728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۹۲

چهل و چهارمین روز قیام، خیزش بزرگ دانشجویان و موج جدید حملات وحشیانه به دانشجویان و دستگیری آنها

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۹۲

 

چهل و چهارمین روز قیام، خیزش بزرگ دانشجویان و موج جدید حملات وحشیانه به دانشجویان و دستگیری آنها

 

روز شنبه ۷آبان در چهل و چهارمین روز قیام سراسری، در حالی‌که دانشجویان در سراسر کشور، دست به اعتراض و تظاهرات زده بودند، رژیم آخوندها موج جدیدی از سرکوب دانشجویان را آغاز کرد. نیروهای سپاه و اطلاعات به برخی از دانشگاه‌ها در تهران و شهرهای مختلف حمله کرده و شمار زیادی از دانشجویان را دستگیر نمودند.

 

در تهران مأموران سرکوبگر دانشکده فنی پردیس را محاصره کردند و به ضرب و شتم شدید دانشجویان پرداختند، آنها خیابان امیر آباد به سمت دانشگاه را بستند و با انبوه نیروهای انتظامی ورودیهای دانشگاه را تحت کنترل درآوردند و داخل محوطه دانشگاه به‌دنبال دانشجویان فعال بودند. کوی پسران در حمایت از دانشجویان پردیس تظاهرات کردند و مأموران با تفنگ ساچمه‌ای و پینت بال به آنها شلیک کردند.

 

در اراک نیروهای سرکوبگر با گلوله ساچمه‌ای و گازاشک‌آور به خوابگاه امیرکبیر دانشگاه آزاد حمله کردند که با مقاومت دانشجویان مواجه شد. در مشهد گارد ویژه دانشگاه آزاد را محاصره کرد، مردم و خانواده‌های دانشجویان برای نجات دانشجویان محاصره شده در مقابل دانشگاه تجمع کردند. نیروهای سرکوبگر به خوابگاه دانشگاه بروجردی در شهر بروجرد حمله کردند و تعدادی از دانشجویان را دستگیر نمودند. مأموران لباس‌شخصی وارد دانشگاه آزاد خوراسگان شدند و اقدام به دستگیری دانشجویان کردند.

 

نیروهای سرکوبگر دانشگاه سنندج را محاصره و به سمت دانشجویان گاز اشک‌آور شلیک کردند. دانشجویان با شعار امسال سال خونه سید علی سرنگونه به مقابله با نیروهای بسیجی پرداختند. دانشگاه تبدیل به میدان جنگ شده بود و خانواده دانشجویان و گروهی از مردم با شعار مرگ بر خامنه‌ای در مقابل دانشگاه تجمع کرده، درب دانشگاه را باز کرده و وارد دانشگاه شدند. در قزوین به خوابگاه دانشجویان حمله کردند و به ضرب و شتم شدید آنها پرداختند و تعدادی را دستگیر نمودند.

 

روز شنبه دانشجویان در دانشگاههای تهران، شریف، علم و صنعت، هنر و معماری پارس، آزاد تهران غرب، علوم پزشکی جندی شاپور، امیرکبیر، بین‌المللی قزوین، علوم پزشکی کردستان، دانشکده فنی تهران، باهنر کرمان، گوهردشت کرج، شریف، خواجه نصیر، فنی کرمانشاه، علوم تحقیقات تهران، لرستان، فردوسی مشهد، ملی، هنر و معماری شهرک غرب، آزاد واحد شمال، آزاد تهران واحد سوهانک، فنی حرفه‌یی کرج، یزد، محقق اردبیلی، علم و فرهنگ تهران، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، سهند تبریز، خوارزمی واحد تهران، علوم پزشکی هرمزگان، آزاد شهرقدس، پیام نور مریوان، کاشان، الزهرا تهران، دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر و دانشکده روانشناسی تهران، نوشیروانی بابل، خوارزمی کرج، علوم پزشکی سنندج، هنر تهران، پرستاری کرج، علامه و دانشجویان خوابگاه دخترانه فاطمیه در تهران دست به تظاهرات زدند.

 

شنبه شب بسیاری از مناطق تهران از جمله تهران پارس، بهار جنوبی، سعادت آباد، بلوار فردوس، خیابان کاشانی و فلکه اول صادقیه شاهد تظاهرات و جنگ و گریز با نیروهای سرکوبگر بود. جوانان در شهر قدس دست به تظاهرات شبانه زدند و دوربینهای جاسوسی را شکستند.

در فریدون شهر، مردم در اعتراض به دستگیری فرزندانشان در مقابل دادگستری تجمع کردند. در ساوه جوانان یک پمپ‌بنزین را آتش زدند. در جونقان مردم تظاهرات شبانه برپا کرده و جاده‌ها را بستند. در بروجرد در میدان جعفری درگیری و جنگ و گریز بین جوانان و نیروهای دشمن صورت گرفت و مأموران به سمت تظاهر کنندگان شلیک کردند. مردم لشت نشا در رشت با شعار مرگ بر خامنه‌ای تظاهرات خیابانی کردند و یکی از تظاهر کنندگان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

 

در اصفهان در خیابان سپه و احمدآباد و زینبیه و چارباغ تظاهرات شبانه برگزار شد و مردم با آتش زدن لاستیک خیابان را بستند و با کوکتل مأموران را فراری دادند. جوانان بروجرد دو موتور نیروهای انتظامی را آتش زدند. در پیرانشهر مردم تظاهرات کردند و جوانان به خانه یکی از مزدوران رژیم حمله کردند. در بوکان تظاهرات شبانه با برافروختن آتش و بستن جاده و درگیری با مأموران سرکوبگر همراه بود. در اراک مردم با حمله به مأموران سرکوبگر آنها را فراری دادند. مردم مریوان تظاهرات شبانه برپا کردند و به جنگ و گریز با مأموران پرداختند. مجسمه قاسم سلیمانی در مریوان به‌طور کامل تخریب شد. در لاهیجان تظاهرات شبانه بر گزارشد و مزدوران به سمت مردم تیراندازی کردند. در نیشابور جوانان یک حوزه جهل و جنایت آخوندها را به آتش کشیدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ آبان ۱۴۰۱ (۳۰ اکتبر۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a15d8d75-275e-49a7-a79d-01a4053c6379"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات