728 x 90

پنتاگون: یک ناو آمریکا و چند کشتی تجاری در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند

ناو آمریکا
ناو آمریکا

وزارت دفاع آمریکا یکشنبه ۱۲ آذر از حمله به یک ناو جنگی این کشور و چند کشتی تجاری در دریای سرخ خبر داد و همزمان گروه شبه‌نظامی حوثی‌ها، مورد حمایت رژیم ایران، مدعی هدف قرار دادن دو کشتی اسرائیلی شدند

حوثیهای یمن که مورد حمایت رژیم ایران هستند گفتند که حمله به دو کشتی که آنها را مرتبط با اسراییل توصیف کردند، شدند اما هدف قرار دادن یک کشتی نیروی دریایی آمریکا را تأیید نکردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، پنتاگون گفت: «ما از گزارشهای مربوط به حملات به ناو یو‌اس‌اس کارنی و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ آگاه هستیم و به‌محض این‌که اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد، ارائه خواهیم کرد».

ارتش بریتانیا پیش‌تر بدون ارائه جزییات اعلام کرد که یک حمله که گمان می‌رود پهپادی بود و چند انفجار در دریای سرخ صورت گرفته است.

بنا به این گزارش، پنتاگون مطمئن نیست که حملات به ناو آمریکایی و کشتی‌های تجاری از کجا صورت گرفته است. با این حال، حوثیهای یمن مورد حمایت رژیم در بحبوحه جنگ اسراییل و حماس حملاتی را به کشتی‌ها در دریای سرخ انجام داده‌اند و هم‌چنین اسراییل را هدف حملات پهپادی و موشکی قرار داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/537d3374-041e-407d-8a1d-9a482eab41fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات