728 x 90

ژاپن تایمز: ملاقات بین روحانی و آبه بیشتر یک امر تشریفاتی است

آخوند روحانی
آخوند روحانی

همزمان با ورود آخوند حسن روحانی به ژاپن و دیدارش با نخست‌وزیر این کشور، ژاپن تایمز نوشت: تحلیلگران می‌گویند توکیو اهرمهای دیپلماتیک اندکی برای متقاعد کردن رژیم و آمریکا در اختیار دارد و هشدار می‌دهند، آبه ممکن است پیشرفت چندانی در ملاقاتش با روحانی به‌دست نیاورد و ملاقات روز جمعه بین روحانی و آبه ”بیشتر یک امر تشریفاتی” بدون تحول چشمگیر دپیلماتیک خواهد بود.

ژاپن تایمز افزود: هیچ دستور کار خاصی برای این‌که ژاپن انتظار پیشرفتی داشته باشد وجود ندارد و بعید به‌نظر می‌رسد که ژاپن بتواند تحریم‌های آمریکا را نادیده گرفته و یا دور بزند یا نفت از رژیم ایران خریداری کند.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد در حالی‌که ژاپن به‌دنبال میانجیگری میان رژیم ایران و آمریکاست، سفر روحانی در بحبوحه افزایش تنشهای هسته‌یی صورت گرفته است.

علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی، جنبه میانجیگری این سفر را کم اهمیت نشان داد و اظهار داشت: سفر به توکیو "هیچ ربطی به موضوعاتی مثل مذاکره با آمریکا" نداشت. ولی با اذعان به رد و بدل کردن پیام گفت: "دوستان ژاپنی ما معمولاً پیام را منتقل می‌کنند، که ما از آنها استقبال می‌کنیم... و به‌طور جدی بررسی می‌کنیم".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/109f8b61-29eb-464a-9337-6f64752e55f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات