728 x 90

پیامدهای جنگ غزه در چهارهمین روز - سخنان دبیرکل ملل متحد در محوطه گذرگاه رفح در خاک مصر

جنگ در غزه
جنگ در غزه

این خبر تکمیل میشود 

سخنان دبیرکل ملل متحد در محوطه گذرگاه رفح در خاک مصر:

در آنطرف این دیوار، بیش از دومیلیون نفر در نوار غزه

بدون آب، غذا یا سوخت به‌سر می‌برند این کمکها برای بسیاری از مردم غزه

مسأله مرگ و زندگی است

وزارت بهداشت فلسطین:

تعداد کشته‌ها در غزه ۴۱۳۷ تن و تعداد مجروحان ۱۳۳۰۰ تن است

روز جمعه در ساحل غربی نیز ۱۳ فلسطینی از جمله ۶ کودک کشته و ۲۰ تن مجروح شدند

 

 

خبرگزاری فرانسه:

کل بلوک‌های شهری در غزه با خاک یکسان شده

و بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۴۰۰هزار نفری غزه را آواره کرده است

 

غزه - آثار به جا مانده از ۲۰برج محل سکونت مردم غزه که امروز صبح بمباران شده است.

غزه - آثار به جا مانده از ۲۰برج محل سکونت مردم غزه که امروز صبح بمباران شده است.

غزه - آثار به جا مانده از ۲۰برج محل سکونت مردم غزه که امروز صبح بمباران شده است.

اسراییل رادار، ۲۸مهر
نیروی هوایی بیش از ۱۰۰هدف غزه از جمله تونلها، انبارهای تسلیحات، مراکز فرماندهی را در طول شب بمباران کرد.

 اوسینت دیفندر، ۲۸مهر
سی.ان.ان اعلام کرد گذرگاه مرزی رفح بین مصر و غزه که قرار بود فردا ساعت ۹صبح برای ورود کمکهای بشردوستانه به نوار غزه باز شود، اکنون به‌دلیل اختلاف‌نظر در شرایط بین دولتهای اسراییل و مصر باز نخواهد شد.

 

اسکای نیوز انگلیسی- ۲۸مهر- آخرین اخبار غزه
اسرائیل شهر نزدیک مرز لبنان را تخلیه می‌کند
اسرائیل طرح تخلیه کریات شمعنا Kiryat Shmona، شهری در ناحیه شمالی اسراییل که با لبنان هم مرز است، اعلام کرد.
دولت اسراییل گفت که ساکنان شهر نزدیک مرز که در آن سوی نیروهای اسراییلی و شبه‌نظامیان در لبنان به تبادل آتش پرداخته‌اند، به مهمان‌خانه‌های دولتی منتقل خواهند شد.
کریات شمونا بیش از ۲۰۰۰۰نفر جمعیت دارد و حدود یک مایل از حصار مرزی فاصله دارد.
اوایل این هفته ۲۸تجمع مسکونی در دو کیلومتری مرز توسط اسراییل تخلیه شدند.

 

 

خبرگزاری فرانسه ۲۸مهر:

فلسطینیهای محاصره شده منتظر کمک هستند در حالی که اسراییل غزه را می‌کوبد. فلسطینی‌ها ناامیدانه منتظر اولین ارسال کمکهای اضطراری بین‌المللی به غزه بودند، زیرا نیروهای اسراییلی از هوا به غزه حمله کردند و هشدار دادند که حمله زمینی «به‌زودی» در راه است.
اسرائیل به مدت ۱۳روز حملات هوایی بی‌امان را به خاک فلسطین در تلافی حملات حماس برون‌مرزی انجام داده است که منجر به کشته شدن ۱۴۰۰نفر، عمدتاً غیرنظامیانی شد که به ضرب گلوله، مثله شده یا سوخته بودند. وزارت بهداشت غزه که توسط حماس اداره می‌شود می‌گوید از زمان آغاز بمباران بیش از ۳۷۸۵فلسطینی کشته شده‌اند و یک‌سوم خانه‌ها غیرقابل سکونت شده‌اند.

جامعه بین‌المللی با اشاره به تشدید بحران انسانی، از اسراییل خواسته است که تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند و اجازه دهد کمکهای ضروری به غزه وارد شود. اما در داخل اسرائیل، صدای طبل جنگ تنها بلندتر شده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه نیروهای خط مقدم را در نزدیکی غزه را تشویق کرد.
«قطره در اقیانوس»
در ژنو، مدیر فوریت‌های سازمان جهانی بهداشت، توافقی را که بایدن انجام داد و اجازه ورود ۲۰کامیون را داد «یک قطره در اقیانوس نیاز» دانست.

تصویری از اردوگاههای آماده شده توسط سازمان ملل در داخل غزه

چادرهای آماده شده توسط سازمان ملل برای آوارگان غزه

 

مایکل رایان گفت: «این باید ۲۰۰۰کامیون باشد. برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که ۹۵۱تن غذا در رفح یا در راه رسیدن به آن وجود دارد که برای غذا دادن به ۴۸۸۰۰۰نفر برای یک هفته کافی است. اما فعلاً وارد نمی‌شود و وضعیت انسانی در غزه روزبه‌روز بدتر می‌شود... .

سازمان ملل اعلام کرده است که کل بلوک‌های شهری در غزه با خاک یکسان شده و بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲.۴میلیونی غزه را آواره کرده است.

وزارت کشور غزه اعلام کرد که چند نفر که در یک کلیسا پناه گرفته بودند در حمله اسراییل اواخر پنجشنبه کشته و زخمی شدند.

تصویری از شهر غزه

این تصویر ماهواره‌ای برگرفته از شرکت Maxar Technologies در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳، عواقب حمله‌ای را نشان می‌دهد که در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ به بیمارستان الاهلی و مناطق اطراف آن در شهر غزه رخ داد.

 

خبرگزاری فرانسه ۲۸مهر نوشت:

یک سخنگوی سازمان ملل گفت که برنامه جهانی غذای سازمان ملل که از زمان آغاز درگیریها تاکنون به ۵۲۲۰۰۰نفر کمک کرده است، گفت که ۹۵۱تن غذا در رفح یا در راه آن دارد که برای غذا دادن به ۴۸۸۰۰۰نفر برای یک هفته کافی است.
روز پنجشنبه، یک هواپیمای اماراتی ۹تن کمک یونیسف را تخلیه کرد...
سارا الزاوقاری، سخنگوی یونیسف در خلیج‌فارس گفت که وضعیت غزه فراتر از فاجعه است و ذخایر پس از ۱۳روز جنگ تقریباً خالی است.

او گفت: «تقریباً تمام تجهیزات پیش‌فرض خود را که در داخل غزه بود توزیع کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا پس از تعطیلی تنها نیروگاه غزه تنها کارخانه نمک‌زدایی فعال در کل نوار غزه را با ظرفیت بسیار کاهش‌یافته در حال کار نگهداریم»...

گذرگاه رفح سمت مصر

گذرگاه رفح سمت مصر

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: تعداد کشته های بمباران غزه و کرانه غربی تاکنون ۳۷۸۵ تن و تعداد مجروحان به بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافته است.

تلویزیون العربیه اعلام کرد: مصر موانع سیمانی را از گذرگاه رفح خارج کرد. این نشانه‌یی از حرکت قریب‌الوقوع کامیونهای حاوی کمکهای انسانی است.

موانع بتنی گذرگاه رفح در مصر برداشته شد

کمک‌رسانی

آنتونیو گوترز که به مصر سفر کرده گفت: من در مصر به‌سر می‌برم تا شاهد ارائه پشتیبانیهای گسترده سازمان ملل به غیرنظامیان در غزه باشم.

 بنا به گزارش آناتولی: آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل ضمن اشاره به «محاصره کامل غزه و بمباران بی‌رحمانه و وحشیانه غیرنظامیان در این منطقه توسط اسرائیل» تاکید کرد: «هیچ راه‌حلی بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار اسرائیل، تحت ضمانت‌های امنیتی متقابل، مطابق با تصمیمات بین‌المللی و توافقات بین دو طرف ممکن نیست.»

گوترش که در نشست خبری مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در قاهره سخن می‌گفت، اظهار داشت: خیلی صریح و روشن می‌گویم که مردم فلسطین پس از اشغال ۵۶ ساله، نگرانی‌های عمیق و مشروع دارند.

گوترز

غزه - کودکان فلسطینی که تازه از زیر آوار بمباران خارج شده است - ۲۷مهر

کودکان غزه

رویترز گزارش داد: دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه شد. وی از حماس خواست گروگانها را آزاد کند.

این خبرگزاری به‌نقل از دفتر نخست‌وزیر انگلستان، سوناک اعلام کرد که کشته شدن ۹ انگلیسی پس از حمله حماس تأیید شده است.

تظاهرات جهانی علیه جنگ و در محکومیت جنایت فجیع در بیمارستان اهلی غزه در شهرهای مختلف کشورهای عربی، اروپا و سراسر جهان ادامه دارد.

 

تظاهرات مردم یونان

تظاهرات مردم الجزایر

تظاهرات مردم اردن 

به‌گزارش خبرگزاری وفا، رهبری دولت فلسطین جلسه‌یی را در رام‌الله به‌ریاست محمود عباس برای بررسی تحولات جنگ برگزار کرد. رهبری بر حق و مشروع مردم بر دفاع از خود تأکید می‌کند و این‌که مأموریت نهادهای دولتی فلسطین حمایت از مردم فلسطین است و همه باید ضمن تأکید بر تعهد به مشروعیت بین‌المللی و حقوق بین‌الملل، مسئولیتهای خود را برعهده بگیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8aad0a35-86ce-4430-aea6-2021a4bfac76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات