728 x 90

کربلای۴ با ۵۰هزار کشته و مجروح و معلول، موضوع جدید درگیری باندهای حکومتی

تلفات عملیات ضدکربلای ۴
تلفات عملیات ضدکربلای ۴

در ادامه بحران حکومت آخوندی و جنگ گرگها و جنایتکاران جنگی نظام ولایت فقیه، بر سر تلفات عملیات موسوم به کربلای چهار و کربلای پنج، جعفرزاده‌ایمن‌آبادی عضو مجلس رژیم در پاسخ به این حرف پاسدار محسن رضایی که میزان تلفات عملیات کربلای ۴،هزار نفر بوده، نوشت: چرا او ۳۹۰۰مفقود این عملیات را ندید. وی افزود: ۳۹۰۰نفر در آب سرد اروند رود غرق شدند. ۱۱هزار تن در این عملیات مجروح شدند. (اعتماد آنلاین -۹دی۹۷)

 

روزنامه‌ ایران ارگان دولت روحانی ۱۱دی۹۷ نیزد درباره مصاحبه تلویزیونی پاسدار محسن رضایی نوشت: چنین سرعت عملی در تدارک یک برنامه تلویزیونی برای پاسخگویی به افکار عمومی، می‌تواند نشانه میزان و شدت گستردگی موجی باشد که علیه رضایی به راه افتاده بود. آنچه محسن رضایی در این برنامه گفت، خود پرسشها و مباحث دیگری از تاریخ جنگ هشت ساله دامن می‌زند. توئیت او در مورد عملیات کربلای چهار هنوز هم سر دراز دارد. (روزنامه‌ ایران ۱۱دی۹۷)

 

در این مصاحبه پاسدار محسن رضایی دبیر مصلحت نظام ولایت فقیه و سرکرده کل سپاه پاسداران در زمان جنگ ضدمیهنی، درباره بحران گریبانگیر سرکردگان نظام و سپاه آخوندی به‌خاطر جنایاتشان در جنگ ضدمیهنی گفت:

تلویزیون رژیم -۱۰دی۹۷

«ما هر سال دیماه با یک داستان تکراری مواجهیم که یک عده‌یی می‌آیند در صحنه، میگن که این کربلا۴لو رفته، هزاران نفر شهید شده، کشته شده و فرماندهان هیچ توجهی به جان بچه‌های مردم نداشتند، این یک قصه تکراریه...

عملیات کربلای چهار را که من صبح دیگه مطمئن شدیم کجاها بازه و کجاها بسته‌ است متوقف کردیم، ادامه نداریم. بعد ما ۲۶۰گردان نیرو آورده بودیم پای کار. قرار بود ۶۰گردان توی این مرحله اول وارد بشند ساعت سه و چهار و به بعد که من متوجه شدم دیگه بیشتر از ۴۰گردان وارد نکردیم. ۲۰گردان دیگه رو با این‌که مصمم بودیم همان شب وارد عمل کنیم متوقف کردیم».

 

یادآوری می‌کنیم طبق اطلاعیه‌ها و آمار موثق ارائه شده از سوی مقاومت ایران از جبهه‌های جنگ ضدمیهنی،(۱۵اسفند۶۵) تلفات رژیم خمینی در ضدکربلاهای ۴و ۵و ۶ در زمستان ۱۳۶۵، سالی که از سوی خمینی برای اشغال عراق و سرنگون کردن دولت این کشور سال سرنوشت اعلام شده بود، تلفات ایران در داخل خاک عراق که خمینی و دستگاه تبلیغات جنگی او به‌شدت آن‌را مخفی می‌کردند، در مجموع به یکصد و هفتاد هزار نفر شامل کشته و مجروح و معلول رسید. مسئولیت ستاد تبلیغات جنگ را آخوند محمد خاتمی به‌عهده داشت.

 

تلفات رژیم در ضد کربلای ۴

جمع تلفات ضد کربلای ۴با شعار فتح قدس از طریق کربلا در دیماه ۱۳۶۵از ۵۰هزار کشته و معلول و مجروح فراتر رفت.

بدتر این‌که، پس از این شکست فجیع در جنگ ضدمیهنی خمینی باز هم در هیستری جنگ‌افروزی و صدور ارتجاع بر ادامه جنگ اصرار می‌ورزید به‌نحوی که در ضدکربلاهای بعدی مجموعه تلفات اعم از کشته و مجروح و معلول به صد و هفتاد هزار رسید.

در این سالیان خمینی با خیره سری از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت ملل ‌متحد که دولت عراق آن‌را پذیرفته بود امتناع می‌کرد و در پی تشکیل امپراتوری دینی خود درصدد تسخیر عراق بود. پرچم صلح عادلانه را که در آن روزگار هیچکس را یارای آن نبود تنها مقاومت ایران به اهتزاز در آورد.

در حالیکه خمینی بر جنگ و اختناق پای می‌فشرد شعار مقاومت ایران صلح و آزادی بود به‌ویژه که دولت عراق طرح صلح شورای ملی مقاومت را به‌عنوان مبنای قابل‌قبول برای آغاز مذاکرات صلح رسماًً پذیرفت و اعلام کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/12d75bb7-506e-4ff2-80a1-d493329f747e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات