728 x 90

کاخ سفید: دیپلماسی با ایران شکست بخورد، از دیگر گزینه‌ها استفاده می‌کنیم

ٰ«برت مک گورگ» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ‌سفید
ٰ«برت مک گورگ» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ‌سفید

«برت مک گورگ» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ‌سفید در امور «خاورمیانه و شمال آفریقا» : ایالات متحده قرار نیست جایی برود. این منطقه بیش از حد اهمیت دارد و بیش از اندازه شکننده است.

در سخنرانی در گفتگوی IISS منامه، برت مک گورک، هماهنگ‌کننده کاخ‌سفید برای خاورمیانه و شمال آفریقا و فرستاده سابق ریاست جمهوری، ارزیابی ایالات متحده از نیات رژیم ایران را بیان می‌کند.

«از ابتدا، در دولت بایدن بر اساس تجربه و تحلیل، فرض کردیم که رژیم ایران یک دشمن است و تا آینده قابل پیش‌بینی همین‌طور خواهد ماند. ما به‌طور کامل از دیپلماسی برای پرداختن به مسائل مجزا، کاهش خطرات ناشی از محاسبه اشتباه و یافتن راههای بالقوه برای کاهش تنش در هر کجا که وجود داشته باشد، استقبال می‌کنیم. ما از آرزوهای مردم ایران، آن‌چنانکه در همین آخر هفته گذشته در اصفهان شاهد بودیم، برای دولت قابل حسابرسی حمایت می‌کنیم. ما هیچ توهمی نداریم که ایران ممکن است ناگهان جهت‌گیری خود را تغییر دهد. یا این‌که رژیم تهران ممکن است تحت فشار تحریم‌های یکجانبه سقوط کند و میانه‌روها برای به دست گرفتن کنترل به میدان بیایند. ممکن است بتوان به این نتایج امیدوار بود، اما دنبال کردن آنها به‌عنوان یک موضوع سیاست خارجی آمریکا واقع‌بینانه نیست، خطر هزینه از جمله برای دوستان ما در بر خواهد داشت، ساده‌لوحانه است و منجر به عواقب ناخواسته‌ای می‌شود».

رئیس‌جمهور بایدن واقعا به این باور دارد که ما به دیپلماسی (با رژیم ایران) متعهد هستیم اما برای دیگر گزینه‌ها در صورت شکست دیپلماسی هم آماده هستیم.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f52f887-e0f6-4814-ad9c-6d7956ce27ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات