728 x 90

کانادا ۶مقام دولتی رژیم ایران، فرمانده سپاه و نماینده مجلس ارتجاع را تحریم کرد

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا
ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا

در سالگرد قیام سراسری مردم ایران، ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، جمعه ۲۴شهریور اعلام کرد که کانادا تحریم‌های بیشتری را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (ایران) اعمال می‌کند.

بر اساس اطلاعیه دولت کانادا این چهاردهمین بسته تحریمی است که کانادا علیه رژیم ایران از اکتبر ۲۰۲۲ وضع می‌کند و تعداد افراد تحریم‌شده را به ۱۳۵نفر رساند. این اقدامات با هماهنگی اتحادیه اروپا، انگلستان و آمریکا با هدف نشان‌دادن عزم تزلزل‌ناپذیر کانادا برای پاسخ به تجاوزات مداوم رژیم ایران علیه شهروندانش صورت می‌گیرد.

تحریم‌های جدید دولت کانادا شامل ۶نفر از مقامات رژیم ایران که در فعالیت‌های نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد، از جمله دبیر و ۳تن از اعضای ارشد شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران که معمار اصلی سیاست سرکوب‌گرانه حجاب اجباری رژیم است.

بسته تحریمی جدید شامل فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان‌های کردنشین ایران و هم‌چنین بلندپایه‌ترین مقام مجلس رژیم ایران در امور امنیت ملی و امور خارجی نیز می‌شود.

عبدالحسین خسروپناه، حسن رحیم‌پور ازغدی، انسیه خزعلی، محمدمهدی اسماعیلی، محمد مسرور و مجتبی ذوالنوری اسامی افراد تحریم‌شده هستند. این تحریم‌ها ممنوعیت معاملاتی را برای افراد فهرست شده اعمال می‌کند و ضمن مسدود کردن دارایی‌های احتمالی در کانادا، آنها را از چهارچوب قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان خارج می‌کند.

به‌نوشته تارنمای دولت کانادا، اطلاعیه امروز نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر کانادا برای تحمیل هزینه‌هایی به رژیم ایران برای نقض آشکار حقوق‌بشر است. در شرایطی که رژیم ایران به سرکوب شهروندان خود به‌ویژه زنان و دختران مشغول است، کانادا به حمایت از مردم ایران ادامه خواهد داد و از جمهوری اسلامی می‌خواهد که به تمامی اشکال آزار، اذیت و خشونت علیه شهروندانش پایان دهد.

به‌گفته ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا، «مرگ مهسا امینی نتیجه مستقیم آزار، اذیت، و سرکوب سیستماتیک زنان و دختران در ایران توسط رژیم ایران بود که در ۱۲ماه گذشته سرعت بیشتری گرفته است».

او در ادامه افزود: «تحریم‌های امروز نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر ما برای ایستادن در کنار مردم ایران، به‌ویژه زنان و دختران است، زیرا آنها شجاعانه به دفاع از حقوق انسانی خود ادامه می‌دهند».

به‌نوشته تارنمای دولت کانادا، این کشور در ماه‌های اخیر تلاش‌های بین‌المللی در پاسخ به اقدامات رژیم ایران را با اعمال تحریم‌ها علیه ۳۱نهاد و ۱۲۹فرد ایرانی به‌دلیل نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر و تهدید جدی صلح و امنیت بین‌المللی رهبری کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33fea676-5fd0-4c44-9ca4-f2734b77035f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات