728 x 90

کارشناس حکومتی: تورم در بازار ۷۰درصدی است

تورم و گرانی - عکس از آرشیو
تورم و گرانی - عکس از آرشیو

کیمیایی کارشناس حکومتی درباره تورم افسارگسیخته که هم‌چنان روند سیر صعودی را در پبش گرفته است نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.

وی در رابطه علل سیر صعودی تورم گفت: علت اصلی تورم چاپ پول است، اما باید ببینیم چرا به چاپ پول رسیدیم، اگر به عقب‌تر برگردیم مهم‌ترین دلیل تورم بحث تحریمهاست. وقتی تحریم هستیم و چیزی نمی‌فروشیم این اتفاق می‌افتد. اگر چیزی می‌فروختیم و پول چاپ می‌کردیم آنگاه یک پشتوانه‌ای داشتیم. جامعه هم حرفهای دولت را نشان نمی‌دهد که می‌گوید ما خیلی خوب نفت می‌فروشیم، این حرفها در سفره مردم خود را نشان نداده است...

وی افزود: دولت تورم سالانه ۴۰درصد را اعلام می‌کرد و الآن برای اولین بار است که این رقم ۶۸درصد اعلام شده است، اما من فکر می‌کنم پارسال ما تورم ۷۰درصد را با توجه به تاثیرات جراحی اقتصادی و اعتراضات داشتیم. در سال۱۴۰۱ آنچه من به چشم می‌دیدم و مردمی که در بازار می‌بینند تورم ۷۰درصد بود.
رسانه حکومتی انتخاب در این باره نوشت: اعلام تورم ۶۸درصدی در فروردین‌ماه اگر چه میزان بالا تورم را نشان داد، اما آنچه در واقعیت بازار می‌بینیم ارقام بالاتری را نشان می‌دهد. از سوی دیگر همین عدد نیز یک زنگ هشدار برای دولت رئیسی است که بالاخره باید دست از شعارها و جراحی بردارد. (سایت انتخاب، رژیم ۴خرداد). .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb5e6f98-5968-4834-a702-93c3e0a6cfb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات