728 x 90

پنجاه‌وهفتمین روز حمله روسیه به اوکراین - افزایش توان هوایی اوکراین + تصویر

تهاجم هلیکوپترهای روسی در اوکراین
تهاجم هلیکوپترهای روسی در اوکراین

آخرین تحولات اوکراین

خبرگزاری فرانسه- ساعت ۰۹۰۷ - دولت اسپانیا: ورود نخست وزیران اسپانیا و دانمارک به کی‌يف - دولت اسپانیا اعلام کرد پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا و مت فردریکسن، همتای دانمارکی خود روز پنجشنبه برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین وارد کی‌یف شدند. سانچز روز چهارشنبه گفت که اتحادیه اروپا و اسپانیا «تعامل روشن... برای صلح» را به زلنسکی منتقل خواهد کرد.

رویترز-  پوتین طرح روسیه برای حمله به کارخانه فولاد ماریوپل را لغو کرد و در عوض ادامه محاصره را انتخاب کرد- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه به ارتش روسیه دستور داد تا طرح‌های حمله به نیروگاه آزوفستال در شهر بندری ماریوپول اوکراین را لغو کند و گفت که می‌خواهد به‌جای آن به محاصره ادامه دهد.

پوتین این دستور را به سرگیی شویگو، وزیر دفاع خود داد، که قبلاً به پوتین گفته بود که بیش از ۲۰۰۰ جنگجوی اوکراینی هنوز در مجتمع صنعتی وسیعی که یک بخش بزرگ زیرزمینی در آن وجود دارد، محبوس هستند.

پوتین در یک نشست تلویزیونی در کرملین به شویگو گفت: «من پیشنهاد حمله به منطقه صنعتی را غیرضروری می‌دانم. «به شما دستور می‌دهم آن را لغو کنید.» پوتین گفت که تصمیم او برای حمله نکردن به نیروگاه آزوفستال به‌دلیل تمایل به حفاظت از جان سربازان روسی است.

او گفت: «نیازی به بالا رفتن از این دخمه‌ها و خزیدن در زیر زمین از طریق این تأسیسات صنعتی وجود ندارد. این منطقه صنعتی را مسدود کنید تا حتی مگسی نتواند از آن عبور کند». پوتین هم‌چنین از جنگجویان اوکراینی باقیمانده در آزوفستال که هنوز تسلیم نشده بودند خواست و گفت روسیه با آنها با احترام رفتار خواهد کرد و به مجروحان کمکهای پزشکی ارائه خواهد کرد.

 

رویترز- ارتش انگلستان می‌گوید که نیروهای روسی از مناطق مستقر در دونباس به سمت کراماتورسک در حال پیشروی هستند- ارتش انگلستان در روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه از مناطق مستقر در دونباس به سمت کراماتورسک که هم‌چنان مورد اصابت موشکها قرار می‌گیرد، در حال پیشروی هستند. وزارت دفاع انگلستان در توئیتر نوشت: سطوح بالای فعالیت هوایی روسیه هم‌چنان ادامه دارد زیرا این کشور به‌دنبال پشتیبانی هوایی نزدیک از حمله خود در شرق اوکراین و سرکوب و نابودی قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین است. وزارت دفاع اضافه کرد: «روسیه احتمالاً مایل است تا قبل از جشنهای سالانه روز پیروزی ۹مه، موفقیت‌های قابل توجهی را به نمایش بگذارد».

خبرگزاری فرانسه- اوکراین می‌گوید ۹ جسد در خارج از کیف پیدا شده است که برخی از آنها دارای نشانه‌هایی از شکنجه هستند. - یک مقام ارشد پلیس گفت: اجساد ۹غیرنظامی که برخی از آنها نشانه‌های شکنجه را نشان می‌دهند، در شهر بورودیانکا Borodyanka در خارج از کیف پایتخت اوکراین پیدا شده است.

فاکس نیوز- وزارت دفاع آمریکا: کشورهای متحد با ارسال قطعات هواپیماهای جنگنده به اوکراین ۲۰ جنگنده به ناوگان نیروی هوایی اوکراین افزودند این در حالیست که روسیه بمبارانهای خود را افزایش داده است- آمریکا و متحدانش در ناتو از ارسال هواپیماهای جنگی اوکراین به‌دلیل نگرانی از تشدید درگیری امتناع کرده‌اند، اما یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده روز چهارشنبه تأیید کرد که «قطعات یدکی» به جای آن ارسال شده است.

متحدان توانسته‌اند با ارسال تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای گسترش ناوگان هواپیماهای بال ثابت عملیاتی اوکراین، قابلیت‌های هوایی اوکراین را تقویت کنند. این مقام ارشد آمریکایی گفت: [بدلیل ارسال قطعات هواپیما توسط متحدان]‌ «آنها بیش از ۲۰ هواپیمای اضافی نسبت به سه هفته پیش در دسترس دارند».

 

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در راه است

خبرگزاری فرانسه - روز چهارشنبه شارل میشل رئیس اتحادیه اروپا قول داد که این اتحادیه در برابر تجاوزات مسکو علیه اوکراین متحد خواهد ماند و هر کاری که بتواند برای کمک به پیروزی کی‌یف در جنگ انجام خواهد داد.

میشل در یک کنفرانس مطبوعاتی با ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، در جریان سفر به کی‌یف گفت: شما تنها نیستید. ما با شما هستیم. و هر کاری که ممکن است برای حمایت از شما و اطمینان از پیروزی اوکراین در جنگ انجام خواهیم داد.

او افزود: هدف کرملین از بین بردن حاکمیت اوکراین و هم‌چنین تجزیه اتحادیه اروپا است و او موفق نخواهد شد.

میشل گفت: ما حتی در شرایط سخت نشان داده‌ایم که ۲۷کشور عضو، همه با هم به‌طور سیستماتیک قادر به اتخاذ تصمیمات به‌اتفاق آرا بوده‌ایم. زلنسکی به نوبه خود تأکید کرد که عضویت در اتحادیه اروپا برای کشورش از اهمیت بالایی برخوردار است.

زلنسکی گفت: با توجه به عضویت آینده ما در اتحادیه اروپا، این اولویت برای کشور ما و برای قدرت مردم ما کسانی که آماده دفاع از سرزمین ما در برابر مهاجمان روسی حتی بدون سلاح هستند، است. میشل حمایت خودش را از امیدهای کی‌یف (برای عضویت) در اتحادیه اروپا نشان داد.

هم‌چنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی ویدیویی روزانه خود در پنجاه و ششمین روز حمله روسیه گفت که اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه است. آقای زلنسکی گفت: تلاش این است که تحریم‌ها برای ماشین نظامی روسیه و کل آن کشور دردناک باشد. وی افزود که در گفتگو با شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در مورد مجموعه‌یی از اقدامات شامل حمایت مالی و تسلیحاتی از اوکراین با او تبادل نظر کرده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت انتظار می‌رود تحریم‌های خارجی به‌خصوص بخش انرژی، بخش بانکی، صادرات واردات و حمل و نقل روسیه را تحت فشار قرار دهد. وی بار دیگر درخواست خود برای تحریم کامل خرید نفت از روسیه را مطرح کرد.

 

احتمال کمکهای نظامی بیشتر آمریکا به اوکراین

رویترز - واشنگتن – روز چهارشنبه، رئیس‌جمهور جو بایدن رهبران ارشد نظامی آمریکا را در یک گردهمایی سالانه در کاخ‌سفید گردهم خواهد می‌آورد، که در بحبوحه ورود جنگ در اوکراین به یک مرحله جدید پرخطر و برنامه‌ریزی آمریکا برای کمکهای نظامی بیشتر، اهمیت ویژه‌یی پیدا می‌کند.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی گفت، «موضوعات مختلفی» توسط لوید آستین وزیر دفاع، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و رهبران ارشد نظامی مورد بحث قرار خواهد گرفت... .

انتظار می‌رود که ایالات متحده در روزهای آینده یک بسته کمک نظامی دیگر را به اوکراین اعلام کند که می‌تواند با ۸۰۰میلیون دلار تعهد داده شده هفته گذشته برابری کند.

 

جنگنده‌های میگ۲۹ را چه کشوری تحویل اوکراین داد؟

روزنامه اتریشی "استاندارد" روز چهارشنبه ۳۱ فرودین در گزارشی با بررسی موضوع تحویل هواپیماهای جنگی به اوکراین می‌نویسد، بسیاری اکنون می‌پرسند چه کسی جت‌های جنگنده را به اوکراین تحویل داده و از خط قرمزی که در ابتدای مارس هم‌چنان پابرجا بود، عبور کرده است؟ لهستان، بلغارستان و اسلواکی محتمل‌ترین نامزدهای تحویل جنگنده به اوکراین هستند.

مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک (IISS) می‌گوید این سه عضو اتحادیه اروپا، جنگنده‌های میگ‌۲۹ را در اختیار دارند. لهستان ۲۸فروند، اسلواکی ۱۴فروند و بلغارستان نیز ۱۱فروند از این میگ‌ها دارند.

حمله روسیه به اوکراین - 0

حمله روسیه به اوکراین - 1

حمله روسیه به اوکراین - 2

حمله روسیه به اوکراین - 3

حمله روسیه به اوکراین - 4

حمله روسیه به اوکراین - 5

حمله روسیه به اوکراین - 6

حمله روسیه به اوکراین - 7

حمله روسیه به اوکراین - 8

حمله روسیه به اوکراین - 9

حمله روسیه به اوکراین - 10

حمله روسیه به اوکراین - 11

حمله روسیه به اوکراین - 12

حمله روسیه به اوکراین - 13

حمله روسیه به اوکراین - 14

حمله روسیه به اوکراین - 15

حمله روسیه به اوکراین - 16
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92e4a678-88ea-4884-8d69-717b60cdffb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات