728 x 90

پنتاگون: ادامه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه به‌دلیل تهدیدهای رژیم ایران

سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون
سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون

سابرینا سینگ؛ معاون سخنگوی پنتاگون؛ روز سه‌شنبه هفتم شهریور در کنفرانس خبری خود از ادامه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج‌فارس به‌دلیل تهدیدهای رژیم ایران خبر داد.
وی با اشاره به تداوم تهدیدهای رژیم ایران علیه کشتی‌های تجاری تأکید کرد هزاران نیروی آمریکایی که اخیراً در خاورمیانه مستقر شده‌اند، هم‌چنان در منطقه خواهند ماند.
سابرینا سینگ در این کنفرانس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا تهدیدات رژیم ایران علیه نیروهای آمریکایی در سوریه، عراق، یا علیه کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز کاهش یافته است، گفت: «ما هم‌چنان شاهد آزار و اذیت گروه‌های تحت حمایت سپاه در هفته‌های گذشته علیه کشتی‌های تجاری بوده‌ایم. ما شاهد کاهش این تهدید نبوده‌ایم، بنابراین دلیلی برای خروج نیروها وجود ندارد و تا زمانی که تهدید ایران تغییر نکند، تغییری در موضع نیروی آمریکا ایجاد نخواهد شد».
این موضع‌گیری در حالی انجام شد که پیش‌تر ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفته بود «معتقدیم که افزایش حضور آمریکا در منطقه خلیج‌فارس و خاورمیانه، بر فعالیت‌های بدخواهانه جمهوری اسلامی اثر بازدارندگی دارد و ما با همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود در منطقه، تلاش می‌کنیم اثر بازدارنده‌ای در قبال اقدامات خرابکارانه جمهوری اسلامی ایفا کنیم اما از نظر آماری و اطلاعات مربوط به کاهش فعالیت‌های خرابکارانه جمهوری اسلامی، این روندی است که به مرور زمان مشخص خواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd6d6226-15ef-489a-a52c-269ee3197308"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات