728 x 90

پیامدهای خروج آمریکا از برجام، اجبار گرایش به«روسیه و شرق» راه‌کار ناگزیر باند مغلوب

برجام
برجام

روزنامه جوان ارگان بسیج سپاه پاسداران در مطلبی با عنوان « رفتار هیجانی، مخرب منافع ملی در سیاست خارجی است»، با اشاره به سردرگمی دولت آخوند روحانی پس از خروج آمریکا از برجام نوشت:

«این روزها برخی صاحبنظران و سیاستمداران در مقابل شوک ناشی از خروج ترامپ بی‌محابا بر سیاست نزدیکی به روسیه و چین می‌تازند. سؤال اینجاست که آیا دولت به‌عنوان سیاستگذار اصلی سیاست خارجی نقشه راهی برای چنین شرایط حساسی دارد یا باز هم مثل برخی از حامیان خود هیجانی عمل می‌کند».

جوان ۲۵ اردیبهشت ۹۷ که گرایش به شرق را پس از خروج آمریکا از برجام به راه رفتن بر لبه تیغ تشبیه می‌کند تلویحا راه برون‌رفت نظام ولی‌فقیه را همین مسیر می‌داند و می‌نویسد:

«اگر بخواهیم توصیف درستی از روابط ایران و روسیه و در کنار آن چین ارائه دهیم، عبارت راه رفتن بر لبه تیغ درست‌تر از همه باشد.... در شرایطی که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شده به‌نظر می‌رسد که نگاه به روابط با روسیه و چین فراتر از سرگرم شدن رسانه‌یی باشد؛ امری که متأسفانه به‌نظر نمی‌رسد از سوی دولت رعایت شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9034041-88a1-4cda-bde6-466eb09c0a80"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات