728 x 90

ژنو - جلسه رسمی شورای حقوق‌بشر - سخنرانی آذر سیدی نماینده انجمن بین‌المللی برای برابری زنان

ژنو - جلسه رسمی شورای حقوق‌بشر  سخنرانی آذر سیدی نماینده انجمن بین‌المللی برای برابری زنان
ژنو - جلسه رسمی شورای حقوق‌بشر سخنرانی آذر سیدی نماینده انجمن بین‌المللی برای برابری زنان

ژنو - جلسه رسمی شورای حقوق‌بشر

سخنرانی نماینده انجمن بین‌المللی برای برابری زنان

رژیم آخوندی به‌خاطر جنایات علیه مردم ایران

باید توسط شورای حقوق‌بشر و جامعه بین‌المللی مورد حسابرسی قرار بگیرد

 

در جلسه روز سه‌شنبه ۲۳اسفند شورای حقوق‌بشر در ژنو آذر سیدی نماینده انجمن بین‌المللی برای برابری زنان سخنرانی کرد. وی گفت: از گزارشگر ویژه برای آخرین گزارشش تشکر می‌کنیم و توجهات را به ظلم و شکنجه‌های اعمال شده علیه زنان و دختران در ایران جلب می‌کنیم.

زنان و دختران در ایران در صف مقدم آخرین اعتراضات سراسری قرار داشتند. آنها توسط مقامات رژیم ایران دستگیر و به طرز وحشیانه‌ای با آنها برخورد شده است. زنان و دختران تحت بازداشت به‌طور سیستماتیک مورد تعرض و تجاوز قرار گرفته‌اند.

گزارش گزارشگر ویژه بر اهمیت مقابله با شکنجه سیستماتیک از جمله شکنجه جنسی بازداشت شدگان تأکید می‌کند. اما در کشوری مانند ایران، مصونیت از مجازات ریشه عمیقی دارد و همان‌طور که گزارشگر ویژه می‌نویسد: "مصونیت از مجازات نقطه مقابل پاسخگویی دولت است".

رژیم ایران آشکارا از شکنجه علیه زنان و دختران به‌عنوان راهی برای حفظ قدرت خود استفاده می‌کند. مسمومیت هولناک دختران مدرسه‌ای در سراسر ایران، گواه این امر است. ما از کمیساریای عالی حقوق‌بشر می‌خواهیم که تحریم‌های سنگینی را علیه رژیمی که شهروندان را نه تنها در زندان، بلکه در زندگی روزانه شکنجه می‌کند، وضع کند. رژیم ایران باید توسط این شورا و جامعه بین‌المللی به‌خاطر اعمال گسترده شکنجه مورد حسابرسی قرار بگیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88abc7af-888e-4563-b9a3-b26354cb800e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات