728 x 90

کروز: بایدن «ارزیابی محرمانه‌ای» از برنامه هسته‌یی ایران دارد که از مردم پنهان می‌کنند

سناتور تد کروز
سناتور تد کروز

سایت دیلی وایر روز جمعه ۱۶ اردیبهشت در مطلبی نوشت: سناتور تد کروز طی جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا در این هفته گفت که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور دمکرات، ارزیابی محرمانه‌ای از برنامه هسته‌یی ایران دارد که ظاهراً نقطه‌ای را نشان می‌دهد که در آن پیگیری توافق با ایران بی‌معنی است.

کروز خطاب به برایان مک کئون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: هفته گذشته در این کمیته، من در مورد تحریم‌های تروریسم سپاه پاسداران با وزیر خارجه بلینکن بحث کردم و او گفت که لغو برخی تحریم‌ها ارزشش را دارد زیرا این توافق مزایایی دارد که به‌طور معناداری برنامه هسته‌یی ایران را عقب می‌اندازد.

 

دیلی وایر در ادامه به‌نقل از تد کروز افزود: من می‌خواهم در مورد این مزایا از شما بپرسم، زیرا فکر نمی‌کنم این درست باشد و فکر نمی‌کنم از نظر شما هم درست باشد».

کروز ادامه داد: «از زمان انتخاب رئیس‌جمهور بایدن، ایران پیشرفت‌های بی‌سابقه‌ای در برنامه هسته‌یی خود از جمله غنی‌سازی اورانیوم تا ۶۰درصد، استقرار سانتریفوژهای پیشرفته و کسب دانش قابل توجه داشته است».

اکنون، دولت بایدن یک ارزیابی محرمانه دارد که می‌گوید نقطه‌ای وجود دارد که پس از آن پیشرفت هسته‌ای، توافق را بی‌معنا می‌کند.

وزیر بلینکن از سال گذشته بارها به این موضوع در انظار عمومی اشاره کرده است، اما شما هرگز برای این کمیته به‌طور علنی فاش نکردید. مقامات دولتی در جلسات توجیهی طبقه‌بندی شده به این کمیته گفته‌اند که ارزیابی شما چیست، اما باز هم از مردم دور مانده است.

 

دیلی وایر هم‌چنین نوشت: کروز به‌نقل قول اخیر باب منندز، رئیس کمیته در آخر هفته، که خاطرنشان کرد: «دولت به ما گفته است که اگر مذاکرات تا پایان فوریه به نتیجه نرسد، در واقع زمان از دست خواهد رفت، و چیزی که به دست می‌آوریم برای ما اهمیت یا ارزش بسیار کمی خواهد داشت. حالا، آخر ماه آوریل است. بنابراین اگر پایان ماه فوریه قرار نبود آنچه را که ما نیاز داریم برای ما بخرد، مطمئناً پایان آوریل وجود ندارد.

وقتی از مک کئون پرسیده شد که آیا وزارت امور خارجه ارزیابی را علنی خواهد کرد، مک کئون ادعا کرد که روی این موضوع کار نکرده و پاسخی ندارد، اگر چه حدس می‌زد که «در کوتاه‌مدت» چیزی در دسترس نخواهد بود.

کروز پرسید: این کاملاً با همه چیزهایی که من شنیده و دیده‌ام مطابقت دارد. بنابراین سؤال من این است که آیا وزارت امور خارجه قصد دارد ارزیابی داخلی شما را علنی کند؟.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd20456f-3529-493e-b6e9-8f99469b012c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات