728 x 90

کاخ سفید: رأی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل برای تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب یک امر تاریخی بود

کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید
کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید

جان کربی و کارن ژان پیر روز دوشنبه ۷آذر در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید در رابطه با ایران، حمایت خود را از تظاهرات مردم ایران اعلام کردند و گفتند ما در کنار مردم ایران که قیام کرده‌اند ایستاده‌ایم.

جان کربی گفت: ما به‌طور ثابت گفته‌ایم که به تظاهرات مسالمت‌آمیز معتقدیم و روشن کرده‌ایم که در کنار زنان ایرانی که قیام کرده‌اند ایستاده‌ایم و مشخص است که فراتر از آن، ما نگران احکامی که بر زندگی شخصی آنها تأثیر می‌گذارد هستیم و ما هم‌چنان هرکاری که بتوانیم در حمایت از حق تظاهرات آنها و حسابرسی از رژیم به‌خاطر رفتاری که با مردم خود دارد، ادامه می‌دهیم.

کارن ژان پیر سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که دولت آمریکا چه کاری می‌تواند انجام دهد گفت: زمانی که پرزیدنت بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل مدت کمی پیش در ماه سپتامبر شرکت داشت گفت: «ما در کنار شهروندان شجاع و زنان شجاع ایرانی ایستاده‌ایم که اکنون نشان می‌دهند که خواستار کسب حقوق اساسی خود می‌باشند» ما کارهای بسیاری می‌توانیم انجام دهیم و کار بسیاری نیز در حمایت از آن شهروندان شجاع ایرانی و تظاهرات کنندگان شجاع انجام داده‌ایم.

ما خود مستقلاً و هم‌چنین در مشارکت با سایر کشورهای سراسر جهان از جمله با سازمان ملل گام‌هایی برداشته ایم.

همان‌طور که اشاره کردم پرزیدنت اولین بار در سازمان ملل در اظهارات خود بیان داشت که ما شاهد آنچه بر شهروندان ایرانی می‌گذرد می‌باشیم.

برای مثال ما از ابزارهای اقتصادی نظیر تحریم‌ها علیه مقامات ایرانی استفاده کرده‌ایم.

ما از رأی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل برای تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب حمایت کردیم تا که نقض حقوق‌بشر در ایران را تحقیق کند که این امری تاریخی بود که پیش از آن ندیده بودیم. ما با سازمانهای مجتمع مدنی کار می‌کنیم تا اطمینان پیدا کنیم ایران از نهاد سازمان ملل که بر روی موضوع زنان تمرکز دارد، به‌نام کمیسیون امور زنان سازمان ملل، اخراج شود و ما از بیانیه مشترک وزرای خارجه زن در مورد ایران حمایت کرده‌ایم.

ما هم‌چنان اعتراض می‌کنیم و آگاهی عمومی را بالا می‌بریم تا اطمینان پیدا کنیم محدودیتها از زنان شجاع و شهروندان ایرانی که برای حقوق اساسی خود می‌جنگند برداشته شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f33ea978-193c-4e8d-9f4d-96c68547bdcb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات