728 x 90

ژنو - پنجاه و چهارمین اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد - سخنرانی نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان

حنیفه خیری – انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان
حنیفه خیری – انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان

 

ژنو- پنجاه و چهارمین اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد

سخنرانی نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان

 

حنیفه خیری – انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان

متشکرم خانم معاون

ما می‌خواهیم توجه شورای حقوق‌بشر را به نیاز حیاتی برای مداخله فوری بین‌المللی برای رسیدگی به فرهنگ معافیت از مجازات و افزایش هشداردهنده اعدامها در جمهوری اسلامی جلب کنیم.

در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲، مهسا امینی ۲۲ساله، پس از دستگیری به‌دلیل نقض قوانین پوشش، در بازداشت درگذشت. مرگ او باعث اعتراضات گسترده‌یی شد که خواستار عدالت بودند. اعتراضات به‌سرعت به یک جنبش گسترده‌تر تبدیل شد که خواستار تغییر سیاسی، پایان دادن به سرکوب و احترام به حقوق اولیه بشر بود.

مقامات به‌جای رسیدگی به نگرانی‌های مشروع معترضان، با سرکوب، از جمله سرکوب خشونت‌آمیز و استفاده از زور بیش‌ازحد، پاسخ دادند. این بسیج سرکوبگرانه منجر به مرگ بیش از ۷۵۰ نفر در خیابان‌ها یا زندانها شده است.

در کمتر از دو سال پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور، مقامات رژیم ایران بیش از ۱۲۰۰نفر را اعدام کرده‌اند. به طرز تکان‌دهنده‌ای، این تعداد شامل حداقل ۳۸ زن و هشت نفر است که در زمان ارتکاب جرایم ادعایی خود خردسال بودند.

ما از این شورا و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که برای حفاظت از جان و حقوق مردم ایران اقدام جمعی کنند.

متشکرم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/219a8e83-1d6c-4025-8791-bb0fb50ae726"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات