728 x 90

کانادا رژیم ایران را به‌دلیل ادامه نقض حقوق‌بشر تحریم می‌کند

کانادا رژیم ایران  را تحریم کرد
کانادا رژیم ایران را تحریم کرد

ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا امروز چهارشنبه ۱۳اردیبهشت اعلام کرد که کانادا تحریم‌های بیشتری را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (ایران) اعمال می‌کند. این یازدهمین بسته تحریمی است که کانادا علیه رژیم ایران از اکتبر ۲۰۲۲ اعمال می‌کند و بر اساس تلاشهای کانادا برای همسویی با تحریم‌های اخیر اعلام شده توسط اتحادیه اروپا، انگلستان و آمریکا است.

تحریم‌های امروز یک نهاد و نه فرد را به‌دلیل نقش آنها در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران و خارج از کشور لیست‌گذاری می‌کند. نهادی که امروز فهرست شده است نمونه‌ای از وحشیگری رژیم و نادیده گرفتن حقوق‌بشر است زیرا این کشور محل بی‌سابقه‌یی از اعدام‌های دولتی است.

افراد ذکر شده عبارتند از اعضای واحد موسوم به پلیس اخلاق که مهسا امینی را دستگیر کرد و مرگ وی باعث اعتراضات گسترده ضد رژیم شد و جانشین فرمانده نیروهای سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان جایی که سرکوب خشونت آمیز علیه اعتراضات منجر به کشته شدن دهها غیرنظامی شد.
کانادا هم‌چنین علیه شرکت «پرور پارس»، یک تولیدکننده کلیدی پهپاد ایران اقدام می‌کند که از تهاجم غیرقابل توجیه و تمام‌عیار روسیه به اوکراین با تأمین پهپادهای پرزیدنت پوتین حمایت می‌کند.
فهرست تحریم‌شدگان شامل این موارد است ولی محدود نیست:

ابوالفضل ناظری، نایب‌رئیس هیأت مدیره پرور پارس
محسن اسدی، عضو هیأت مدیره پرور پارس
محمدصادق حیدری موسی، عضو هیأت مدیره پرور پارس
محمدرضا محمدی، عضو هیأت مدیره پرور پارس
عنایت الله رفیعی از اعضای گروه دستگیر کننده مهسا امینی
فاطمه قربان حسینی از عوامل دستگیری مهسا امینی
پرستو صفری از اعضای تیم دستگیر مهسا امینی
علی خوشنام وند از اعضای گروه دستگیر کننده مهسا امینی
پرویز آبسالان جانشین فرمانده کل سپاه استان سیستان و بلوچستان
زندان رجایی شهر محل اعدام‌های دولتی
اقدامات امروز معامله با این افراد و نهادهای فهرست شده را ممنوع می‌کند و در واقع هر گونه دارایی را که ممکن است در کانادا داشته باشند مسدود می‌کند. افرادی که در پاسخ به نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر فهرست شده‌اند نیز تحت قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان برای کانادا غیرقابل پذیرش هستند.
کانادا متعهد است که در کنار مردم ایران بایستد که با شجاعت از حقوق و آزادیهای انسانی خود دفاع می‌کنند. ما به تعقیب کسانی که از اقدامات وحشیانه رژیم ایران علیه مردمش حمایت می‌کنند ادامه داده و به رویکردی هماهنگ با جامعه بین‌المللی اطمینان می‌دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99182268-d320-4359-b1cd-f8c8e7a39328"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات