728 x 90

پیامهای شخصیتهای سیاسی و منتخبان مردم اروپا در حمایت از گردهمایی جهانی ایران آزاد - ۱۹تیر۱۴۰۰

گردهمایی بزرگ ایران آزاد - آرشیو
گردهمایی بزرگ ایران آزاد - آرشیو

به سوی کهکشان آزادی؛ همبستگی با قیام مردم ایران حمایت از کانون‌های شورشی و مؤسسان پنجم ارتش

حمایت از گردهمایی جهانی ایران آزاد در برابر رژیم قتل‌عام و حکومت منفور خامنه‌ای – رئیسی جلاد۶۷

 

اسقف اعظم دکتر بری مورگان – اسقف اعظم ولز

امروز دو چشم‌انداز کاملاً متضاد برای آینده ایران وجود دارد؛ اولی یک رژیم شرور و سرکوبگر است که به‌تازگی رئیس‌جمهور خود را معرفی کرده است. ابراهیم رئیسی. گزینه دوم طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی است

مردم ایران از چشم‌انداز خانم رجوی برای آینده ایران با اعتراضات سراسری خود در سالهای اخیر و تحریم سراسری انتخابات تقلبی حمایت کرده‌اند

من می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و بهترین آرزوها و درودهای خودم را بفرستم برای مردم ایران و رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران.

من هم‌چنین می‌خواهم درود بفرستم به اعضای این مقاومت، مجاهدین خلق در اشرف۳ و همه هواداران جنبش مقاومت در سرتاسر جهان. شما شجاع هستید و برای رسیدن به آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران فداکاریهای زیادی می‌کنید.

امروز، شاید بیش از هر زمان دیگری، دو چشم‌انداز برای آینده ایران وجود دارد که کاملاً در دو قطب متضاد قرار دارند.

اولی یک رژیم شرور و سرکوبگر است که به‌تازگی رئیس‌جمهور خود را معرفی کرده است. ابراهیم رئیسی. رژیم روشن ساخت که به سرکوب بیشتر، سرکوب معترضان، دستگیری و اعدام گسترده مخالفان و فعالان و حمایت از تروریسم، هم‌چنان ادامه خواهد داد تا قدرت خود را حفظ کند.

و دومی و دیگر گزینه در مقابل آن، طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، است.

 

طرح خانم رجوی، یک ایران آزاد، دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی را پیش‌بینی می‌کند که:

حق رأی همگانی، تنها معیاری است که در انتخاب رهبران مهم است.

برابری جنسیتی در همه زمینه‌ها تضمین شده است.

مجازات اعدام لغو شده است. و اعدام و شکنجه ممنوع است.

اعلامیه جهانی حقوق‌بشر تصویب و مورد احترام است.

حاکمیت قانون و عدالت در یک سیستم قضایی مدرن مبتنی بر اصول برائت، تضمین می‌شود.

حقوق اقلیتهای مذهبی و قومی رعایت می‌شود.

مردم ایران، از چشم‌انداز خانم رجوی برای آینده ایران، با اعتراضات سراسری خود در سالهای اخیر و تحریم سراسری انتخابات تقلبی، حمایت کرده‌اند.

آینده ایران و سرنوشت آن را مردم ایران رقم می‌زنند.

ماه آینده در اجلاس جهانی ایران آزاد هستم.

در آنجا تنها آلترناتیو دمکراتیک توسط خانم رجوی ارائه خواهد شد و تنها راه پیش رو شورای ملی مقاومت ایران است

امیدوارم انگلستان و کشورهای اروپایی از این اصول برای دستیابی به آینده‌ای آزاد و دمکراتیک برای ایران پشتیبانی کنند. من هم امیدوارم و برای چنین آینده‌ای دعا می‌کنم.

سپاسگذارم

 

نابوازه نکولو – عضو هیات رئیسه کانون وکلای انگلستان و ولز

من به اجلاس جهانی ایران آزاد و ملت ایران ملحق می شوم تا از جامعه بین‌المللی بخواهم که برای تحقق خواست روزافزون مردم ایران برای تحقیق و پیگرد قانونی رئیسی به‌دلیل نقش شناخته شده‌اش در جنایات علیه بشریت اقدام فوری انجام دهند

وقتی مشخص شد که ابراهیم رئیسی ریاست‌جمهوری را برعهده خواهد گرفت، به جنبش حقوق‌بشر و زنان در ایران خیانت شد. اگر گذشته نشانه و علامتی است، جامعه بین‌الملل باید اقدام کند تا رئیسی پاسخگو باشد قبل از این‌که خیلی دیر شود و او کارزار اعدام گسترده علیه فعالان و مخالفانی را که قبلاً بیش از سه دهه پیش نظارت کرده بود تکرار کند.

با توجه به نقش رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضاییه در قتل و شکنجه معترضان در اعتراضات آبان ۹۸، نباید احتمال یک قتل‌عام دیگر در زندانهای ایران دست کم گرفته شود.

من اطمینان دارم که جنبش دموکراسی خواه شورای ملی مقاومت ایران در اجلاس جهانی ایران آزاد در ماه آینده در ۱۰ژوئیه به این موضوع مهم خواهد پرداخت. من به این اجلاس و ملت ایران ملحق می‌شوم تا از جامعه بین‌المللی بخواهم که برای تحقق خواست روزافزون مردم ایران برای تحقیق و پیگرد قانونی رئیسی به‌دلیل نقش شناخته شده‌اش در جنایات علیه بشریت، اقدام فوری انجام دهند.

 

در تاریخ ۱۰ژوئیه، من به جنبش دموکراسی خواهی شورای ملی مقاومت و مردم ایران برای اجلاس جهانی ایران آزاد می‌پیوندم تا از اهداف حقوق‌بشر در ایران حمایت کنم و خواستار اقدامات بین‌المللی برای پایان دادن به مصونیت مرتکبین نقض جدی حقوق‌بشر در ایران، از جمله بازخواست از ابراهیم رئیسی هستم. انگلستان وظیفه اخلاقی دارد که علیه جنایات ضدبشری عمل کند و دولت انگلستان باید این امر را از طریق درخواست از سازمان ملل متحد برای تحقیق در مورد قتل‌عام سال۱۳۶۷ و نقش رئیسی در این قساوت، که توسط عفو بین‌الملل به‌عنوان یک جنایت علیه بشریت شناخته شده است، انجام دهد.

 

اینگمار شیلستروم –نماینده پارلمان سوئد

رژیم حاکم مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند به‌خاطر مدیریت اپیدمی کرونا در ایران چند صد هزار نفر به‌خاطر شیوع ویروس جان خود را از دست دادند

جامعه جهانی باید به این رژیم فشار آورد و آنرا تحریم کند باید از نیروهای دمکراتیک ایرانی که خواهان تغییر دمکراتیک هستند به اشکال مختلف حمایت کرد.

شرکت‌کنندگان محترم کنفرانس

من اینگمار شیلستروم هستم. اکنون جلوی پارلمان سوئد ایستاده‌ام و یکی از ۳۴۹ نماینده آن و عضو حزب دموکرات مسیحی هستم.

شما با فعالیت‌هایتان وضعیت خاص ایران را به ما گوشزد می‌کنید. نظر روشن من و حزبم این است که در ایران تغییری لازم است. داشتن دمکراسی و آزادی امکان زندگی در یک جامعه آزاد را بر اساس رعایت موازین حقوق‌بشر، طبق همان تعریفی که منشور سازمان ملل متحد مقرر کرده، فراهم می‌آورد. به همین دلیل از نظر من رژیم حاکم، مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند. ما هم‌چنان شاهد سرکوب حقوق‌بشر در ایران هستیم. از آن جمله می‌توان به اعدام کودکان اشاره کرد. مدیریت اپیدمی کرونا در ایران نشان می‌دهد که کمبودها و نقایص زیادی وجود دارد. رژیم در ابتدا شیوع ویروس را انکار کرد و سپس اقدامات پیشگیرانه ناکافی به‌عمل آورد و بعداً از ورود واکسن برای مردم جلوگیری کرد. نتیجه‌اش این شد که چند صد هزار نفر در ایران به‌خاطر شیوع ویروس جان خود را از دست دادند. با رهبری کنونی ایران جامعه جهانی نباید با این حکومت هم‌چون حکومتی دمکراتیک رفتار و یا با آن معامله کند. باید به این رژیم فشار آورد که از آن جمله می‌توان به اعمال تحریم اشاره کرد. بایستی از نیروهای دمکراتیک ایرانی که خواهان تغییر دمکراتیک هستند به اشکال مختلف حمایت کرد.

می‌خواهم قدردانی خودم را از تلاش‌هایی که شما برای تغییر اوضاع در ایران به‌عمل می‌آورید اعلام کنم. در ایرانی که همگان از زن و مرد بتوانند خود آزادانه برای زندگی‌شان تصمیم بگیرند و بتوانند نمایندگان خود را به شیوه‌ای دمکراتیک و آزادانه و بدون هیچگونه محدودیتی انتخاب کنند. در خاتمه می‌خواهم بگویم بیایید اطمینان حاصل کنیم که هر کدام ما چگونه می‌توانیم کمک کنیم تا در ایران تغییری دمکراتیک صورت گیرد که در آن همگان از حقوق‌بشر و برابری که حق همه انسان‌ها است، بهره‌مند شوند. متشکرم

 

شل آرنه اوتوسون نماینده پارلمان سوئد

رژیم ایران یک قاتل (ابراهیم رئیسی) را به رئیس‌جمهوری برگزید بنابراین ما باید در کنار مردم ایران قرار گرفته و از خواسته‌های آنها برای آزادی حمایت کنیم در محکوم کردن رژیم و اعمال تحریم‌ها نباید تزلزل به خود راه دهیم

دوستان عزیز

من شل آرنه اوتوسون نماینده پارلمان سوئد از حزب دموکرات مسیحی هستم. می‌خواستم از این موقعیت استفاده کرده و سلامهای گرم خودم را به تمامی کسانی که در سراسر جهان برای آزادی و حقوق‌بشر در ایران تلاش می‌کنند، برسانم. دیروز در پارلمان سوئد به دولت خودمان رأی عدم اعتماد دادیم. شاید خیلی‌ها آنرا یک بحران و آشوب سیاسی قلمداد کنند اما در خیلی کشورهای جهان مردم جان خود را برای همین موقعیتی که ما از آن بهره‌مندیم فدا می‌کنند. این بخشی از دمکراسی است. این بحران و یا آشوب سیاسی نیست. دمکراسی یکی از پایه‌های زندگی ما و رفاه اجتماعی ما است. در یک کشور دمکراتیک چنین مسأله‌ای به بحران و آشوب تبدیل نمی‌شود.

یکی از ستونهای دمکراسی حقوق‌بشر و دامنه‌های آن است. وجه مشخصه دمکراسی، آزادی بیان، آزادی مطبوعات، آزادی تشکلات و اجتماعات است. متأسفانه ما شاهد هستیم که رژیم حاکم بر ایران به‌طور سیستماتیک تمامی حقوق و آزادی‌های فوق‌الذکر را نقض و سرکوب می‌کند. از همه بارزتر اجرای مجازات مرگ با دست باز در ایران است.

 

در رابطه با آزادی بیان، مطبوعات و اجتماعات رژیم ایران مخالفان خود را که در خیابان‌ها و میادین به اعتراض برخاسته‌اند سرکوب می‌کند. این مردم عادی هستند که سرکوب می‌شوند. مایی که در قسمت آزاد جهان زندگی می‌کنیم باید بیشتر از قبل در سمت مردم ایران بایستیم. به‌خصوص بعد از این‌که رژیم یک قاتل را به رئیس‌جمهوری برگزید. ما باید بدون هیچ اما و اگری در کنار مردم ایران قرار گرفته و از خواسته‌های آنها که همان خواست شما است حمایت کنیم. ما باید در محکوم کردن رژیم و اعمال تحریم‌ها تزلزل به خود راه ندهیم و نشان دهیم که سوء رفتار و تجاوز به حریم مردم ایران از سوی رژیم را تحمل نمی‌کنیم. امیدوارم که به‌زودی شاهد یک ایران دمکراتیک و آزاد باشیم. هم‌چنین آرزو دارم که شماهایی که برای این مقصود تلاش می‌کنید حمایت لازم را کسب کنید تا به مبارزه خود تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه داده و به هدفتان دست‌یابید. موفق باشید

 

کریستیان تیبرینگ یده – نماینده پارلمان نروژ

سلام اسم من کریستیان تیبرینگ یده است. من عضو پارلمان هستم و حزب پیشرو را نمایندگی می‌کنم. مایلم برای مقاومت ایران موفقیت در سمینار ژوئیه آرزو کنم و هم‌چنین امیدوارم که بتوانید برنامه ده ماده‌ای را به اجرا برسانید.

 

آندرآ گاواتزا – شهردار شهر کاوانیولو در ایتالیا

بعد از نمایش انتخابات در ایران همه فهمیدند که هیچ راهی جز تغییر این رژیم وجود ندارد و تنها انتحاب، شورای ملی مقاومت به رهبری خانم مریم رجوی است که دموکراسی و آزادی در ایران تضمین پیدا می‌کند

دوستان عزیز ایرانی من

سلام های ما را از طرف شهرداری شهر کاوانیولا بپذیرید. حمایت ما از شما و مقاومت ایران،

۱۸ ژوئن گذشته به‌اصطلاح انتخابات در ایران با انتخاب یک دیوانه به اتمام رسید. . و حکومت مذهبی ایران هم‌چنان در خود فرو رفت. همگان فهمیدند که هیچ راهی جز تغییر این رژیم وجود ندارد و تنها انتحاب، همان شورای ملی مقاومت ایران می‌باشد به رهبری خانم مریم رجوی که ما همه از او حمایت می‌کنیم و با او دموکراسی و آزادی در ایران تضمین پیدا می‌کند و ایران مکانی برای صلح و دموکراسی خواهد شد.

امیدوارم یکدیگر را در یک تظاهرات بزرگ بین‌المللی ببینیم ولی نه دیگر از راه دور، بلکه رو در رو همدیگر را ببینیم.

یا تشکر. زنده باد دموکراسی زنده باد صلح و زنده باد ایران

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13f85356-8986-4205-9e18-9faa9d98c90d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات