728 x 90

کارشناس حکومتی: موضوع تضمین در برجام در اختیار ایران نیست

مذاکرات وین
مذاکرات وین

مولایی از کارشناسان حکومتی با اعتراف به تعادل‌قوای کنونی در موضوع برجام آب پاکی بر خوابهای پنبه‌دانه سران نظام ریخته و اظهار داشت، موضوع تضمین در برجام در اختیار (رژیم) ایران نیست.

این تحلیلگر حکومتی گفت: موضوع تضمین در برجام در اختیار ایران نیست و با سازوکارهای حقوق ملی و داخلی آمریکا و حقوق عمومی و اساسی آن کشور سر و کار دارد. این تسلط مشاهده نمی‌شود که طی آن سازوکاری تعریف شود که با آن حقوق اساسی و داخلی آمریکا حتماً سازگاری داشته باشد. از طرف دیگر هر قانونی هم که وضع شود کنگره می‌تواند آن را لغو کند. اگر اراده دولت یا نمایندگان بعدی کنگره بر این باشد که از برجام خارج شوند هر تضمینی را هم که ما به‌لحاظ حقوق در سند برجام قرار دهیم، آنها می‌توانند لغو کنند. این‌گونه نیست که تضمین عینی و قطعی برای خروج از برجام وجود داشته باشد و این امری بسیار دشوار است.

وی در ادامه یکی به نعل و یکی به میخ در مورد ادعای درخواست خسارت را هم خواب و خیال توصیف کرد و افزود: شاید ایران این دفعه بخواهد خسارت را پیش‌بینی کند (؟!) البته برای آن هم باید مرجع حل اختلاف پیش‌بینی شود وگرنه اگر خسارت هم پیش‌بینی شود اما آمریکا تن ندهد چگونه می‌خواهیم آمریکا را وادار به پرداخت خسارت به خودمان کنیم...(روزنامه حکومتی آرمان ۲۲ آ‌بان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c98f1fe7-c6fd-466a-88de-defee7d405f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات