728 x 90

جنگ در غزه و اسراییل در بیست و هشتمین روز - نیویورک تایمز: اردن: پنج وزیر خارجه عرب روز شنبه با بلینکن دیدار خواهند کرد

بمباران غزه
بمباران غزه

اخبار بیست و هشتمین روز جنگ در غزه و اسراییل در این صفحه به روز می‌شود.

  • اردن: پنج وزیر خارجه عرب روز شنبه با بلینکن دیدار خواهند کرد
  • رویترز: نتانیاهو: هیچ آتش‌بس (موقتی) با حماس تا آزادی گروگانها وجود ندارد
  • رویترز: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید روز جمعه گفت که گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان نباید از درگیری بین اسراییل و حماس سوء‌استفاده کند.
  • خبرگزاری فرانسه: نتانیاهو «آتش‌بس موقت» در غزه بدون آزادی گروگانها را رد کرد
  • العربیه: نتانیاهو به دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره ارتکاب «هر گونه اشتباهی» هشدار داد
  • وال استریت ژورنال: واشنگتن گزینه‌های حکومت غزه بعد از حماس را با کشورهای عربی بررسی می‌کند
  • وزارت‌خارجه فرانسه: فرانسه نگرانی عمیق خود را نسبت به تعداد تلفات شهروندان غیرنظامی در غزه ابراز می‌کند.
  • العربیه: حمله هوایی اسراییل به آمبولانس‌ها و کشتن غیرنظامیان در ورودی بیمارستان الشفای غزه
  • فارن پالیسی: رژیم ایران توان و تحمل یک جنگ منطقه‌یی را ندارد
  • بلومبرگ: نبرد اسراییل با نیروهای نیابتی ایران در سوریه، روابط با روسیه را مسموم می‌کند
  • کاخ سفید: ۱۰۰شهروند آمریکایی و اعضای خانواده آنها روز پنجشنبه غزه را ترک کردند
  • رویترز: فرانسه هفته اینده میزبان کنفرانس بین‌المللی غزه خواهد بود
  • رویترز: به‌گفته دولت فرانسه - ۳۴شهروند فرانسوی روز جمعه از نوار غزه تخلیه شدند
  • مؤسسه فرانسوی در غزه و دفتر خبرگزاری فرانسه مورد حمله هوایی اسراییل قرار گرفت
  • العربیه: گفت و گوها در خصوص اقدام حماس برای آزادی ۸۰گروگان دوتابعیتی و غیرنظامیان و هم‌چنین تحویل اجساد کشته‌شدگان اسراییلی در غزه در جریان است
  • یک منبع فلسطینی آگاه از جزئیات مذاکرات متمرکز ساعات اخیر، در گفتگو با «العالم العربی» تأکید کرد که پیشنهادی برای وقفه عملیات نظامی در ساعات روز مطرح‌شده که طی آن، اسراییل متعهد می‌شود حملات هوایی، زمینی و دریایی به اهداف فلسطینی را متوقف کند.
  • سازمان جهانی بهداشت: از حمله به نزدیکی بیمارستان الشفا در غزه کاملاً وحشت‌زده شدیم
  • آناتولی: در ادامه حملات ارتش اسراییل به نوار غزه که از 7اکتبر آغاز شد، هر ساعت ۵کودک در این منطقه کشته می‌شوند

 

 

 

روز جمعه ۱۲آبان، غزه برای بیست‌وهشتمین روز پیاپی شاهد بمباران مستمر و مرگبار ارتش اسراییل از طریق هوا، زمین و دریا بود، در حالی‌که تعداد کشته‌ها و مجروحان هم‌چنان در حال افزایش است.

به‌نوشته وفا، در حملات شب گذشته اسراییل به غزه، دفتر خبرگزاری فرانسه و چند رسانه دیگر هدف قرار گرفتند. در این حملات خبرنگار تلویزیون فلسطین جان خود را از دست داد.

خبرگزاری وفا به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین نوشت آمار تلفات انسانی غزه از ۷اکتبر تاکنون ۹۰۲۵کشته و بیش از ۲۴هزار مجروح می‌باشد.

 

روز جمعه ۱۲آبان ۱۴۰۲، وزارت دفاع اسراییل در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در غزه با انتشار مجموعه ویدئوهایی اعلام کرد جنگنده‌های ارتش اسراییل در عملیات شب گذشته مصطفی دلول Dalool فرمانده گردان صبرا حماس در تل الهوا را به‌قتل رساندند. این منبع افزود، مصطفی دلول از ابتدای آغاز جنگ اخیر فرماندهی نبرد علیه ارتش اسراییل در نوار غزه را به عهده داشت و در سالهای اخیر در پست فرماندهی گردانها و تیپهای حماس قرار داشته است.

در گزارش ارتش اسراییل از درگیریهای ۲۴ساعت گذشته در مرز شمالی با حزب‌الله لبنان نیز چنین آمده است: در پاسخ به شلیک از خاک لبنان به پایگاههای اسرائیل، جنگنده‌های اسراییلی مقر یک هسته عملیاتی و چند زیرساخت نظامی حزب‌الله در لبنان را هدف قرار دادند. . در حمله موشکی و پهپادی حزب‌الله به پایگاههای اسراییل دو سرباز مجروح شدند.

 

ظهر جمعه خبرنگار ان‌. بی. سی نیوز در تل‌آویو گفت: «شب گذشته شاهد یکی از شدیدترین نبردها از شروع جنگ بودیم. با حملات هوایی و پیشروی نیروهای زمینی، به‌نحوی که آنها می‌گویند اکنون شهر غزه را محاصره کرده‌اند. »...

 

به‌گزارش سی.ان.ان، ارتش اسراییل صبح جمعه اعلام کرد که ۴تن از سربازانش در غزه کشته شده‌اند. این آمار سربازان کشته‌شدهٔ اسراییل در جنگ غزه را به ۲۳نفر می‌رساند.

سی.ان.ان، افزود: «از ۷اکتبر ارتش اسراییل اسامی ۳۳۸پرسنل نظامی خود را که کشته شده‌اند، اعلام کرده است».

 

رویترز به‌نقل از مقام‌های آمریکایی، گزارش داد: «پهپادهای آمریکایی بر فراز غزه در جستجوی گروگانها هستند.

دو مقام آمریکایی گفتند که ایالات متحده در حال پرواز پهپادهای شناسایی بر فراز غزه در جستجوی گروگانهایی است که حماس... در ۷اکتبر به گروگان گرفته است...

یکی از مقامات گفت که بیش از یک هفته است که پروازهای پهپادها (در آنجا) صورت می‌گیرد.

 

فوربز تصاویری را از خرابیهای کمپ‌های پناهندگی در مناطق الزوایده و المغازی غزه بعد از حملات هوایی منتشر کرد.

 

خبرنگاران در غزه بر روی شبکه‌های اجتماعی، تصاویر تکان‌دهنده‌یی را از بیرون‌کشیدن قربانیان از زیر آوار و درد و رنج مردم غزه منتشر می‌کنند.

 

آژانس ملل‌متحد برای پناهندگان فلسطینی اعلام کرد: «از شروع جنگ در ۷اکتبر، نزدیک به ۵۰ساختمان این آژانس ملل‌متحد و دارایی‌های آن در سراسر نوار غزه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و برخی از آنها مستقیماً هدف قرار گرفته‌اند. این شامل مدارس و ساختمانهای سازمان‌ملل است که به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌شود و هم‌اکنون آژانس ملل‌متحد در آن از ۷۰۰هزار نفر میزبانی می‌کند».

 

آسوشیتدپرس۳نوامبر ۱۲آبان، گزارش داد: «شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت (رژیم) ایران از حملات گسترده به پایگاههای آمریکا خبر دادند. . ائتلافی از شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت (رژیم) ایران، روز جمعه اعلام کرد که از هفته آینده مرحله «شدیدتر و گسترده‌تری» از عملیات علیه پایگاههای آمریکایی در منطقه را آغاز خواهد کرد.

این گروه در هفته‌های اخیر مجموعه‌یی از حملات را به پایگاههای آمریکا در عراق و سوریه انجام داده است که برخی از آنها باعث مجروح‌شدن پرسنل آمریکایی شده است. تا روز سه‌شنبه، پنتاگون اعلام کرد که ۲۷حمله موشکی و پهپادی به پایگاههای آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته و ایالات متحده ۳۰۰نیروی افزوده را در خاورمیانه مستقر می‌کند تا نیروهایی را که قبلاً در آنجا بودند تقویت کند».

 

حملات اسراییل از زمین و هوا و دریا به غزه در شامگاه پنجشنبه و بامداد جمعه

خبرگزاری فلسطینی وفا: در حملات شب گذشته تا ظهر جمعه، مناطق تجاری، اردوگاه مغازی، محله النصر و برجهای مسکونی در مرکز غزه هدف توپ‌باران ناوهای جنگی اسراییل قرار گرفتند

آسوشیتدپرس: نیروهای اسراییلی روز جمعه همزمان با ورود آنتونی بلینکن به اسرائیل محاصره شهر غزه را تشدید کردند

تلویزیون فرانس ۲۴: فرماندهان ارشد ارتش اسراییل می‌گویند وارد مرحلهٔ جدیدی از این جنگ شده‌اند

در حملات اسراییل به شهرهای الخلیل، نابلس و جنین در کرانه غربی طی روز پنجشنبه تا صبح جمعه ۷ فلسطینی کشته و دهها تن دستگیر شدند

بلینکن پیش از سومین سفرش به اسراییل از آغاز جنگ تاکنون گفت: در گفتگوهایی که خواهیم داشت تمرکزی داریم بر راه‌حل دو کشوری که از نظر ما بهترین و شاید تنها ضامن است. یک اسراییل امن و کشوری برای فلسطینیها که حق آنهاست

وزارت بهداشت فلسطین: آمار تلفات انسانی غزه ۹۰۲۵کشته و بیش از ۲۴هزار مجروح است

نیویورک تایمز:ارتش اسراییل و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل روز پنجشنبه گفتند که سربازان اسراییلی وارد شهر غزه شده‌اند و در حال نبرد نزدیک با حماس هستند. ارتش در حال پیشروی است و این روند به هیچ‌وجه متوقف نخواهد شد

سی.ان.ان: آمار سربازان کشته‌شدهٔ اسراییل در جنگ غزه به ۲۳نفر رسید. از ۷اکتبر ارتش اسراییل اسامی ۳۳۸پرسنل نظامی کشته شده خود را اعلام کرده است

آسوشیتدپرس: «شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت رژیم ایران روز جمعه اعلام کردند از هفته آینده مرحله «شدیدتر و گسترده‌تری» از عملیات علیه پایگاههای آمریکایی در منطقه را آغاز خواهد کرد

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: ‌پهپادهای «انتحاری» به پایگاه آمریکایی‌ها در شهر الشدادی در حومه حسکه حمله کردند

العربیه: چند پهپاد به پایگاه نظامی حریر در شمال اربیل در اقلیم کردستان عراق که نیروهای نظامی آمریکا در آن مستقر هستند حمله کردند

 

رویترز: آلمان فعالیت حماس را ممنوع اعلام کرد

نانسی فایسر  وزیر کشور آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد که از روز پنجشنبه فعالیت حماس، که از قبل یک سازمان تروریستی شناخته شده در این کشور است، و هم‌چنین گروه حامی فلسطین صامدون را ممنوع خواهد کرد.

نانسی فایسر در بیانیه‌یی گفت: من امروز به‌طور کامل فعالیت یک سازمان تروریستی را که هدف آن نابودی کشور اسراییل است، ممنوع کرده‌ام.

بال آلمانی صامدون نیز منحل خواهد شد. فایسر گفت که این شبکه بین‌المللی تحت پوشش یک گروه همبستگی برای زندانیان کار می‌کند تا تبلیغات ضداسراییلی و یهودستیزی را گسترش دهد.

 

  • واشنگتن پست: حسن نصرالله، در اولین اظهارات خود از زمان آغاز درگیریها، از وعده هر گونه تشدید قریب‌الوقوع در مرز اسراییل و لبنان خودداری کرد. اما گفت اگر جنگ در غزه متوقف نشود یا اسراییل حملات را گسترش دهد، همه گزینه‌ها روی میز هستند.
  • نیویورک تایمز: رهبر حزب‌الله فقط از فراخوان به گسترش جنگ غزه خودداری کرد
  • رویترز: وزیر خارجه آمریکا، می‌گوید که ایالات متحده به حملات گروه‌های نیابتی ایران پاسخ داده و ادامه خواهد داد.
  •  
  • رویترز: نتانیاهو: به دشمنان ما در شمال می‌گویم ما را تست نکنید، بهای سنگینی خواهید پرداخت. تا زمانی که گروگانها آزاد نشوند، آتش‌بسی در غزه وجود ندارد
  • سخنگوی واتیکان روز جمعه گفت پاپ فرانسیس روز پنجشنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی داشت.
  • تام وایت، مدیر آن‌روا واحد سازمان ملل در غزه: ما تماس خود را با بسیاری از پناهگاههای سازمان ملل در شمال غزه از دست داده‌ایم.
  • وزارت‌خارجه فرانسه روز جمعه اعلام کرد مؤسسه فرانسوی در غزه مورد حمله هوایی اسراییل قرار گرفت، اما هیچ آسیبی در میان کارکنان آن محل گزارش نشده است.
  • بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده، می‌گوید که ایالات متحده هم‌چنان معتقد است بهترین راه برای صلح از طریق راه‌حل دو کشوری است.
  • گریفیث، رئیس امدادرسانی سازمان ملل: «ما باید آن توقفهای (بشردوستانه) را برای غزه داشته باشیم.
  • ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت، هر «فرد عادی» با تصاویر «کودکان خون‌آلود» در نوار غزه خشمگین می‌شود، اما روسیه باید خونسردی خود را حفظ کند.
  • آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا روز جمعه گفت که هفت ایتالیایی و ۳نفر از بستگان فلسطینی از نوار غزه تحت محاصره اسراییل وارد مصر شده‌اند و حال همه آنها خوب است.

 

 

 

رویترز ۱۲آبان:
نخست وزیر ایرلند: اقدامات اسراییل در غزه شبیه چیزی نزدیک به انتقام است. لئو وارادکار، نخست‌وزیر ایرلند، روز جمعه اقدامات اسراییل در غزه را چیزی نزدیک به انتقام توصیف کرد که یکی از شدیدترین انتقادات رهبر یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اسراییل بود.

بلینکن به‌دنبال توقف در جنگ غزه در حالی است که نیروهای اسراییلی شهر را محاصره می‌کنند. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز جمعه وارد تل آویو شد تا برای توقف کمکهای بشردوستانه در جنگ غزه تلاش کند.

سخنگوی نظامی اسرائیل: ارتش اسراییل در هشدار بسیار بسیار بالا در مرز شمالی اسراییل قرار دارد. امروز و روزهای آینده اسراییل به هر رویدادی در مرز شمالی خود پاسخ خواهد داد.

دفتر حقوق سازمان ملل: ما نگرانی جدی داریم که اصول متناسب (با شرایط جنگی) توسط هر دو طرف در مناقشه غزه رعایت نمی‌شود

وال استریت ژورنال: اطلاعات آمریکا فکر می‌کند واگنر قصد دارد سامانه دفاع هوایی را به حزب‌الله بفرستد.

امارات نسبت به خطر سرریز شدن جنگ غزه به منطقه هشدار داد

دفتر بشردوستانه سازمان ملل: هزینه برآورده کردن نیازهای ۲.۷میلیون نفر در غزه و کرانه غربی ۱.۲میلیارد دلار برآورد شده است.

سخنگوی نظامی اسرائیل: امروز و روزهای آینده اسراییل به هر رویدادی در مرز شمالی خود پاسخ خواهد داد.

سخنگوی نظامی اسرائیل: ارتش اسراییل در 'هشدار بسیار بسیار بالا' در مرز شمالی اسراییل قرار دارد

آسوشیتدپرس
نیروهای اسراییلی روز جمعه با ورود آنتونی بلینکن، به اسرائیل، برای فشار وارد کردن جهت 'توقف' بشردوستانه و اجازه کمکهای بیشتر به غزه، محاصره شهر غزه را تشدید کردند.

شبه‌نظامیان عراقی مورد حمایت ایران از حملات گسترده به پایگاههای آمریکا خبر دادند. آنها روز جمعه اعلام کرد که از هفته آینده مرحله «شدیدتر و گسترده‌تری» از عملیات علیه پایگاههای آمریکایی در منطقه را آغاز خواهد کرد.

ساعاتی پیش از سخنرانی مورد انتظار حسن نصرالله، خبرگزاری دولتی لبنان از گلوله‌باران توسط اسراییل در حومه چندین شهر در امتداد مرز لبنان خبر داد.

بلینکن قرار است روز شنبه با ایمن صفدی وزیر امور خارجه اردن در امان دیدار کند. صفدی در بیانیه‌یی گفت اسراییل باید به جنگ غزه پایان دهد، جایی که او گفت که با بمباران غیرنظامیان و تحمیل محاصره مرتکب جنایات جنگی می‌شود...
اسرائیل گفته است که ۲۳سرباز را در این حمله از دست داده است...

دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که ایالات متحده در حال پرواز پهپادهای جمع‌آوری اطلاعات بر فراز غزه است تا به یافتن گروگانها کمک کند...

اسکای نیوز انگلیسی
اسراییل در امتداد مرز لبنان در حالت آماده‌باش بسیار بسیار بالا است

یک سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد که اسراییل در امتداد مرز شمالی خود با لبنان در حالت 'بسیار بسیار بالا' قرار دارد.
این آماده‌باش پیش از سخنرانی مورد انتظار رهبر حزب‌الله لبنان در اواخر امروز و پس از آن‌که این گروه شبه‌نظامی مدعی شد دیروز ۱۹حمله متوالی به اسراییل انجام داده است.

سازمان ملل: اسراییل در سال‌های اخیر از نیروی نامتناسب در کرانه باختری استفاده کرده است

سازمان ملل: آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل‌متحد در گزارشی گفت که اسراییل از زور نامتناسب علیه فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی استفاده کرد و برخی از کشتارها «به نظر می‌رسد که اعدام‌های غیرقانونی است».

در این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد، گوترز گفت که نیروهای اسراییلی در سال‌های اخیر استفاده از نیروی مرگبار را در سراسر کرانه باختری افزایش داده‌اند، در حالی که حملات فلسطینی‌ها نیز افزایش یافته است. وی گفت که نیروهای امنیتی اسراییل ۳۰۴فلسطینی از جمله ۶۱پسر و دو دختر را در دوره دو ساله منتهی به ۳۱مه در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس کشتند.

گوترز در موارد متعددی که توسط آژانس حقوق‌بشر سازمان ملل نظارت می‌شود، گفت: «نیروهای امنیتی اسراییل ظاهراً از زور غیرضروری یا به شیوه‌ای نامتناسب استفاده کرده‌اند که منجر به محرومیت خودسرانه از زندگی می‌شود» که طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه ممنوع است.

دبیرکل سازمان ملل گفت که تعداد فلسطینیان در بازداشت اسراییل در این دو سال به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است و اسراییل به محدود کردن حقوق آزادی بیان، اجتماعات و اجتماعات مسالمت‌آمیز و آزادی حرکت ادامه می‌دهد.
بلینکن هم‌چنین از اردن بازدید خواهد کرد و ممکن است قبل از سفر به آسیا در اوایل هفته آینده توقف‌های بیشتری در منطقه داشته باشد.

در هفته گذشته، دولت ایالات متحده برای راه‌حل دو کشوری برای برقراری صلحی بادوام و پایدار تبلیغ و تلاش کرده است، اگر چه نه رهبران کنونی اسراییل و نه رهبران فلسطینی علاقه‌یی به چنین مذاکراتی نشان نداده‌اند، مذاکراتی که چندین بار با شکست مواجه شده است.

بلینکن هم‌چنین از مقامات اسراییلی خواهد خواست که خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری توسط شهرک نشینان یهودی را مهار کنند.

 

 

  • بر اساس اعلام مقامات بهداشتی غزه از زمان آغاز حمله اسرائیل به این شهر بیش از ۹هزار نفر فلسطینی کشته شده‌اند.
  • پنتاگون: نیروهای ویژه ما در اسراییل در رابطه با برگرداندن گروگانها مشورت می‌دهند و در عملیات رزمی شرکت ندارند.
  • پنتاگون: ما آتش‌بس انسانی موقت در غزه را حمایت می‌کنیم تا بتوان کمکهای انسانی را وارد کرد و گروگانها و کسانی که بازداشت شده‌اند را از غزه خارج نمود.
  • بلینکن به تل آویو رسید و گفت در مدت دیدارم از اسراییل روی اجرای اقدامات مناسب برای حمایت از غیرنظامیان متمرکز خواهیم بود.
  • تظاهرات در ایستگاه بیرمنگام در اعتراض به موضع انگلیس در رابطه با استمرار جنگ اسراییل علیه غزه
  • تظاهر کنندگان در پاریس خواستار توقف فوری عملیات اسراییل علیه غزه شدند.
  • در نواکشوط پایتخت موریتانی یک تجمع اعتراضی که سندیکاهای کارگری ترتیب داده‌اند در محکومیت جنگ اسراییل علیه نوار غزه برگزار گردید.
  • اسرائیل امروز نیز اردوگاه جبالیا در شمال غزه و البریج در وسط آن را بمباران کرد.
  • گردان القسام از درگیریها با نیروهای اسراییل در منطقه آمریکایی شمال غرب بیت لاهیا خبر داد.

 

  • شب گذشته درگیریهایی سخت در بیت لاهیا واقع در شمال غزه جریان دارد
  • خبرگزاری تاس: واشنگتن اعلام کرد که برای گفتگو با روسیه در مورد درگیریهای فلسطین آمادگی ندارد.
  • خبرگزاری فلسطین: نیروهای اسراییلی مجدداً وارد جنین شده و با نیروهای مسلح فلسطینی در شهر درگیر شدند.
  • مسئولان کاخ سفید: توقف موقت درگیری با آتش‌بس کامل تفاوت زیادی دارد.
  • کانال ۱۲ اسرائیل: یک درجه‌دار کشته و ۳ سرباز در جریان درگیریهای جنین در شب گذشته زخمی شدند.
  • حزب‌الله اعلام کرد که تعداد کشته‌های آن بعد از افزایش تنش‌ها در نوار مرزی لبنان به ۵۳نفر رسید.
  • العربیه: حمله با پهپادهای انفجاری علیه پایگاه حریر در شمال اربیل که نیروهای آمریکایی در آن هستند.
  • معاون بایدن: ما به یک آتش‌بس موقت در غزه نیاز داریم.
  • ارتش اسراییل قبل از خطبه نماز جمعه پیامی به حسن نصراللهمی‌فرستد. و حزب‌الله را از گشودن یک جبهه دیگر در شمال بر حذر می‌دارد.
  • حماس: ممنوع کردن فعالیت‌های ما توسط آلمان بمعنی مشارکت در جنگ بر علیه ما است.
  • خبرگزاری فلسطین: نیروهای اسراییلی امروز مجدداً به شهر نابلس تهاجم کردند.
  • خبرگزاری فلسطین: گفتگوهایی حول توقف موقت درگیریها و ورود ۵۰هزار لیتر سوخت در روز جریان دارد. بر این اساس تعداد کامیونها نیز در همین مدت به ۲۰۰عدد خواهد رسید.
  • خبرگزاری فلسطین: توقف درگیریهای موقت در طول روز و به مدت چند ساعت خواهد بود. حماس تا این لحظه روی مواد این توقف درگیری توافق نکرده است.
  • گروهای شبه‌نظامی عراقی اعلام کرده‌اند که در هفته گذشته اقدامات و حملات شدیدتری خواهند کرد.

 

حمله شبه‌نظامیان عراقی به یک هدف حیاتی اسرائیل

هم‌زمان با پیشروی اسرائیل در غزه و تشدید تنش مرزی میان لبنان و اسرائیل، شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران، اعلام کرد یک موضع «حیاتی» متعلق به اسرائیل را در سواحل بحرالمیت هدف قرار داده است.

شبه نظامیان عراقی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد از هفته آینده در حمایت از فلسطین مرحله‌ای جدید و گسترد‌ه‌تر از حمله‌ها به مواضع و پایگاه‌های «دشمنان» در منطقه را به اجرا خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، العربیه نیز از حمله چند پهپاد به پایگاه نظامی حریر در شمال اربیل در اقلیم کردستان عراق، که نیروهای نظامی آمریکا در آن مستقر هستند، خبر داد.

 

شبکه «سی‌ان‌ان» از قول برخی مقامات و کارشناسان امنیتی گزارش داده که جامعه اطلاعاتی آمریکا در مرحله کنونی بر این باور است که جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی آن در حال تنظیم واکنش خود به جنگ اسرائیل و حماس هستند تا در عین حال که برخی هزینه‌ها را به دشمنان خود تحمیل می‌کنند، از درگیری مستقیم با اسرائیل و آمریکا پرهیز کنند.

 

رویترز جمعه ۱۲ آبان: اسراییل می‌گوید شهر غزه را محاصره کرده است. ایالات متحده خواستار توقف «محلی» بشردوستانه شود. اسراییل اعلام کرد که شهر نوار غزه کانون تلاش خود برای نابودی حماس را محاصره کرده است، در عین حال ایالات متحده می‌خواهد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر را تحت فشار قرار دهد تا با توقف درگیریها موافقت کند تا اجازه ورود کمک به محل محاصره فلسطین دهد. نتانیاهو در بیانیه‌یی پس از این‌که ارتش اعلام کرد شهر اصلی غزه را محاصره کرده است، گفت: ما در اوج نبرد هستیم. موفقیتهای چشمگیری داشته‌ایم و از حومه شهر غزه عبور کرده‌ایم. در حال پیشروی هستیم.  تلفات فزاینده در میان غیرنظامیان فلسطینی، همراه با کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت، درخواست‌های رهبران جهانی را برای توقف درگیری یا آتش‌بس تشدید کرده است. اسرائیل این تماسها را رد کرده و گفته است که جنگجویان حماس را هدف قرار می‌دهد که آنها را متهم به پنهان کردن عمدی خود در میان مردم و ساختمانهای غیرنظامی می‌کند. کاخ‌سفید نیز درخواست آتش‌بس را رد کرده است. مقامات بهداشتی غزه می‌گویند حداقل ۹۰۶۱ نفر در غزه کشته شده‌اند...

پنتاگون هشدار می‌دهد که گروه‌های نیابتی بیشتری از جنگ اسراییل و حماس سوء‌استفاده خواهند کرد.
 

 

خبرهایی از جنگ در غزه

فاکس نیوز: جنگ شدید در غزه هم‌چنان ادامه دارد. ۳۰۰کشته از حماس و ۱۸نظامی اسراییلی از جمله یک فرمانده گردان،

آسوشیتدپرس اعلام کرد: در کرانه باختری نیز تاکنون ۱۳۰فلسطینی در حملات اسراییل کشته شده‌اند.

رئیس ستاد ارتش اسراییل گفت: «ما از چند جهت غزه را محاصره کردیم... نیروهای ما اکنون در نقاط قابل توجهی داخل غزه و در داخل تأسیسات مهمی از حماس هستند. آنها در حال عملیات برای انهدام تأسیسات زیر زمین و روی زمین حماس هستند

نتانیاهو نیز روز پنجشنبه گفت سربازان اسراییلی وارد شهر غزه شده‌اند و در حال نبرد تن به تن با حماس هستند.

 

وزارت دفاع اسراییل اعلام کرد بخشی از شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران برای حمایت از حزب‌الله از سوریه به لبنان منتقل شده‌اند

العربیه نیز به‌نقل از حزب‌الله گفت: یکی از افراد آن در بمبارانهای پنجشنبه اسراییل کشته شده است. تعداد کشته‌های حزب‌الله در جنگ اخیر به ۵۱تن رسیده است.

الحدث گزارش کرد: حزب‌الله امروز با استفاده از موشکهای میان‌برد، تا عمق ۱۸کیلومتری اسراییل را هدف قرار داد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7693878c-b7a2-41ac-884a-ed5b0bfc85f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات