

واشنگتن تایمز - ویروس کرونا راه خود را در جهان باز کرده و کسی را از آن گریزی نیست بهداشت عمومی را تحت فشار گذاشته و تجارت را مختل ساخته و اقتصادها، افت یافته و میلیونها نفر را به ایزولاسیون فرستاده، اما یک کشور را به‌طور خاص ضربه زده است: ایران
آمار دانشگاه جان هاپکینز در مورد ایران ۱۱۰۰نفر تلفات کرونا بوده و ۱۷هزار مبتلا شده‌اند.
گروه‌های تبعیدی این رژیم گفته‌اند شمار واقعی بسا بالاتر و بیشتر از ۶۰۰۰نفر می‌باشد.

 

اعتراف ربیعی،‌ سخنگوی دولت روحانی به‌دروغهای آماری رژیم: ممکن است برخی از کاستیها در آمارهای کرونا وجود داشته باشد، ولی مردم اجازه بدهند ما آنجا که یقین کردیم اعلام کنیم.
اطلاعی از شروع کرونا در ایران نداشتیم، اما در ۴بهمن نامه‎ای به رئیس‌جمهور درباره احتمال شیوع آن در ایران دادیم و در ۶بهمن رئیس‌جمهور دستوراتی در این مورد دادند.

ربیعی: بعد از این‌که فهمیدیم کرونا وارد ایران شده، پروازهای ماهان از چین در زمینهٔ انتقال بار ادامه پیدا کرد.


در ادامهٔ تعطیلی نمایشهای جمعه به‌علت شیوع کرونا، شورای سیاست‌گذاری نمایش جمعهٔ ‌ رژیم اعلام کرد این هفته نیز نمایش‌های جمعه در روز اول فروردین برگزار نخواهد شد.

 

حریرچی، معاون وزیر بهداشت رژیم: در ایران هر ساعت ۴۳نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و ۳نفر بر اثر این ویروس فوت می‌کنند.

 

سایت برایت بارت: پاسخ گیج کننده ایران در مورد ویروس کرونا: قرنطینه نه، اما در خانه بمانید.
سازمان مجاهدین خلق ایران بزرگترین سازمان مخالف رژیم ایران روز دوشنبه ادعا کرد که «شایعات» و اختلافات محصول «جنگ سیاسی درونی» است، با استناد به رسانه‌های فارسی زبان دولتی که جرأت دارند حداقل یک قطعه انتقادی در مقابل پاسخ رژیم به ویروس کرونا منتشر کنند.


درخواست مرکل از شهروندان آلمان برای مبارزه با گسترش کرونا
صدراعظم آلمان در نطقی تلویزیونی به‌دلیل بحران کرونا به‌طور مستقیم با شهروندان آلمان صحبت کرد. مرکل محدودیتهای تازه‌یی را در زندگی عمومی اعلام نکرد اما از شهروندان خواست به‌طور اکید اقدامات پیشگیرانه را به کار گیرند.

 

آسوشیتدپرس - نتیجه تست کرونای ماریو دیاز بالارت نماینده کنگره آمریکا از فلوریدا مثبت بوده است.
کرونا تاکنون ۲۰۷هزار نفر را در جهان مبتلا و ۸۲۰۰نفر تلفات داشته است.

رویترز - کره جنوبی ۱۵۲مبتلای جدید گزارش کرد و کل مبتلا در این کشور به ۸۵۶۵نفر رسید.

آسوشیتدپرس - پرزیدنت ترامپ ۱۰۰میلیارد دلار بسته کمکی برای مقابله با کرونا را امضا کرد که حقوق کارگرانی که بیمار شده‌اند را تأمین می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8614c9b6-15ab-4138-a424-ea628030868f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات