728 x 90

کرونا در آلبانی؛ شمار مبتلایان ۷۸۲ و جان‌باختگان ۳۱نفر اعلام شد

 کرونا در آلبانی
کرونا در آلبانی

وزارت بهداشت آلبانی روز جمعه۱۲ اردیبهشت در خبرگزاری رسمی آلبانی اعلام کرد با شناسایی ۹مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا تعداد مبتلایان به ۷۸۲نفر رسید. تعداد جان باختگان ۳۱نفر است. آکادمی علوم آلبانی گفت میزان بهبودی بیماران کرونا در آلبانی ۶۱درصد بوده است.

هم‌چنین ادی راما نخست‌وزیر آلبانی از کارکنان خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا در آلبانی قدردانی کرد و آنها را قهرمانان خاموش نامید و گفت آلبانی با آنها در حال پیشبرد مبارزه، مقاومت و پیروزی علیه پاندمی کرونا است.

اکیپ اول پزشکان و پرستاران آلبانی که برای کمک به بیماران کرونا به ایتالیا اعزام شده بودند روز پنجشنبه ۱۱اردیبهشت بعد از پایان مأموریت خود به آلبانی بازگشتند. سفارت ایتالیا در تیرانا با انتشار پیام اینترنتی طی توئیتی جمعه ۱۲اردیبهشت از خدمات پزشکان و پرستاران آلبانی در ایتالیا قدردانی کرد و گفت آنها طی مأموریت خود در مناطقی که بیشترین بیماران کرونا وجود داشتند به یاری مردم ایتالیا شتافتند.

رئیس اپیدمیولوژی انستیتوی بهداشت عمومی آلبانی تخمین زد که آلبانی یک‌ماه و نیم دیگر در هفته دوم ژوئن از بیماری همه‌گیر کرونا عبور خواهد کرد. البته ویروس به‌طور کامل از بین نمی‌رود و موارد پراکنده آن تا پاییز ۲۰۲۰ ظاهر خواهد شد.

دو روز پیش ادی راما نخست‌وزیر آلبانی گفت بازگشت به زندگی عادی می‌تواند تا دو سال طول بکشد و فقط وقتی شرایط به قبل برمی‌گردد که واکسن ضد ویروس کرونا تولید شده باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a03cb657-a889-416a-ae6c-a54ce87d16a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات