728 x 90

کارزار بین‌المللی برای مقابله با کرونا و پیامدهای آن

کارزار بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش کرونا در جهان
کارزار بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش کرونا در جهان

کشورهای مختلف جهان برای جلوگیری از گسترش شتابان شیوع کرونا بر تدابیر و اقدامات خود افزوده‌اند. گزارشی در این باره:

آلمان: در مبارزه علیه شیوع کرونا از استراتژی آزمایش گسترده و قرنطینه‌کردن برای شکستن زنجیره ابتلا پیروی می‌کند و در بکارگیری این استراتژی از کره ‌جنوبی که موفق شده سرعت شیوع بیماری را کاهش دهد تبعیت کرده است. مقامات آلمانی گفتند این کشور آزمایشات بیشتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی انجام می‌دهد که در حال حاضر به ۳۰۰هزار تا نیم میلیون آزمایش در هفته می‌رسد. دولت آلمان اعلام کرد تعداد آزمایشات را به حداقل ۲۰۰هزار آزمایش در روز افزایش می‌دهد. درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان تاکنون زیر یک درصد بوده در حالی‌که این درصد در ایتالیا نزدیک به ۱۰درصد است.

آمریکا: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد مقررات محدودیت ترددات و حفظ فاصله اجتماعی را برای ۳۰روز دیگر تمدید می‌کند. این مقررات که از دو هفته قبل اعمال شده بود روز دوشنبه به پایان میرسید.

ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ‌سفید گفت این موضوع را ما هر چه بهتر رعایت کنیم کابوس زودتر به پایان می‌رسد. دونالد ترامپ گفت روز سه‌شنبه طرح و استراتژی جدیدی در رابطه با مقابله با ویروس کرونا را اعلام خواهد کرد.

انگلستان: دولت انگلستان ۲۰هزار نیروی نظامی این کشور را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در وضعیت آماده‌باش قرار داد. نخست‌وزیر انگلستان در یک پیام توئیتری اعلام کرد حدود ۲۰هزار نفر از پزشکان، پرستاران و کارمندان سابق سیستم بهداشت و درمان انگلستان برای مقابله با ویروس کرونا سرکار برگشته‌اند. بانک مرکزی انگلستان برای حمایت از اقتصاد کشور میزان بهره را برای دومین بار کاهش داد و گفت اقدام به خرید ۲۰۰میلیارد پوند سهام خواهد کرد.

کانادا: نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد برای مقابله با شیوع کرونا تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارند و در صورت نیاز نیروهای ارتش وارد این کار خواهند شد. تمامی ۱۰استان کانادا در وضعیت اضطراری قرار دارند و به مردم گفته شده است در خانه‌های خود باقی بمانند. استان کبک نیروهای پلیس را در مرز آمریکا مستقر کرده تا از مسافرانی که از آمریکا وارد می‌شوند خواسته شود در قرنطینه قرارگیرند.

 

عربستان: محدودیت ترددات در این کشور را گسترش داد و ورود و خروج به شهر جده را ممنوع اعلام کرد. این اقدام به‌دنبال جان باختن چهار نفر از اتباع خارجی در شهرهای جده و مدینه صورت گرفته است. مقامات عربستان هفته قبل سه شهر مکه، مدینه و ریاض را در قرنطینه کامل قرار دادند و پروازهای خارجی به این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع ساختند.

 

شمار مبتلایان کرونا در جهان بیش از ۷۰۰هزار نفر است

بنا بر آخرین آمار رسمی از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، به‌دنبال اعلام همه‌گیری بیماری کرونا در جهان شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از ۷۲۲هزار نفر گذشت. در حال حاضر، ایالات متحده با آمار ۱۴۲هزار بیشترین آمار مبتلایان را دارد. بعد از آمریکا، ایتالیا با نزدیک به ۹۸هزار مبتلا، اسپانیا با ۸۵هزار و چین با ۸۲هزار مبتلا در رده‌های بعدی کشورهایی هستند که بیشترین بیمار مبتلا به کرونا را دارند.

بنا بر این گزارش، ایتالیا با بیش از ۱۰۷۷۹نفر، بیشترین تعداد مرگ مبتلایان را دارد و بعد از این کشور، اسپانیا با ۷۳۴۰، چین با ۳۳۰۴و ایران با ۲۷۵۷نفر، بیشترین تعداد قربانی بر اثر کرونا را در جهان دارند. در آمریکا هم بیش از ۲هزار و ۵۰۰نفر جان خود را از دست داده‌اند که این کشور را در رده ششم قرار می‌دهد.

با شیوع گسترده کرونا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز یکشنبه محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با شیوع کرونا را تا پایان ماه میلادی آوریل (۳۲روز دیگر) تمدید کرد.

استرالیا نیز محدودیتهای سخت‌تری را آغاز کرد و از روز دوشنبه تجمع و نشست‌های بیش از دو نفر در این کشور ممنوع شد هم‌چنین محدودیت‌های بیشتری برای فضاهای ورزشی و محیط‌های بازی کودکان اعمال شده است. این کشور تاکنون بیش از ۴هزار مورد ابتلا را گزارش داده و مرگ ۱۶نفر را نیز تأیید کرده است.

ژاپن نیز اعلام کرده که محدودیتها برای مسافرانی که از ایالات متحده بازگشته‌اند را افزایش می‌دهد. هم‌چنین تمام مسافران که از خارج از مرزها به ژاپن آمده‌اند هم برای دو هفته باید قرنطینه شوند. توکیو بیشترین آمار روزانه مبتلایان را روز یکشنبه ۱۰فروردین ثبت کرد. آمار مبتلایان به کرونا در ژاپن به هزار و ۸۰۰نفر رسیده است.

در بریتانیا یک پزشک در دولت اعلام کرده که ممکن است این کشور تا پاییز هم به شرایط عادی باز نگردد. پیش‌بینی شده که با ادامه شیوع کرونا ممکن است بازده اقتصادی بریتانیا در سه ماه دوم سال ۱۵درصد و بیکاری به بیش از دو برابر برسد.

در مسکو پایتخت روسیه نیز روز دوشنبه قرنطینه اعلام شد و ساکنان این شهر که نزدیک به ۱۲میلیون نفر هستند خود را در خانه‌های خود محصور کرده‌اند.

هم‌چنین دولت ایتالیا اعلام کرده است که شمار تلفات در مرکز شیوع این کشور یعنی لمباردی کاهش یافته است. تاکنون بیش از ۱۰هزار نفر در ایتالیا به‌خاطر کرونا جان‌ باخته‌اند.

رئیس‌جمهوری نیجریه نیز دستور قرنطینه آبوجا پایتخت این کشور و شهر لاگوس را صادر کرده است. تاکنون ۹۷مبتلا به کرونا در این کشور تأیید شده است.

در نیوزلند نیز بسیاری از مردم همسایگان خود را به‌دلیل نقض قوانین قرنطینه به پلیس گزارش دادند. پلیس این کشور وب سایتی را برای گزارش شهروندانی که قوانین قرنطینه را رعایت نمی‌کنند، راه‌اندازی کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e41f319-5a09-4826-919a-b2e8d7431bdf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات