728 x 90

چهار اعدام در روزهای ۲۷و۲۸اردیبهشت، هشت اعدام در یک هفته در سیستان و بلوچستان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۴ اعدام در روزهای ۲۷ و ۲۸اردیبهشت، ۸ اعدام در یک هفته در سیستان و بلوچستان

و محکوم کردن یک زندانی بلوچ به اعدام در ملأ عام

 

دژخیمان قضاییه آخوندها روز چهارشنبه ۲۸اردیبهشت سه زندانی به‌نامهای فرشاد نعمت‌زاده، مهدی شیرچیان و اسحاقی را در زندان مرکزی آمل و روز قبل از آن یک زندانی به نام خلیل رضایی‌پور را در زندان مرکزی قم حلق‌آویز کردند. روز شنبه ۲۴اردیبهشت نیز یک زندانی بلوچ به‌نام محمد بامری را در زندان ایرانشهر به‌دار آویختند. با اعدام این زندانی بلوچ، طی یک هفته (۱۷ تا ۲۴اردیبهشت) ۸ زندانی در استان سیستان و بلوچستان اعدام شدند.

روز چهارشنبه ۲۸اردیبهشت بیدادگاههای رژیم در خراسان رضوی داریوش رحیمی ۳۲ساله را به اتهام قتل یک مزدور نیروی انتظامی به اعدام در ملأعام محکوم کرد. این چهارمین حکم اعدام در ملأعام از ابتدای سال جاری می‌باشد.

 

هفته گذشته کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران در کارزار بزرگ افشای اطلاعات قضاییه جلادان از جمله لیست شوکه‌کننده ۵۳۷۰ زندانی محکوم به اعدام در زندانهای ولایت فقیه را افشا کرد.

 

مقاومت ایران ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکوم کردن اعدامهای جنایتکارانه در ایران و به اقدام فوری برای نجات جان هزاران زندانی محکوم به اعدام فرا می‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ (۱۹ می‌۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea3f63a4-4a38-4b26-b816-ad611e487743"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات