728 x 90

چهل‌وهشتمین روز حمله روسیه به اوکراین - نبردهای خونین ماریوپل + تصویر

تصویری از بمباران مناطق شهری ماریوپل
تصویری از بمباران مناطق شهری ماریوپل

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - اوکراین می‌گوید در حال بررسی اطلاعات تأیید نشده مبنی بر استفاده روسیه از سلاح شیمیایی در ماریوپل است.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز سه‌شنبه گفت که اوکراین در حال بررسی اطلاعات تأیید نشده مبنی بر استفاده روسیه از سلاحهای شیمیایی در حین محاصره شهر بندری ماریوپل در جنوب اوکراین است. مالیار در اظهارات تلویزیونی گفت: «تئوری وجود دارد که می‌تواند مهمات فسفری باشد» و افزود: «اطلاعات رسمی بعداً اعلام خواهد شد».
رویترز - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه هشدار داد که روسیه ممکن است از سلاحهای شیمیایی در اوکراین استفاده کند.
رویترز - انگلستان و آمریکا گفته‌اند که از گزارشهایی که نشان می‌دهد روسیه ممکن است قبلاً از مواد شیمیایی در ماریوپل استفاده کرده باشد، آگاه هستند. انگلستان گفت که با شرکای خود برای راستی‌آزمایی گزارشها کار می‌کند. انگلیس می‌گوید اگر روسیه از سلاحهای شیمیایی در اوکراین استفاده کند، همه گزینه‌ها روی میز است. جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح انگلستان در روز سه‌شنبه گفت: همه گزینه‌ها در مورد نحوه واکنش غرب به هر گونه استفاده روسیه از سلاحهای شیمیایی در اوکراین روی میز خواهد بود.
رویترز - لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا روز دوشنبه گفت که بریتانیا با شرکای خود برای راستی‌آزمایی جزئیات گزارشها مبنی بر استفاده نیروهای روسی از مواد شیمیایی در حمله به شهر ماریوپول در جنوب شرق اوکراین، می‌باشند جایی که گمان می‌رود هزاران نفر در طی یک حمله تقریباً کشته شده‌اند.
رویترز - اطلاعات نظامی انگلستان می‌گوید که نیروهای روسیه به خروج از بلاروس به‌منظور استقرار مجدد در حمایت از عملیات در شرق اوکراین ادامه می‌دهند.
رویترز - وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که روسیه تقریباً آماده‌سازی خود برای حمله مجدد به مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک اوکراین را تکمیل کرده است. فرماندار لوهانسک گفت روسیه خودروهای نظامی را به خطوط مقدم در منطقه نزدیک می‌کند.
رویترز - کارل نهمر، صدراعظم اتریش گفت دیدارش با ولادیمیر پوتین در مسکو او را خوش‌بین نکرده است. وی گفت: «ظاهراً برای این حمله در مقیاس گسترده آماده می‌شوند».
رویترز - وزیر خارجه آلمان گفت وزرای خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند تحویل تسلیحات به اوکراین را تشدید کنند.

 

نبردهای خونین ماریوپل

اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که در تهاجم نظامی روسیه به شهر بندری ماریوپل احتمالاً دهها هزار نفر کشته شده‌اند.

فاکس نیوز - ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه (۲۲فروردین) گفت، «ماریوپل ویران شده است، دهها هزار نفر کشته شده‌اند، اما روسها هم‌چنان به‌عملیات نظامی خود ادامه می‌دهند». زلنسکی این سخنان را در حالی بیان کرد که قانونگذاران کره جنوبی را خطاب قرار می‌داد.

بر اساس گزارش رویترز، وی گفت، «اوکراین به فناوریهای مختلف نظامی از هواپیما گرفته تا تانک نیاز دارد. کره جنوبی می‌تواند به ما کمک کند».

مقامات ماریوپل تخمین زده‌اند که حدود ۵۰۰۰غیرنظامی کشته شده‌اند، اما هفته گذشته هشدار دادند که با توجه به حجم ویرانیهای ایجاد شده در شهر، تعداد کشته‌ها ممکن است به دهها هزار نفر برسد. شورای شهر ماریوپل هفته گذشته هم‌چنین نیروهای روسی را متهم کرد که برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی ادعایی خود به یک کوره سوزاندن اجساد متحرک متکی هستند.

ماریوپل که برای هفته‌ها به‌طور جزیی اشغال شده بود، از زمان آغاز تهاجم در ۲۴فوریه، هدف یکی از وحشیانه‌ترین حملات روسیه در اوکراین بوده است.

روز دوشنبه، وزارت دفاع انگلستان گفت، «استفاده قبلی نیروهای روسی از مهمات فسفری در استان دونتسک، در حالی‌که جنگ برای ماریوپل تشدید می‌شود، احتمال استفاده آینده آنها در این شهر را افزایش می‌دهد».

 

نیروهای روسیه روز سه‌شنبه فشار خود را بر شهر بندری استراتژیک ماریوپل که سربازان اوکراینی به‌شدت در تلاش برای دفاع از آن هستند ادامه دادند. اطلاعات ضد و نقیضی درباره وضعیت ماریوپل که بیش از ۴۰روز از سوی ارتش روسیه محاصره شده است درز پیدا می‌کند.
یگان ۳۶ نیروی دریایی ملی اوکراین که در این شهر در جنوب شرقی کشور می‌جنگند در فیس‌بوک نوشت: «امروز احتمالاً آخرین نبرد خواهد بود زیرا مهمات ما در حال تمام شدن است». این یگان با اشاره به زخمی شدن نیمی از اعضای خود افزود: «بیش از یک ماه است که بدون تأمین مهمات، بدون غذا، بدون آب و... جنگیدیم».

 

تصویر هوایی از تخریب ساختمانهای ماریوپل

تصویر هوایی از تخریب ساختمانهای ماریوپل

 

احتمال استفاده روسیه از سلاحهای شیمیایی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ابراز نگرانی کرد که نیروهای روسیه می‌توانند از سلاحهای شیمیایی در کشورش استفاده کنند اما تأیید نکرد که آیا این سلاحها تاکنون استفاده شده است یا خیر. وی گفت روسیه ادعا کرده است که نیروهایش می‌توانند از سلاحهای شیمیایی علیه مدافعان ماریوپل استفاده کنند. وی تأکید کرد که او این موضوع را جدی می‌گیرد.
وی تصریح کرد: می‌خواهم به رهبران جهان یادآوری کنم که استفاده احتمالی از سلاحهای شیمیایی از سوی روسیه قبلاً مورد بحث قرار گرفته است. و در آن زمان به این معنی بود که باید به تجاوز روسیه بسیار شدیدتر و سریع‌تر واکنش نشان داد.

 

حملات روسیه علیه اوکراین - 0

حملات روسیه علیه اوکراین - 1

حملات روسیه علیه اوکراین - 2

حملات روسیه علیه اوکراین - 3

حملات روسیه علیه اوکراین - 4

حملات روسیه علیه اوکراین - 5

حملات روسیه علیه اوکراین - 6

حملات روسیه علیه اوکراین - 7

حملات روسیه علیه اوکراین - 8

حملات روسیه علیه اوکراین - 9

حملات روسیه علیه اوکراین - 10

حملات روسیه علیه اوکراین - 11

حملات روسیه علیه اوکراین - 12

حملات روسیه علیه اوکراین - 13

حملات روسیه علیه اوکراین - 14

حملات روسیه علیه اوکراین - 15

حملات روسیه علیه اوکراین - 16

حملات روسیه علیه اوکراین - 17
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5d46fb2-95c7-4dfe-9d97-a29562a1ce26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات