728 x 90

پیام آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا به اجلاس دوستان ایران آزاد در ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ - استراسبورگ

آلخو ویدال کوادراس
آلخو ویدال کوادراس

پیام آلخو ویدال کوادراس، نایب‌رئیس پیشین پارلمان اروپا

به اجلاس دوستان ایران آزاد در ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳ - استراسبورگ

خانم رئیس‌جمهور محترم، مریم رجوی، رؤسای مشترک عزیز دوستان ایران آزاد، خاویر زارزالخوس و میلان زوور، همکاران و دوستان عزیز.

در ۹نوامبر در مادرید به قصد کشتن به‌صورتم شلیک کردند. اما به طرز معجزه آسایی جانم حفظ شد هر چند گلوله چانه‌ام را داغان کرد. وضعیت فعلی سلامتی من روند بهبودی کندی دارد و مدتی طول می‌کشد تا به سلامتی کامل برسم. من مطمئن هستم که روی شما حساب کنم که با کمک شما هر چه زودتر به سر کار برگردم.

ابتدا می‌خواهم از همه شما از اعماق قلبم به‌خاطر ابراز همبستگی و حمایت‌های فراوانی که از زمان قربانی این حمله تروریستی شدم، دریافت کردم، تشکر کنم. مخصوصاً می‌خواهم از پرزیدنت روبرتا متسولا به‌خاطر افتتاح جلسه عمومی دیروز با ذکر موضوع من تشکر کنم و البته با تشکر از عزیزترین دوستم مریم، رهبر و الهام‌بخش ما برای محبت و بیشترین توجهی که در این روزها به من کرد، تشکر کنم. اینها همیشه در یاد من خواهند ماند.

دومین کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که به شما به‌خاطر شجاعت و عزم شما در برگزاری این رویداد پس از اتفاقی که برای من افتاد تبریک بگویم. این نشان‌دهنده تعهد بی‌نظیر شما به ارزش‌های اروپایی ما یعنی دموکراسی و آزادی و شجاعت شخصی شما است که اجازه نمی‌دهید رژیم جنایتکار ایران نهادهای ما را مرعوب کند. برای من افتخار بزرگی است که همراه با بسیاری از شما در بالاترین پروژه جمعی اخلاقی تمام تاریخ شرکت کردم: اتحادیه اروپا.

به‌عنوان ایده سوم، اجازه دهید یادآوری کنم که رژیم ایران از چهار روش برای تحمیل اراده بدخیم خود بر ما استفاده می‌کند. اولین مورد مبتنی بر وحشتی است که دولتهای غربی نسبت به ایران مجهز به سلاح هسته‌یی احساس می‌کنند. از این منظر، برجام صرفاً تاکتیکی است تا زمانی که آنها به اهداف خود دست یابند، زمان بخرند. دوم گروگان‌گیری و مبادله گروگان است. آخوندها بازدیدکنندگان بیگناه غربی از ایران را دستگیر می‌کنند و سپس آنها را با تروریستهای محکومی که در سرزمینهای اروپایی یا آمریکایی دوران محکومیت خود را می‌گذرانند، معاوضه می‌کنند. عنصر سوم متکی بر منافع مبهم برخی شرکت‌های بزرگ غربی که در ایران فعال هستند. در مورد این نکته خاص، تجارت با دیکتاتوری ایران نان امروز و گرسنگی برای فردا است. و چهارمین و آخرین روش، ظرفیت رژیم ایران برای طراحی و اجرای حملات تروریستی می‌باشد مانند آنچه اخیراً من متحمل شده‌ام. ما نباید فراموش کنیم که اگر یک بار باجگیری را بپذیرید برای همیشه مورد باجگیری قرار خواهید گرفت.

در پایان، اجازه دهید به صراحت به شما بگویم که سیاست اتحادیه اروپا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران باید تغییر کند و این تغییر باید به همان اندازه که عمیق است باید مؤثر باشد. برای دهه‌ها، غرب سعی در مماشات، مذاکره، گفتگو و دادن امتیاز داشته است. ما اکنون همه شواهدی را داریم که نشان می‌دهد این رویکرد جواب نداده و هرگز کارساز نخواهد بود. می‌توان برای سازش با دشمن منطقی تلاش کرد. رسیدن به توافق با شر مطلق غیرمنطقی غیرممکن است. رژیم ایران نمی‌خواهد بین ما توازن قوا پیدا کند، می‌خواهد ما را از سطح کره زمین جارو کند. تا زمانی که ما این حقیقت وحشتناک را درک نکنیم و نپذیریم، موفق نخواهیم شد و شکست خواهیم خورد.

غرب تنها یک سیاست هوشمندانه در رابطه با رژیم ایران دارد که اصولی است و هم عملی، و آن قاطعیت، پایداری و قدرت است. ترکیب درست تحریم‌ها، فشارهای دیپلماتیک و سیاسی، انزوای بین‌المللی و حمایت همه‌جانبه از اپوزیسیون دموکراتیک ایران که در طرح ده ماده‌ای خانم رجوی بیان شده است، تنها راه موفقیت است. هر استراتژی دیگری اتلاف وقت است. دو راه مشخص برای شکست وجود دارد: درخواست غیرممکن و به تعویق انداختن چیزهای اجتناب‌ناپذیر. ما در ۴۰ سال گذشته هر دو اشتباه را در رابطه با دیکتاتوری دینی در ایران مرتکب شده‌ایم. زمان تغییر است. زمان آن فرا رسیده است که به استانداردهای اخلاقی و سیاسی خود عمل کنیم. وقت آن است که بدون هیچ تردیدی طرف مردم ایران را بگیریم. زمان برنده شدن است

با تشکر مجدد از دوستی شما در این لحظات سخت برای من، امیدوارم به‌زودی شما را در شرایط بهتری ملاقات کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/699f644e-0d37-49b1-8164-37f4319cb9b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات