728 x 90

پنجاه و هشتمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران- سخنان شهلا کریمی، مهسا زعیمی و آذر اکبرزادگان

پنجاه وهشتمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران
پنجاه وهشتمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران

شهلا کریمی-از شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران

امروز ما در روز خجسته پانزدهم شهریور، در اولین سال قرن پانزدهم هجری شمسی، میلاد سازمانمان را جشن می‌گیریم.

همان مثال درختی پاک و پاکیزه، شجره طیبه، که اصلها ثابت و فرعها فی‌السماء، با ریشه‌هایی مستحکم و استوار در قلب و ضمیر توده‌های ستمدیده و محروم

و با شاخ و برگی گسترده در آسمان رهایی!

سازمانی که از دل جامعه ایران برخاسته و به تمامی مردم ایران تعلق دارد

همان که امروز در نبرد اختناق‌شکن کانون‌های شورشی تجلی یافته و شعله‌های فروزانش در هر خیابان و شهر و روستای ایران و در هر قیام و اعتراضی علیه رژیم آخوندی راه را روشن می‌کند.

روزی که گفته شد باید ۱۰۰۰ اشرف ساخت و کانون‌های شورشی را از دل جامعه ایران ساخت و گسترش داد شاید کمتر کسی می‌توانست واقعیت حال را ببیند. اما سازمانی که آغازکننده است، سازمانی که منطق‌اش فدا و قیمت دادن است نه بی‌هزینگی و مفتخوری، سازمانی که پیشتاز است نه در محافظه‌کاری حرکت پشت سر توده‌ها، بله چنین سازمانی خلق می‌کند، می‌سازد و پیشروی می‌کند.

این میلاد خجسته رو به رهبری پاکباز و عزیز مان، برادر مسعود و خواهر مریم، به مسئول اول عزیز مان خواهر مجاهد زهرا مریخی و به همه خواهران و برادران مجاهدم و نیز به خلق قهرمان ایران تبریک می‌گویم!

و به بنیانگذاران این سازمان و کاروان بی‌انتهای شهیدان راه آزادی سوگند می‌خوریم که برپا کننده تشکیلاتی نوین از ارزش‌های مبارزاتی، مجاهدی و انسانی باشیم تا بتوانیم فردایی روشن برای مردم ستمدیده ایران رقم بزنیم.

برای انجام بی‌کم و کاست این تعهد همراه و همرزم با تمام مجاهدین هر لحظه حاضر و آماده‌ام .

 

 

مهسا زعیمی -از شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران

در پنجاه و هشتمین سال تأسیس سازمان پر افتخارم نگاهی دارم به پشت سر و پیش رو

سازمانی همیشه رویان و همیشه در تلاطم و تکاپو، پیوسته در شورش و نبرد، بی‌مهابا در دادن سر و جان و بی‌انقطاع در فدا و قیمت دادن برای خلق و آزادی

این پیوستگی و تسلیم‌ناپذیری در وفای به پیمان و ایستادن بر سر آرمان، خود یک معجزه است

معجزه عبور از هفتاد خوان رنج و شکنج و دار

عبور از انواع توطئه‌های سخت و نرم ارتجاع و استعمار.

براستی راز این عبور معجزه آسا چیست؟

انقلاب خواهر مریم. همان گوهر ناب وجودی و هویت مجاهد خلق به‌معنی مرزبندی با هر جنس از استثمار و بهره کشی. همان که امروز در مشی می‌توان و باید تجسم پیدا کرده.

انقلاب ایدئولوژیک که تک به تک ما صاحب آن هستیم، پلی است از حماسه عاشورا در ۱۴۰۰سال پیش تا امروز و نسل ما شرف سرخ حسینی بودن را در سرموضع بودن با انقلاب خواهر مریم هر روز تجربه می‌کنیم، و زندگی برایمان در عقیده و جهاد خلاصه می‌شود.

نبرد هر لحظه با ایدئولوژی استثماری جنسیت و فردیت فروبرنده، یعنی انتخاب اول دیگری به جای اول من

هم نفس شدن با شما خواهر مریم در تعهدی که به مردم ایران و برادر مسعود برای سرنگونی استبداد دینی و آزادی خلق ایران دادید.

به‌دلیل همین مکتب و آرمان است که در گذر ایام اعتقادات و ارزشهای سازمانمان هر روز پویا و مستحکمتر شده، و قلل بالا بلندتری از صداقت و فدا و انسانیت را فتح کرده‌ایم.

برادر مسعود گفت:

بگذار دشمنان هر چقدر می‌خواهند ستارگان بخت ما را به زمین بکشند اما ما باز هم آسمان را غرق ستاره‌ها خواهیم کرد. بیچاره شب پرستان، تیغ به‌کف، هلهله‌زن، با سلاله خورشید و با نسل ایمان چه خواهند کرد.

بله ما نسل ایمانیم و انقلاب. نسل مریم پاک رهایی. و امتداد اسلام انقلابی

پیرو مولا علی و سیدالشهدا

از جنس باور به می‌توان و باید برای سرنگونی.

از جنس انتخاب بی‌چشمداشت و یکسویه مسیر مبارزه

از جنس فدای بیکران در وفای به پیمان

در ستیز و نبرد با هر جنس بهره‌کشی و تبعیض

استوار در مرزبندی با شیخ و شاه و هر گونه دیکتاتوری و استبداد

نیازمند به جمع مجاهدین برای شورشگری و شکافندگی در پهنه‌های رزم و نبرد

بی قرار برای گرفتن انتقام شهدا و به ثمر نشاندن خونشان.

به‌عنوان یک زن مجاهد خلق همانند خواهر زهرا مسئول اول عزیز مان خود را مسئول و صاحب تمامیت سازمانم میدانم.

در رأس آن البته پاسخگوی اصلی‌ترین دارایی یعنی تشکیلات و انقلاب ایدئولوژیک.

دارایی من جمع خواهرانم در شورای مرکزی است و مجاهدت و انسانیتم را در گرو پذیرش هژمونی و رهبری تک‌تک آنها میدانم.

تا روزی که زنده هستم، و نفس می‌کشم. مشی من استمرار نبرد ایدئولوژیک است.

بله تنها همین مبارزه مقدس ایدئولوژیک هم‌چون خواهر مریم است که می‌تواند دلیل وجودی من و ما در این روزگار و این سرزمین باشد! امانتداری و نگاهبانی از ارزشهای آرمانی سازمان و قیام برای زنده نگه‌داشتن آنها رسالت نسل ماست

قل اننی هدانی ربی الی صراط‌المستقیم دینا قیما ملت ابراهیم حنیفا و ما کان من المشرکین

قل ان صلاتی و نسکی و محیی و مماتی للله رب‌العالمین لا شریک له و بذالک امرت و ان اول‌المسلمین

ما مجاهدین امروز در اشرف سه در قرارگاه بی‌قراران با تشکیلاتی پولادین همان بنیان مرصوص در قله بایستن و توانستن برای سرنگونی رژیم برآنیم تا از بدنهایمان پلی به سوی رهایی مردم‌مان بسازیم. ما مجاهدین برای این زنده هستیم و نفس می‌کشیم تا روزی که دور نیست دستان پر محبت خواهر مریم مرهم دردهای این خلق و صدای پرتوان برادر مسعود آرامش جانشان باشد.

الیس صبح به قریب

برای تحقق این هدف و برای پیروزی این آرمان تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس حاضر حاضر حاضر

 

 

آذر اکبرزادگان – از معاونان مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران

سلام به خواهر مریم عزیز سلام به خواهر زهرا و جمع مجاهدین.

در پنجاه و هشتمین سال تأسیس سازمان پرافتخارمان، مبارک باد نامی که با صداقت و فدای بی‌چشمداشت آغاز کرد. لحظه‌ای از آرمان آزادی مردم کوتاه نیامده و با افتخار پرچم شرف و آزادی را برافراشته نگاه داشته و بدون شک به ثمر خواهد رسوند.

تاریخ مبارزات مردم ایران همواره از یک گمگشته رنج می‌برده. فقدان یک رهبری ذیصلاح ویک تشکیلات منسجم، متشکل از زنان و مردانی که در برابر طوفانهای حوادث تاب بیاورند و آرمان آزادی را پیش ببرند. تولد سازمان مجاهدین خلق ایران این جای خالی را پر کرد. مسیری که پشت سر گذاشتیم مسیری پر از رنج و درد و در عین‌حال پر از فرازها و افتخار و سربلندی است.

هر کدام از ما که در میانهٔ این راه به این سازمان پیوستیم شکوه همین مبارزه را دیدیم و آرزو می‌کردیم جزیی از تشکیلات مجاهدین باشیم. چیزی که من را جذب سازمان کرد ارزشهایی بود که از روز اول در تک تک مجاهدین دیدم. همین پاکی و رهایی، من را شیفته آرمان ضداستثماری سازمان کرد و امیدوار به فردای آزاد و آباد ایران.

برای ورود به سازمان هیچ امتیازی جز انتخاب تمام‌عیار مبارزه و مجاهدت ملاک و معیار نیست. چیزی که تعیین‌کننده است انتخاب فرد است نه حتی ویژگیها و استعدادهای فرد.

آری طی کردن این راه، به عزم و ارادهٔ هر فرد و شرط فدا و صداقت بستگی دارد و نه هیچ چیز دیگر. هر دوگانگی و بیگانگی که زاییده استبداد و دیکتاتوری است در سازمان مجاهدین هیچ جایی ندارد همه یکدل و یگانه، همه همراه و همدرد و همه فقط در یک جا با هم رقابت می‌کنند، در فداکاری و صداقت.

از روز اول بنیانگذاران ما با انتخابهایشان هر گونه تسلیم و سازش را نفی کردند. سازمانی را بنا نهادن و بهای استمرار این آرمان را با فدای بیکران خودشان پرداختند. در این سال‌ها به یمن رهبری برادر مسعود و خواهر مریم با انتخاب مسیر فدا و پرداخت بوده که در بزنگاههای تاریخ، و دوراهیهای نبرد جنبش ما به این اوج رسیده چیزی که سازمان ما را تا این نقطه بیمه کرده انتخابهای ما و انتخابگر بودن است. اگر امروز سازمان ما در این نقطه است به‌خاطر این‌که که خواهر مریم با گذاشتن بار سرنگونی بر دوش تک تک مجاهدین را در مسیر انقلاب هدایت کردند. اگر امروز سازمان ما نو و رویان است به‌خاطر انتخابهای نو به نو و لحظه مره مسؤل اول عزیز مان خواهر زهرا است.

خواهر زهرا مجاهدی هست که «ایمان» از نامشان قوت می‌گیرد. خواهرزهرا «عشق مجسم»، «امید مجسم»، «خستگی‌ناپذیر»، و آتشفشان می‌توان و باید است.

اگر امروز سازمان ما با تشکیلاتی پولادین و منسجم به پیش می‌رود به‌خاطر انتخابهای پیشگامان ماست که در این مسیر راهنمای ما بودند. به‌طور خاص رزم و نبرد نسلی از زنان مجاهد که از دهه۶۰ تا امروز فاتح زندانها و میدانهای نبرد بودند. همانهایی که با انتخابهایشان راه ما را هموار کردند و اگر نبود این نسل و انتخاب‌هایش، ما امکان مبارزه در این مسیر را نداشتیم و برای همیشه من و ما بدهکار آنها هستیم.

اگر امروز راه و رسم مجاهدین در سراسر ایران با کانون‌های شورشی تکثیر شده، به‌خاطر انتخاب‌هایی است که جمع مجاهدین در ریشه‌کنی ایدئولوژی اول من برای سرنگونی این رژیم پا به گور کرده‌اند.

پویایی این مسیر سرخ فام با پاکبازی ۱۲۰هزار قهرمان مجاهد خلق و سرموضع است که رژیم ضدبشری آخوندی را به حضیض ذلت و آستانه سرنگونی رسانده است.

مردم ایران و کانون‌های شورشی با استمرار قیام‌ها، با فریاد هر روزه در خیابان‌ها نشان داده‌اند که برای تغییر آماده‌اند و با گنجینه ملی و میهنی سازمان مجاهدین خلق این پیروزی قطعاً محقق خواهد شد.

با عزم و اراده‌ای قوی برگرفته از انقلاب مریم رهایی، همراه، همدرد و خستگی‌ناپذیر هم‌چون مسئول اول مجاهدین آماده‌ایم و به پیش می‌رویم.

ادامه دارد

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a4dce73-d6b9-4b1c-b469-bc647acd463c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات